Kolumna typu AAbratek - budowa, kosztorys, opis działania
Pirat ma zapewne więcej doświadczenia ode mnie, ale ja zrobiłem tak jak napisałeś tj. OVM 25cm od krawędzi górnej wypełnienia, a termometr 10 cm pod OVM tzn. 35 cm od krawędzi górnej wypełnienia. Oprócz tego. mam również wcześniej zamontowany port termometru 10 cm nad dolną krawędzią wypełnienia, ale z niego nie korzystam w tej chwili.
Odświeżę temat, bo praktycznie rzecz biorąc nie otrzymałem żadnej odpowiedzi. Pytania zadałem ok.50 dni temu. Materiał mam już zebrany na sprzęt. Podrzuci Ktoś rady, czyli odpowiedzi na moje pytania. Tylko proszę... nie z linkami do strony budowy kolumny, lub odnośniki do strony forum.
Jeszcze jedno pytanie mam odnośnie termometru na 11 półce.
Jeśli po pierwszych rektyfikacjach usuwam katalizator (20cm.) i robić będę na dwa razy, to chyba powinienem wspawać pierwszy port w rurze , która będzie z wypełnieniem nierdzewnym, czyli ok.30 cm od dołu wypełnienia sprężynek z KO.
Pozdrawiam.
Jeszcze jedno pytanie mam odnośnie termometru na 11 półce.
Jeśli po pierwszych rektyfikacjach usuwam katalizator (20cm.) i robić będę na dwa razy, to chyba powinienem wspawać pierwszy port w rurze , która będzie z wypełnieniem nierdzewnym, czyli ok.30 cm od dołu wypełnienia sprężynek z KO.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez donpicolo, łącznie zmieniany 1 raz.
Adam
A właśnie że otrzymałeś wiele odpowiedzi, tylko czy chcesz z nich skorzystać? Chyba jednak nie...donpicolo pisze:Odświeżę temat,bo praktycznie rzecz biorąc nie otrzymałem żadnej odpowiedzi.
Czytając takie zdanie odechciewa się pomagać. Ty po prostu lekceważysz kolegów, którzy już coś w temacie napisali.Podrzuci Ktoś rady,czyli odpowiedzi na moje pytania.Tylko proszę... nie z linkami do strony budowy kolumny ,lub odnośniki do strony forum.
Tak jak ktoś wspomniał wyżej - na nurtujące Ciebie problemy jest mnóstwo odpowiedzi tak na tym jak sąsiednim forum. Jest nawet świetny rysunek techniczny całej gotowej kolumny. Z wymiarami, i innymi przydatnymi elementami umiejscowionymi w miejscu jak najbardziej odpowiednim w/g najnowszej forumowej wiedzy.
Tutaj masz linki:
http://alkohole-domowe.com/forum/post92095.html#p92095
http://alkohole-domowe.com/forum/post94422.html#p94422
Na temat głowicy innej niż Aabratek masz wszystko tutaj;
http://www.bimber.info/forum/viewtopic. ... a+puszkowa
Na temat bufora stabilizującego masz wszystko tutaj:
http://www.bimber.info/forum/viewtopic. ... a+puszkowa
Teraz do Ciebie należy decyzja - czy skorzystasz, czy nie.
Jeśli i ten materiał Ciebie przerośnie i stwierdzisz, że nie warto tracić czasu na studiowanie podanych linków to pozostaje Ci tylko kupić gotowy sprzęt. Producentów forumowych sprawdzonych i godnych zaufania jest wielu...
Nic nie usuwasz.Jeśli po pierwszych rektyfikacjach usuwam katalizator (20cm.)i robić będę na dwa razy,to chyba powinienem wspawać pierwszy port w rurze , która będzie z wypełnieniem nierdzewnym ,czyli ok.30 cm od dołu wypełnienia sprężynek z KO.
Albo rektyfikujesz na tak samo skonfigurowanym sprzęcie jak za pierwszy gotowaniem, albo dla poprawy parametrów kolumny bez straty na wysokości podmieniasz jedne sprężynki na drugie.
Teraz widzisz sam jak różni są internauci, jeden zjada młodzież na kolację a drugi pisze co mu ślina na paluchy przyniesie.donpicolo pisze: Czy rady tego typu są na miejscu?
Pod cytowanym postem masz mój wyjaśniający wszystko.
Celowo nie odnosiłem się do Twoich pytań bo moje zdanie dawno już poznałeś, reszta albo nie ma czasu albo ma już dosyć powielania ciągle powtarzających się pytań.
Dlatego optowałem za utworzeniem "piaskownicy destylacyjnej" dla niewtajemniczonych kolegów.
Chciałbym się z tobą zgodzić ale gdybyś bacznie śledził forum wiedziałbyś ilu "artystów" tu zagląda.donpicolo pisze:....Ci powinni mieć przy nicku dopisek BERBELUCHA Takie jest moje zdanie .....
Wracając do Twoich pytań, odpowiadam lakonicznie:
1. Na tyle niska aby pary miały swobodny przepływ do skraplacza.
2. 379 mm, rurka o średnicy pozwalającej na swobodne odprowadzenie powracającego destylatu.
