Biodiesel
Bedac w wojsku bylem swiadkiem prob zasilania slnikow diesla zuzyta frytura, przepracowanymi olejami, i innymi swinstwami.
Pamietam, ze do przefiltrowanych i oczyszczonych tluszczow dodawano zwyklej benzyny, lub benzyny i toluenu. Potem taki roztwor zamrazano do -30 stopni i podawano do (takze zimnego) silnika. Paliwo to bylo oczywiscie w postaci plynnej. Nieraz polowe "paliwa" stanowila benzyna. Silniki agregatow 400 kW i kilku ciezkich pojazdow sprawialy sie bez zarzutu. W wyzszych temperaturach stosowano olej roslinny z dodatkiem nafty. W bardzo niskich temperaturach tluszcze z toluenem sprawdzaly sie najlepiej. Maszyny nie mialy najmniejszego problemu z zaplonem.
Pamietam, ze do przefiltrowanych i oczyszczonych tluszczow dodawano zwyklej benzyny, lub benzyny i toluenu. Potem taki roztwor zamrazano do -30 stopni i podawano do (takze zimnego) silnika. Paliwo to bylo oczywiscie w postaci plynnej. Nieraz polowe "paliwa" stanowila benzyna. Silniki agregatow 400 kW i kilku ciezkich pojazdow sprawialy sie bez zarzutu. W wyzszych temperaturach stosowano olej roslinny z dodatkiem nafty. W bardzo niskich temperaturach tluszcze z toluenem sprawdzaly sie najlepiej. Maszyny nie mialy najmniejszego problemu z zaplonem.
ENERGA - bezplatny internet w Twoim gniazdku
-
- 101%
- Posty: 2012
- Rejestracja: 2006-05-12, 22:49
Dzięki koledzy za informację. Dzisiaj rozgrzewałem fryturę o konsystencji betonu i zrobiłem 400 litrów metyloestra z fazą glicerynową.Toluen wypróbuję w przyszłym tygodniu.Jak się uda to będę miał prawie darmowe ogrzewanie.Mam rozpuszczalniki lakiernicze typu nitro, do lakierów poliuretanowych itp. zastanawiam się czy zmieszane z fryturą utrzymają stan płynny
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Zbyszku, bardzo uwazaj na stosowanie roznych rozpuszczalnikow, poniewaz moga uszkodzic czesci, uszczelki, przewody w urzadzeniu uzywajacym tego paliwa. Wiem ze benzyna, benzen i toluen sa na pewno bezpieczne dla instalacji diesla i benzynowych, ale co do innych rozpuszczalnikow nie jestem pewien.
ENERGA - bezplatny internet w Twoim gniazdku
-
- 101%
- Posty: 2012
- Rejestracja: 2006-05-12, 22:49
-
- 50%
- Posty: 183
- Rejestracja: 2007-04-03, 16:42
-
- 0%
- Posty: 9
- Rejestracja: 2007-09-17, 13:10
- Lokalizacja: Żyrardów, Warszawa
- Kontaktowanie:
1. Raczej latem.
2. Tylko, jeśli masz pompę wtryskową BOSCH a nie LUKAS.
3. Lepiej zainwestuj w instalację do podgrzewania.
4. Albo przerób na biodiesel.
Lepkość takiego oleju, zwłaszcza zimą, jest znacznie wyższa, niż lepkość oleju napędowego. Pompa wtryskowa więc będzie miała z nim kłopot, tak samo wtryskiwacze. Nie rozpyli się dobrze, tylko osiądzie Ci na powierzchni cylindra, dostanie się do oleju silnikowego i klops.
Lepiej rozgrzać go do ok. 70-80*C, wtedy zostanie lepiej rozpylony.
2. Tylko, jeśli masz pompę wtryskową BOSCH a nie LUKAS.
3. Lepiej zainwestuj w instalację do podgrzewania.
4. Albo przerób na biodiesel.
Lepkość takiego oleju, zwłaszcza zimą, jest znacznie wyższa, niż lepkość oleju napędowego. Pompa wtryskowa więc będzie miała z nim kłopot, tak samo wtryskiwacze. Nie rozpyli się dobrze, tylko osiądzie Ci na powierzchni cylindra, dostanie się do oleju silnikowego i klops.
Lepiej rozgrzać go do ok. 70-80*C, wtedy zostanie lepiej rozpylony.
@krzysiek007
Raczej po płaszczu do samochodu już bym nie lał (teoretyzuję, bo nie mam własnych doświadczeń).
Wyobrażam sobie, że w płaszczu wszystkie lżejsze frakcje z tego oleju już wyparowały, a to co zostało to samo "gęste" (ciemne).
A dlaczego chcesz zmieniać ten olej w płaszczu? Wystarczy tylko uzupełniać ubytki i niczego nie zmieniać.
pzdr
Raczej po płaszczu do samochodu już bym nie lał (teoretyzuję, bo nie mam własnych doświadczeń).
Wyobrażam sobie, że w płaszczu wszystkie lżejsze frakcje z tego oleju już wyparowały, a to co zostało to samo "gęste" (ciemne).
A dlaczego chcesz zmieniać ten olej w płaszczu? Wystarczy tylko uzupełniać ubytki i niczego nie zmieniać.
pzdr
-
- 50%
- Posty: 183
- Rejestracja: 2007-04-03, 16:42
Metanol i NaOH (lub KOH) potrzebne są do reakcji w czasie której z oleju powstaje "biodiesel": metanol powoduje estryfikację tłuszczu, NaOH jest katalizatorem.dastin pisze:j...a do odzielenia gliceryny od frytury dodawal metanolu i sody kausytycznej
Gliceryny nie oddziela się od frytury bo jej tam nie ma: dopiero z frytury powstaje "biodiesel" i gliceryna.
Rozdzielenie gliceryny od "biodiesla" zapewnia grawitacja, trwa to kilkanaście godzin.
Pozdrawiam
Winiarek
-
- 0%
- Posty: 9
- Rejestracja: 2007-09-17, 13:10
- Lokalizacja: Żyrardów, Warszawa
- Kontaktowanie:
-
- 101%
- Posty: 2012
- Rejestracja: 2006-05-12, 22:49
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości