Samochód na bimber

Wolna strefa o wszystkim i o niczym
Awatar użytkownika
tomy
70%
70%
Posty: 317
Rejestracja: 2006-04-21, 16:11
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: tomy » 2010-02-01, 11:25

geruch555 pisze:...a gdyba dolać denaturatu to można by rozbić wodę...
Do czego :?: No chyba nie do spirytusu gorzelnianego.
geruch555 pisze:...co o tym sądzicie??
Raczej nie chcesz tego wiedzić :D

cieptas
60%
60%
Posty: 246
Rejestracja: 2006-04-30, 13:57

Post autor: cieptas » 2010-05-19, 07:59

weźcie tak nie kombinujcie

ile kosztuje litr wysokooktanowej a ile litr spirytusu :)

Awatar użytkownika
xaafuun
80%
80%
Posty: 467
Rejestracja: 2008-12-29, 11:08
Lokalizacja: ja Cię znam ??
Kontaktowanie:

Post autor: xaafuun » 2010-05-19, 13:11

lukasek pisze:weźcie tak nie kombinujcie

ile kosztuje litr wysokooktanowej a ile litr spirytusu :)
To zalezy ile jasnie nam panujacy narzuca podatku 8)

Awatar użytkownika
slim24
50%
50%
Posty: 144
Rejestracja: 2009-12-05, 11:37
Lokalizacja: Polska

Post autor: slim24 » 2010-05-19, 20:59

Po zajrzeniu do tego tematu od razu przypomniała mi się scena z filmu "Powrót do przyszłości cz. III) gdzie po przedziurawieniu baku na dzikim zachodzie Marty i Doc zalewają do fury "najmocniejszy trunek jaki miał barman w saloonie" - Po zalaniu próba odpalenia skutkuje odlotem gaźnika.
Film jak dla mnie klasyka - wspomnienie - bezcenne :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
Koval88
10%
10%
Posty: 17
Rejestracja: 2010-08-09, 17:27
Lokalizacja: Strzebrzeszyn

Post autor: Koval88 » 2010-08-09, 19:56

marzenia scietej glowy ;p
w Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w Trzcinie

cieptas
60%
60%
Posty: 246
Rejestracja: 2006-04-30, 13:57

Post autor: cieptas » 2010-08-19, 08:45

marzenia ściętej głowy?

wytlumacz nam prosze o co Ci chodzi z tym haslem bo nie rozumiem!

Awatar użytkownika
kitaferia
101%
101%
Posty: 2265
Rejestracja: 2007-09-04, 15:16
Lokalizacja: EuroSojuz

Post autor: kitaferia » 2010-08-19, 19:36

lukasek

Chodzi o to, że hasło jest do odgadnięcia, to jest zagadka :?
Pozdrawiam

Hootnik
30%
30%
Posty: 31
Rejestracja: 2008-06-02, 15:31
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hootnik » 2010-09-15, 09:12

lukasek pisze:weźcie tak nie kombinujcie

ile kosztuje litr wysokooktanowej a ile litr spirytusu :)
W Szwecji litr diesla i benzyny to około 12 koron
litr E85 często jest poniżej 9 koron ale można liczyć 9

1 korona szwedzka to około 42 grosze

jeżdże fiatem
0%
0%
Posty: 5
Rejestracja: 2010-09-09, 18:25
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jeżdże fiatem » 2010-09-20, 12:21

Witam

Ktoś na pierwszej stronie pisal, że etanol ma liczbę oktanowa około 50, otóż to nieprawda. Etanol ma liczbe oktanowa około 115, czyli więcej niż najlepsza benzyna dostępna na naszym rynku. Jeśli przystosujemy silnik do spalania etanolu możemy uzyskać większa moc niż na benzynie, bo etanol ma mniejszą tendencje do niekontrolowanego spalania, ale wtedy trzeba jakoś modyfikować stopien sprężania jeśli chcemy mieć samochód na benzynę i etanol w dowolnych proporcjach, albo po prostu nie korzystać z wyższej licby oktanowej etanolu.

kwestie ekonomiczne:
Kompletną głupotą jest produkcja etanolu do zasilania samochodów z cukru, czy tam ziemniaków, bo marnujemy wtedy dobrą żywność, tracimy cześć gruntów rolnych i cena żywności bardzo wzrasta, a co za tym idzie też i paliwa przy wiekszej skali produkcji. Paliwo trzeba uzyskiwać z innych surowców i juz wiadomo jak. Chodzi o uzyskiwanie etanolu ze słomy. Mozna to robić tnąć enzymatycznie celulozę i prowadząć normalną fermentację, ale ta metoda jest względnie kosztowna. Mozna też uzyskiwać eten ze slomy metodą gazyfikacji plazmy (w googlu kiedyś szukałem i nic o tym nie ma, trzeba poszukać w bibliotece albo w czsopismach naukowych jeśli ktoś ma do nich dostep) i katalitycznie przyłączać do niego wodę. Taki etanol nie nadaje sie do spożycia, ale jako paliwo juz tak i produkcja litra takiego etanolu kosztuje około 65gr, czyli mniej niż produkcja litra benzyny (około 2zl).

Kalorycznosć:
Etanol jest mniej kaloryczny od benzyny, więc samochód spala go wiecej, co za tum idzie potrzebne są wieksze baki, albo będziemy musięli częściej tankować, chociaż bioestry sie przyjeły pomimo nizszej kaloryczności od ON. Lepszym paliwem jest np. butanol. Jego produkcja również jest prosta i mozna ja przeprowadzac metodami biotechnologicznymi jak i na drodze syntezy chemicznej. Narazie jednak ropa wciaż jest zbyt tania i w/w technologie dlugo nie znajdą zastosowania.

Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
98%
100%
100%
Posty: 1746
Rejestracja: 2006-02-04, 14:53
Kontaktowanie:

Post autor: 98% » 2010-09-20, 23:21

Witam :
Mozna to robić tnąć enzymatycznie celulozę i prowadząć normalną fermentację, ale ta metoda jest względnie kosztowna.
uważam iż ta metoda była / brak odpowiednich "maszyn" , technologi , składników dodatkowych / by tańsza niż
Mozna też uzyskiwać eten ze slomy metodą gazyfikacji plazmy
i każdy ma to robić w domu :idea:

pozdrawiam
98%
www.bimberhobby.pl

( sklep dla prawdziwych hobbystów )

jeżdże fiatem
0%
0%
Posty: 5
Rejestracja: 2010-09-09, 18:25
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jeżdże fiatem » 2010-09-21, 08:39

98% pisze:Witam :

i każdy ma to robić w domu :idea:

pozdrawiam
98%
A kto powiedzial, ze w domu? :) Temat dotyczy ogólnie samochodu na alkohol m.in. bimber, przynajmniej tak wywnioskowałem czytając pierwszy post.

Domowa produkcja bimbru w celu zasilania samochodu nie jest oplacalna, chyba ze robimy go ze słodu. Do tego należy pamiętać, że nasz samochód będzie palil więcej etanolu niż benzyny. Jeszcze pozostaje kwestia produkcji odpowiedniej ilości paliwa, myślę, że biorąć pod uwagę czas, przedsięwzięcie nie jest godne rozważania. Już łatwiej samemu produkować bioestry ze zużytego oleju odbieranego z restauracji :) Jeśli chodzi o przeróbki, wystarczy powymieniać wszystkie weżyki na takie, które nie zostana rozpuszczone przez alkohol, dodatkowych przeróbek nie potrzeba.

Jednym słowem ze względów ekonomicznych przedsiewzięcie nie jest godne uwagi, można je polecić jedynie osobom, które chcą mieć ekologiczny samochód.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kiper
10%
10%
Posty: 10
Rejestracja: 2010-09-26, 17:28

Post autor: kiper » 2010-10-03, 17:00

Przystosowanie auta polega głównie na zamontowaniu konwertera, który dostosowuje zapłon do mieszanki paliwo-etanol. Pobiera dane z sony Lambda i temperatury silnika ustawiając kąt zapłony lub steruje wtryskami. Sam etanol musi być jednak odwodniony. Zawarta woda w nieodwodnionym etanolu powoduje rozwarstwienie się mieszanki oraz korozję części silnika. Konwerter http://www.autonaetanol.com Za pomocą zwykłej retryfikacji otrzymamy max spirytus 97,2 % obj. Odwodnić można za pomocą stałych środków odwadniających jak potaż, wapno i gips.

sonne2
0%
0%
Posty: 9
Rejestracja: 2011-05-07, 18:10

Re:

Post autor: sonne2 » 2011-06-21, 15:44

Gdyby można przetwarzać w prostu sposób cukry złożone np: skrobię na alkohol to stanowiłoby to możliwość prostego wytwarzania paliwa.
Etanol ma wyższą liczbę oktanową od benzyny. PS: Nawet LPG ma wyższą liczbę oktanową od niej - tj. od 100 do 105, ale obie substancje mają dużo niższą wartość opałową od benzyny dlatego trzeba więcej paliwa spalić.
Moim zdaniem zawartość do 5% wody w paliwie nie stanowi zagrożenia dla silnika. Oglądałem jak jakiś klient opracował system, który dodaje do wybuchającego oleju napędowego parę wodną, która w wyniku wysokiej temperatury rozkłada się wybuchowo na wodór i tlen.
W benzyniakach jest niższa temp spalania i spalanie przebiega łagodniej niż w dieslach.
PS:
Liczba cetanowa etanolu to 8, podczas gdy ON 50. W pewnym stosunku może być on dolewany do ON.

jurii
90%
90%
Posty: 643
Rejestracja: 2010-04-06, 22:55
Lokalizacja: Parczew

Re:

Post autor: jurii » 2011-06-23, 12:36

sonne2 pisze:Oglądałem jak jakiś klient opracował system, który dodaje do wybuchającego oleju napędowego parę wodną, która w wyniku wysokiej temperatury rozkłada się wybuchowo na wodór i tlen.
To nie tak działa. Natrysk wody/metanolu na tłok jest powszechnie używany w sporcie- obniża znacząco EGT, jak i temperaturę tłoka. A jak wiadomo- im niższa temperatura, tym większa moc.

sonne2
0%
0%
Posty: 9
Rejestracja: 2011-05-07, 18:10

Re

Post autor: sonne2 » 2011-06-23, 23:06

Może i taka technologia jest stosowana.

Mi chodziło o to, że jeżeli np: w dieslu w oleju napędowym znajdowała by się woda w postaci zemulgowanej (czyli tak jak np: tłuszcz w mleku) to o ile jest jej o tyle mało, aby nastąpił samozapłon to auto będzie chodziło.

Niestety nie mam aktualnie ani dostępu do silnika, ani warunków, aby to sprawdzić, czy w silniku iskrowym etanol mógłby być paliwem:(

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: wawaldek11 i 13 gości