3. 1/2 styknie.
4. Dobrze wymyśliłeś ale podane parametry rurki nie do przyjęcia.
5. Co najmniej 30 cm.
6. Mufa bez znaczenia, grzałka jak najniżej dna.
7. Stykną, jak najwyżej.
8. 100°, może być.
Dlaczegodonpicolo pisze:Odświeżę temat......Tylko proszę... nie z linkami do strony budowy kolumny, ......
Tam Akas odpowiedział na Twoje pytania punkt po punkcie zaczynając od strony 5.
Nie ma nic o OOB ale jest wszystko w innym temacie o OOB właśnie.
Teraz zadam Ci pytania:
Czy moje odpowiedzi są konstruktywne
Czy wprowadzają w błąd
Odpowiedziałem? Odpowiedziałem. Ile z tego zrozumie ktoś kto nie ma pojęcia o naszym hobby?
Teraz się trochę po wymądrzam .
Tamka = jeziorko a te pożądane jest jak najmniejsze, choć wprawiony operator poradzi sobie z bardzo dużym. Rurka powrotu ma być skierowana centralnie na wypełnienie i kończyć się tuż na nim. Mufa spustowa im większa tym szybciej opróżnisz keg. Sonda termometru ma mieć jak najcieńszą ściankę, nie 1 mm a 0,1 mm. OVM ? Moje zdanie znacie, niewielkim nakładem środków można zrobić wiele bardziej efektywny OLM. Mufa do grzałki, ja jedną długą przeciąłem i "obsłużyłem" dwa kegi. Tyle.
A co do BERBELUCHY, to naprawdę fajny koleś, robi świetne nalewki .
czytam nie pytam
Dzięki Zbyszku za kolejne rady. Wszystko mi pasuje tylko co do rurki powrotu . Czy 6 mm.wewnątrz styknie? I podaj jakąś przybliżoną wysokosć tamki,dla rury 60,3 ,aby sie nie przelało
No i nie kaman tych 379 mm w odpowiedzi nr 2... bardziej bym skłaniał sie w przedziale 5-15 mm.Co Ty na to?
Pozdrawiam
No i nie kaman tych 379 mm w odpowiedzi nr 2... bardziej bym skłaniał sie w przedziale 5-15 mm.Co Ty na to?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2015-07-17, 16:39 przez donpicolo, łącznie zmieniany 1 raz.
Adam
Przecież na tym pic polega żeby się przelewało . Zrób sobie refluks zewnętrzny wtedy będziesz mógł obserwować powrót albo przejść na system "Inżyniera" wedle upodobań.donpicolo pisze:....aby sie nie przelało.....
Tamka 10 max 15 mm, jeżeli chcesz powrót zrobić wewnątrz to rób wyższą tamkę a powrót wspawaj na wysokości powiedzmy 12-15 mm.
379 mm pierdykłem z "sufitu".
czytam nie pytam
- Citizen Kane
- -#Admin
- Posty: 5061
- Rejestracja: 2005-12-19, 23:37
- Lokalizacja: Polska
- Kontaktowanie:
Jeszcze małe pytanie o termometry.
Gdzie umieścić termometr w kegu? Na samej górze tak żeby mierzył temp pary czy na dole temp cieczy?
Drugi termometr będzie na wys 40 cm a trzeci w głowicy.
Odnośnie tego drugiego, jak daleko wsadzacie sondy ds18b20? Myślałem żeby czubek był po środku kolumny. Jednak dziś przeczytałem na forum, że zalanie refluksem (ciecza) może destabilizowac temperaturę.
Czujnik mam taki tylko z Chin
https://www.adafruit.com/products/381
Swoją drogą, tyle jest różnych zdań, że tworzy się tylko mętlik w głowie.
Właściwie mam 4 termometry do wykorzystania i myślę nad ich umiejscowieniem.
Gdzie umieścić termometr w kegu? Na samej górze tak żeby mierzył temp pary czy na dole temp cieczy?
Drugi termometr będzie na wys 40 cm a trzeci w głowicy.
Odnośnie tego drugiego, jak daleko wsadzacie sondy ds18b20? Myślałem żeby czubek był po środku kolumny. Jednak dziś przeczytałem na forum, że zalanie refluksem (ciecza) może destabilizowac temperaturę.
Czujnik mam taki tylko z Chin
https://www.adafruit.com/products/381
Swoją drogą, tyle jest różnych zdań, że tworzy się tylko mętlik w głowie.
Właściwie mam 4 termometry do wykorzystania i myślę nad ich umiejscowieniem.
-
- 101%
- Posty: 2012
- Rejestracja: 2006-05-12, 22:49
Najbardziej miarodajny pomiar w kotle to temperatura pary pod kolumną.
W kotle w zależności od gęstości wsadu możesz mieć różne temperatury na całej wysokości wsadu Bez znaczenia jest czy grzejesz prądem, czy gazem
W kotle w zależności od gęstości wsadu możesz mieć różne temperatury na całej wysokości wsadu Bez znaczenia jest czy grzejesz prądem, czy gazem
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez zbyszek1281, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości