Samochód na bimber
Samochód na bimber
Witam
No i Szwedzi pokazali że nie tylko umieją produkować bimber w celach konsumpcyjnych ale także wytwarzać go jako paliwo i jako dodatek do tego paliwa postanowili zbudować samochód który chodzi na czystym bimberku a chodzi o SAAB 9-3 Biopower 2,0 turbo.
No i Szwedzi pokazali że nie tylko umieją produkować bimber w celach konsumpcyjnych ale także wytwarzać go jako paliwo i jako dodatek do tego paliwa postanowili zbudować samochód który chodzi na czystym bimberku a chodzi o SAAB 9-3 Biopower 2,0 turbo.
saab już od paru ładnych lat produkuje te silniki. (nie mówiąc o brazylii )
Z tego co pamiętam i czytałem saab zaleca tankować co czwarty bak zwykłą benzyną - wynika to z faktu, że jest to silnik "benzynowy" przystosowany do spalania bioetanolu.
Etanol jest odwodniony m.in sorbentami - nalanie 96% kończy się źle dla silnika.
Z tego co pamiętam i czytałem saab zaleca tankować co czwarty bak zwykłą benzyną - wynika to z faktu, że jest to silnik "benzynowy" przystosowany do spalania bioetanolu.
Etanol jest odwodniony m.in sorbentami - nalanie 96% kończy się źle dla silnika.
Z tego co mi wiadomo już w latach 20 ubiegłego wieku były produkowane pojazdy, silniki zasilane etatolem. Cały problem polegał tylko na niskiej liczbie oktanowej (ok. 50) takiego paliwa. Silniki odprężone jakoś sobie z taką wachą radzą ale produkowane obecnie mają problem. No chyba, że dodamy związków ołowiu dla podniesienia liczby oktanowej ale ołów zniszczy katalizator. Trzeba szukać innej drogi.
Raczej nie ma innej drogi albo ta droga nie dla nas.JanK pisze:...dodamy związków ołowiu dla podniesienia liczby oktanowej ale ołów zniszczy katalizator. Trzeba szukać innej drogi.
Można też nie chuchać w katalizator.
Bardziej realne w warunkach amatorskich jest stosowanie olejów roślinnych lub ich estrów lub jak ktoś ma trochę więcej samozaparcia to gaz drzewny.
Pozdrawiam
Winiarek
Witam @xaafuun
co do akcyzy to w porównaniu do 1 tony ON - już idziemy z torbami tak ze koszty wyprodukowania estrów sa mniejsze ale niestety podatek akcyzowy obłożony robi to co robi - nieopłacalnym to przedsięwzięcie .
pomimo dyrektywy U.E. o stosowaniu iliś tam procent bioetanolu , estrów w o.n tak naprawde koncerny naftowe robią co chcą - dodatek miał być chyba na poziomie około 12% a leją chyba 3-7 % .... niestety "dzika dżungla "
pozdrawiam
98%
tak chodzi o akcyzę i inne też "drobne rzeczy " - jak lobby wielkich prezesów gorzelni prywatnych - które kiedyś były państwowe - ktoś to musi trzymać za pysk aby nikt nie mógł troszkę uszczknąc z tego tortu .Może o akcyze chodzi?
co do akcyzy to w porównaniu do 1 tony ON - już idziemy z torbami tak ze koszty wyprodukowania estrów sa mniejsze ale niestety podatek akcyzowy obłożony robi to co robi - nieopłacalnym to przedsięwzięcie .
pomimo dyrektywy U.E. o stosowaniu iliś tam procent bioetanolu , estrów w o.n tak naprawde koncerny naftowe robią co chcą - dodatek miał być chyba na poziomie około 12% a leją chyba 3-7 % .... niestety "dzika dżungla "
pozdrawiam
98%
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości