Smakówki z kolumny - zaciery owocowe

Teoria, praktyka, sprzęt, kolumna
Puchałke_91
0%
0%
Posty: 9
Rejestracja: 2023-02-22, 21:41

Smakówki z kolumny - zaciery owocowe

Post autor: Puchałke_91 » 2023-02-23, 18:45

Cześć!
Dużo czytam na forum które ma już ponad kilkadziesiąt lat, część tematów jest dość stara i dotyczy głównie pot stilla, a ja sobie tak czytam o snakówkach np to:
viewtopic.php?f=24&t=259
Post z 2096 więc zapewne robiony na pot stillu.

I tu pytanie, czy jest sens robić Smakówki na kolumnie rerektyfikcyjnej?
Jednak jest przy tym trochę zachodu, a jeśli ma być efekt taki sam jak na cukrówkach, gdzie leci te 96% i aromaty wszystkie uciekają jako przedgon, to chyba nie ma sensu się w to bawić jak efekt będzie praktycznie taki sam spirytusu na nastawię jak i na zacierze?

Pytanie również dotyczy skrobi ziemiaczanej i wódeczki na niej zrobionej, przejdzie coś tego delikatnego smaku do spirytusu czy lepiej cukrówkę i niższym blg i będzie tej sam efekt?

Jestem początkujący proszę o wyrozumiałość , jeśli przekręciłem jakaś definicje proszę poprawić, pozdrawiam serdecznie!

kwik44
100%
100%
Posty: 1569
Rejestracja: 2013-09-07, 19:30

Re: Smakówki z kolumny - zaciery owocowe

Post autor: kwik44 » 2023-02-23, 22:40

Nastawy jak już, nastawy smakowe. Kolumna też może pracować jako pot-stil. Z powodzeniem wielu kolegów z forum uzyskiwało bardzo dobre destylaty na długiej kolumnie. Wystarczy odkręcić zaworek na maksa i masz pot stil. Do decyzji jaka konfiguracja, tzn ile zasypu i moc grzania. Po latach dochodzę do wniosku, że sprzęt ma znaczenie drugorzędne, pod warunkiem, że wie się co chce się osiągnąć. Dużo ważniejsze są jakość owoców, fermentacja i dojrzewanie.

Puchałke_91
0%
0%
Posty: 9
Rejestracja: 2023-02-22, 21:41

Re: Smakówki z kolumny - zaciery owocowe

Post autor: Puchałke_91 » 2023-02-24, 08:11

Dzięki za odpowiedź.