Aparatura
Niezupełnie zgodne z tematem, ale nie wiedziałem, gzie to umieścić. Tu jest opis i "raport" z doświadczeń nad pracą silnika na spirytusie.
http://www.narodowa.pl/narodowa/Pamietn ... sponat.htm
http://www.narodowa.pl/narodowa/Pamietn ... sponat.htm
Re: Aparatura
- taka która da Ci jak najwyższa moc, ja stawiałbym na 1metrowąGenesis72 pisze:1.Jak dluga kolumna /min/ jest potrzebna do destylacji bimbru do celow technicznych /jako paliwo/?
kwestia doboru materiału jest i w tym przypadku ważna, dla spirytu "spożywczego" ważny jest smak, ale dla "technicznego" ważna jest też czystość - jeśli zastosujesz zwykłe rury stalowe, wprowadzisz do spirytusu dodatkowe świnstwa, które niewątpliwie będą miały wpływ na jakość paliwa,2. Czy mozna tu zastosowac zwykla rure / wypelniona jakims wypelniaczem/ stalowa lub ocynkowana wraz z ksztaltkami stalowymi?
wydaje mi się że na materiale nie zaoszczędzisz
... a Goździkowa przypomina - na ból głowy walnijcie klina !
- Chemik student
- 70%
- Posty: 355
- Rejestracja: 2006-05-26, 11:35
- Lokalizacja: Bydgoszcz
W kwesti rur to myśle że bardziej niż jakość paliwa liczy się to by rura nie skorodowała zbyt szybko. Jako paliwo nie powinno być różnicy czy to będzie stal zwykła czy k.o. do destylatu poza zapachem zw metalu nie powinny były przechodzić spłyną po prostu do kega. A do destylacji paliwa można też zrobić kolumne z ogrzanych do skurczenia i posklejanych silikonem butelek 5l pet sam widziałem taką konstrukcję w akcji i nawet mam jej foto jak by ktoś był zainteresowany. Ponoć poskładanie takiej kolumny to z 2, 3 dni zabawy ale koszty są niskie jak na paliwo idealna sprawa.
- Chemik student
- 70%
- Posty: 355
- Rejestracja: 2006-05-26, 11:35
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Citizen Kane
- -#Admin
- Posty: 5060
- Rejestracja: 2005-12-19, 23:37
- Lokalizacja: Polska
- Kontaktowanie:
- Chemik student
- 70%
- Posty: 355
- Rejestracja: 2006-05-26, 11:35
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Kilka fotek jak ktoś będzie miał pytania to piszcie bo osobiście tę kolumnę pomagałem poskładać jako, że lubię eksperymentować
[ Dodano: 2006-06-26, 14:08 ]
Wykorzystano nakrętkę od kega.
[ Dodano: 2006-06-26, 14:09 ]
Refluks wykonany z 3 rurek fermentacyjnych
Chłodnica wykonana z rurki od fittingu kega i rury pp od zewnątrz
I jeszcze jedna ważna informacja po pierwszym wypędzie z prędkością ok 1,5l/h daje moc 93-94%
korekta: kowal
[ Dodano: 2006-06-26, 14:08 ]
Wykorzystano nakrętkę od kega.
[ Dodano: 2006-06-26, 14:09 ]
Refluks wykonany z 3 rurek fermentacyjnych
Chłodnica wykonana z rurki od fittingu kega i rury pp od zewnątrz
I jeszcze jedna ważna informacja po pierwszym wypędzie z prędkością ok 1,5l/h daje moc 93-94%
korekta: kowal
- DarkOfTheMoon
- 30%
- Posty: 44
- Rejestracja: 2006-07-28, 23:13
Wiem ze to bylo "chwile" temukowal pisze:Niezupełnie zgodne z tematem, ale nie wiedziałem, gzie to umieścić. Tu jest opis i "raport" z doświadczeń nad pracą silnika na spirytusie.
http://www.narodowa.pl/narodowa/Pamietn ... sponat.htm
ale moze ma ktos aktualny ten link ?
pozdrawiam
Alkohol jako paliwo
Witam! Chciałbym na poważnie zająć się tematem jakim jest, jazda na spirytusie.
Chciałbym przetestować to najpierw na motorze: Jawa 350 (motocykl jest dwusuwowy), a później jak coś z tego wyjdzie w samochodzie: Polonez 1.6 GSi.
Na razie do wstępnych testów chciałem wykorzystać aparaturę stosowaną do pędzenia bimbru przez mojego ojca. Jest to bańka po mleku 10L, rurka miedziana skręcona w kształt spirali w chłodnicy (beczce 60L.) Wiem że na takim sprzęcie nie da się osiągnąć dobrych osiągów(%), ale na początek musi to wystarczyć do wstępnych testów.
Czytając różne strony internetowe dowiedziałem się że da się jeździć na alkoholu, więc warto zainwestować w profesjonalny sprzęt do pędzenia i sporządzania zacieru.
I tu muszę się odwołać do waszych doświadczeń. Ponieważ do jazdy jest potrzebny spirytus o jak największym stężeniu. Dlatego musicie mi pomóc zbudować profesjonalny sprzęt. Głównie chodzi o taką budowę kolumny rektyfikacyjnej żeby uzyskać jak najlepszy produkt. Jaka wysokość, średnica, jaki kształt itp. Myślałem nad stworzeniem czegoś takiego [img]http://moonshine_still.republika.pl/images/kolumna_rek_1.jpg[/img] Lub coś takiego
Najlepiej jakbyście umieszczali jakieś zdjęcia poglądowe lub jakieś schematy waszego sprzętu z krótkim opisem, wymiarami i ile wyciągnęliście % na tym sprzęcie.
Chciałbym przetestować to najpierw na motorze: Jawa 350 (motocykl jest dwusuwowy), a później jak coś z tego wyjdzie w samochodzie: Polonez 1.6 GSi.
Na razie do wstępnych testów chciałem wykorzystać aparaturę stosowaną do pędzenia bimbru przez mojego ojca. Jest to bańka po mleku 10L, rurka miedziana skręcona w kształt spirali w chłodnicy (beczce 60L.) Wiem że na takim sprzęcie nie da się osiągnąć dobrych osiągów(%), ale na początek musi to wystarczyć do wstępnych testów.
Czytając różne strony internetowe dowiedziałem się że da się jeździć na alkoholu, więc warto zainwestować w profesjonalny sprzęt do pędzenia i sporządzania zacieru.
I tu muszę się odwołać do waszych doświadczeń. Ponieważ do jazdy jest potrzebny spirytus o jak największym stężeniu. Dlatego musicie mi pomóc zbudować profesjonalny sprzęt. Głównie chodzi o taką budowę kolumny rektyfikacyjnej żeby uzyskać jak najlepszy produkt. Jaka wysokość, średnica, jaki kształt itp. Myślałem nad stworzeniem czegoś takiego [img]http://moonshine_still.republika.pl/images/kolumna_rek_1.jpg[/img] Lub coś takiego
Najlepiej jakbyście umieszczali jakieś zdjęcia poglądowe lub jakieś schematy waszego sprzętu z krótkim opisem, wymiarami i ile wyciągnęliście % na tym sprzęcie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 69 gości