Samochód na bimber

Wolna strefa o wszystkim i o niczym
tomek1
20%
20%
Posty: 22
Rejestracja: 2008-12-01, 08:00

Samochód na bimber

Post autor: tomek1 » 2009-01-27, 17:08

Witam

No i Szwedzi pokazali że nie tylko umieją produkować bimber w celach konsumpcyjnych ale także wytwarzać go jako paliwo i jako dodatek do tego paliwa postanowili zbudować samochód który chodzi na czystym bimberku a chodzi o SAAB 9-3 Biopower 2,0 turbo.
Załączniki
hybrid_intro.jpg

Awatar użytkownika
tomy
70%
70%
Posty: 317
Rejestracja: 2006-04-21, 16:11
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: tomy » 2009-01-27, 18:49

No popatrz, a w Brazylii od 50 lat jeżdżą na etanolu.

tomek1
20%
20%
Posty: 22
Rejestracja: 2008-12-01, 08:00

Post autor: tomek1 » 2009-01-27, 19:18

tomy zapomniałeś dodać piją i jeżdzą.

Awatar użytkownika
xaafuun
80%
80%
Posty: 467
Rejestracja: 2008-12-29, 11:08
Lokalizacja: ja Cię znam ??
Kontaktowanie:

Post autor: xaafuun » 2009-01-28, 18:10

@Tomy, tak na etanolu po lekkich przeróbkach.

Awatar użytkownika
tomy
70%
70%
Posty: 317
Rejestracja: 2006-04-21, 16:11
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: tomy » 2009-01-28, 18:19

xaafuun pisze:....na etanolu po lekkich przeróbkach....
No a cóż to niby zmienia :?:

Awatar użytkownika
xaafuun
80%
80%
Posty: 467
Rejestracja: 2008-12-29, 11:08
Lokalizacja: ja Cię znam ??
Kontaktowanie:

Post autor: xaafuun » 2009-01-28, 18:29

Szczerze, tylko tyle że można wlać do baku.

Awatar użytkownika
tomy
70%
70%
Posty: 317
Rejestracja: 2006-04-21, 16:11
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: tomy » 2009-01-28, 18:41

Jakoś nie rozumiem o co Tobie chodzi z tym bakiem. Jedni i drudzy wlewają do baku, więc :nie_wiem ...

tomek1
20%
20%
Posty: 22
Rejestracja: 2008-12-01, 08:00

Post autor: tomek1 » 2009-01-28, 19:10

Nietylko tomy ty nie zrozumiałeś bo ja też.

Awatar użytkownika
xaafuun
80%
80%
Posty: 467
Rejestracja: 2008-12-29, 11:08
Lokalizacja: ja Cię znam ??
Kontaktowanie:

Post autor: xaafuun » 2009-01-28, 20:23

Chodzi o to że zwykły spiryt jest zbyt uwodniony, tzn te 4 % wody to jest za dużo dla silnika.
Potrzebne jest więcej mocy %, a mniej wody.
Tak przy 99% jest gitowo. Tylko, że destylacyjnie nigdy nie osiągniemy tych 99%...

Pozd Rafał

Awatar użytkownika
larzwo
40%
40%
Posty: 86
Rejestracja: 2007-08-31, 12:25
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: larzwo » 2009-01-28, 21:14

saab już od paru ładnych lat produkuje te silniki. (nie mówiąc o brazylii )
Z tego co pamiętam i czytałem saab zaleca tankować co czwarty bak zwykłą benzyną - wynika to z faktu, że jest to silnik "benzynowy" przystosowany do spalania bioetanolu.

Etanol jest odwodniony m.in sorbentami - nalanie 96% kończy się źle dla silnika.

Awatar użytkownika
xaafuun
80%
80%
Posty: 467
Rejestracja: 2008-12-29, 11:08
Lokalizacja: ja Cię znam ??
Kontaktowanie:

Post autor: xaafuun » 2009-01-28, 22:07

larzwo pisze:Etanol jest odwodniony m.in sorbentami .
Kolego możesz to rozwinąć?

JanK
80%
80%
Posty: 447
Rejestracja: 2008-04-27, 21:57
Lokalizacja: Z polecenia.

Post autor: JanK » 2009-01-28, 22:21

Z tego co mi wiadomo już w latach 20 ubiegłego wieku były produkowane pojazdy, silniki zasilane etatolem. Cały problem polegał tylko na niskiej liczbie oktanowej (ok. 50) takiego paliwa. Silniki odprężone jakoś sobie z taką wachą radzą ale produkowane obecnie mają problem. No chyba, że dodamy związków ołowiu dla podniesienia liczby oktanowej ale ołów zniszczy katalizator. Trzeba szukać innej drogi. :roll:

Awatar użytkownika
winiarek5
101%
101%
Posty: 1814
Rejestracja: 2006-04-09, 15:02
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: winiarek5 » 2009-01-28, 23:01

JanK pisze:...dodamy związków ołowiu dla podniesienia liczby oktanowej ale ołów zniszczy katalizator. Trzeba szukać innej drogi. :roll:
Raczej nie ma innej drogi albo ta droga nie dla nas.
Można też nie chuchać w katalizator.
Bardziej realne w warunkach amatorskich jest stosowanie olejów roślinnych lub ich estrów lub jak ktoś ma trochę więcej samozaparcia to gaz drzewny.

Pozdrawiam

Winiarek

Awatar użytkownika
xaafuun
80%
80%
Posty: 467
Rejestracja: 2008-12-29, 11:08
Lokalizacja: ja Cię znam ??
Kontaktowanie:

Post autor: xaafuun » 2009-01-29, 11:58

@JanK zawsze możesz katalizator wyrzucić w pizdu... za przeproszeniem.
Mi się zdaje, że to ruscy trzymają nas w szachu...
Skoro w brazyli jeżdża na etanolu (z trzciny jest tańsza w uprawie to fakt), to w polsce by nie można?
Może o akcyze chodzi?

Awatar użytkownika
98%
100%
100%
Posty: 1746
Rejestracja: 2006-02-04, 14:53
Kontaktowanie:

Post autor: 98% » 2009-01-29, 13:06

Witam @xaafuun
Może o akcyze chodzi?
tak chodzi o akcyzę i inne też "drobne rzeczy " - jak lobby wielkich prezesów gorzelni prywatnych - które kiedyś były państwowe - ktoś to musi trzymać za pysk aby nikt nie mógł troszkę uszczknąc z tego tortu .

co do akcyzy to w porównaniu do 1 tony ON - już idziemy z torbami tak ze koszty wyprodukowania estrów sa mniejsze ale niestety podatek akcyzowy obłożony robi to co robi - nieopłacalnym to przedsięwzięcie .

pomimo dyrektywy U.E. o stosowaniu iliś tam procent bioetanolu , estrów w o.n tak naprawde koncerny naftowe robią co chcą - dodatek miał być chyba na poziomie około 12% a leją chyba 3-7 % .... niestety "dzika dżungla "

pozdrawiam

98%

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości