Auto eksperymentalne, adaptacja przeróbki i wyniki.
Olej rycynowy mimo że się często spala w zbyt gorącym silniku, ma niesamowite właściwości (Castrol produkował go pod nazwą Castor Oil). Pozostałości po spaleniu nadal mają niezłe właściwości smarujące. Z tego powodu między innymi jest do dziś dodawany do mieszanek modelarskich. Tam silniki na metanol o wadze około 0,5 kg i pojemności 10 cm3 mają normalnie moc powyżej 2KM. Jest wypierany przez syntetyki, między innymi dlatego że zużycie syntetyków może być prawie o połowę niższe. To są oleje syntetyczne produkowane specjalnie do napędów spirytusowych. Umożliwiają wchodzenie silnika na wyższe obroty niż na rycynie. Dość popularne są oleje Castrola, KLOTZ REGULAR TECH., KLOTZ SPECJAL TECH. i E.D.L. Olej Klotz ST w swoim składzie ma ciągle ponad 20% rycynowego. Zalecany do długotrwałych obciążeń na wysokich obrotach. Co do samego metanolu i etanolu to mają inne właściwości jako paliwo silnikowe. Wyczynowe silniki na metanol, nie będą chodziły na etylowym.Miły pisze:Motocykle żużlowe faktycznie są napędzane metanolem ... do metanolu dolewano olej rycynowy ... jak sprawa smarowania jest rozwiązana dzisiaj.
No nie zupełnie tak to jest. Olej rycynowy po spaleniu daje taki żóltawy, paskudny do usunięcia nagar. A stosowany jest z tego powodu że doskonale mięsza się z paliwem. Niezależnie od tego czy będzie to czysty metanol czy też będzie to paliwo z zawartością "ulepszaczy" np. nitrometanu.tasior pisze:.....Pozostałości po spaleniu nadal mają niezłe właściwości smarujące....
-
- 70%
- Posty: 336
- Rejestracja: 2008-02-25, 19:32
- Lokalizacja: Kraków
Lata temu w czasach kartek na paliwo lałem denaturat do motocykla WFM. Faktycznie zwykły olej (Lux10) słabo się mieszał z owym. Rycynowy sprawdzał się tyle że strasznie śmierdzało za motocyklem. Może tą droge obrać do testów, silnik dwusuwowy smarowany rycyną. Prymitywna konstrukcja silnika DKW > WFM >WSK jest bardzo odporna na działania użytkownika. Pierwowzór znaczy DKW 125 jest konstrukcją przedwojenną, czyli z okresu słabej jakości paliw. W czasach kartek lałem nie tylko denaturat a wszystko co "śmierdzało" (rozpuszcalniki, nafte, rope, denaturat w wszelkich proporcjach). Z wyjątkiem czystej ropy silnik dawał się odpalić i jeździł. Nic się nie zacierało ani nie wypalało. Jedynie gaźnik > dysze zatykały się podczas eksplatacji na rozpuszcalniku po myciu pistoletów z lakierni. Niekóre pojazdy brazylijaskie są fabrycznie przystosowane do jazdy na spirytusie.
Wojtek
Wojtek
-
- 70%
- Posty: 336
- Rejestracja: 2008-02-25, 19:32
- Lokalizacja: Kraków
Patrzę, patrzę i oczom nie wierzę, czyżby nikt z tutaj zgromadzonych nie słyszał o "speedway" z z polska żużel się ten sport nazywa, a motory używane do niego mają 500cm pojemności, są jedno cylindrowe, cztero zaworowe i tu uwaga - paliwem jest !!! wyłącznie metanol, znaczy, żebu być ścisłym alkohol metylowy w czystej postaci, olej oczywiście rycynowy, silnik go wypluwa bezpośrednio na łańcuch, od wąchania tego kobietom się robi ... powiedzmy.... dziwnie Polecam zabrać na mecz żużlowy żonę, kochankę, noo co tam kto posiada (czasem)
Aha 500 cm 75KM w porywach 120 Km/h
[ Dodano: 2008-04-05, 02:20 ]
I jeszcze taki detalik! Denaturat się leje do baku, żeby związał wodę, bo ta się skrapla na ścianach baku, a sam sięrozpuszcza w etylinie. Robi się to po to, że w niskich temperarurach woda (skroplona) zrobi korek lodowy w przewodach paliwowych.
Aha 500 cm 75KM w porywach 120 Km/h
[ Dodano: 2008-04-05, 02:20 ]
I jeszcze taki detalik! Denaturat się leje do baku, żeby związał wodę, bo ta się skrapla na ścianach baku, a sam sięrozpuszcza w etylinie. Robi się to po to, że w niskich temperarurach woda (skroplona) zrobi korek lodowy w przewodach paliwowych.
No popatrz, bez Ciebie nikt by o tym nie wiedział. To może napiszesz czym się różni ten silnik od "zwykłego" benzynowca?F Kruger pisze:...Patrzę, patrzę i oczom nie wierzę, czyżby nikt z tutaj zgromadzonych nie słyszał o "speedway" z z polska żużel się ten sport nazywa, a motory używane do niego mają 500cm pojemności, są jedno cylindrowe, cztero zaworowe i tu uwaga - paliwem jest !!! wyłącznie metanol, znaczy, żebu być ścisłym alkohol metylowy...
Wcale nie oczywiście. Stosowane są np. mieszanki olejowe których skład jest tajemnicą producenta.F Kruger pisze:...olej oczywiście rycynowy....
Taaaa....F Kruger pisze:...od wąchania tego kobietom się robi ... powiedzmy.... dziwnie....
-
- 70%
- Posty: 336
- Rejestracja: 2008-02-25, 19:32
- Lokalizacja: Kraków
Tak silniki żużlowe mają sporo mocy jak na 500cm i trwałość kilku wyścigów. Co w praktyce oznacza że kapitalny remont co kilka motogodzin, tzn. rano jedziesz do pracy wracasz i robisz kapitalke aby rano znów jechać do pracy i po powrocie kapitalka... . Rozumiem że w niedziele będziesz mieć czas na robienie taniego paliwa, szkoda że koszty remontu takiego silnika są spore, tam nie ma szlifów bo pojemność jest dokładnie max dozwolonej czyli 500cm, wymienia się tłok z cylindrem, do tego zawory i wał co kilka cylindrów
Wojtek
Wojtek
Brazylia jest pozytywnym przykładem zastosowania etanolu jako paliwa w silnikach spalinowych. Warto dodać, że byli w sytuacji przymusowej i wybrali najtańsze dla nich rozwiązanie. Uwagi o zatarciu i innych przeszkodach, są raczej przykładem, że nie zawsze entuzjazm zwycięża przeciwności
Brutalna jest ekonomia. Warto popatrzeć na rzeczywistą kalkulację kosztów wytwarzania etanolu (95%). Nie jest to miejsce by ją przytoczyć, zauważę jednak, że wyraźnie ponad 50% kosztów to cena energii cieplnej na potrzeby rektyfikacji.
Istotą pomysłu zastosowania C2H5OH do napędu silników spalinowych, jest banalna obserwacja, że ilość ciepła "tracona" z silnika spalinowego, znacznie przekracza wymaganą energię niezbędną do rektyfikacji zacieru.
Nie ma potrzeby rozwijania tematu. Nagłówki gazet: "zacier na stacjach paliw". Kolumna rektyfikacyjna mieści się nawet w "maluchu".
Buzi!!
Brutalna jest ekonomia. Warto popatrzeć na rzeczywistą kalkulację kosztów wytwarzania etanolu (95%). Nie jest to miejsce by ją przytoczyć, zauważę jednak, że wyraźnie ponad 50% kosztów to cena energii cieplnej na potrzeby rektyfikacji.
Istotą pomysłu zastosowania C2H5OH do napędu silników spalinowych, jest banalna obserwacja, że ilość ciepła "tracona" z silnika spalinowego, znacznie przekracza wymaganą energię niezbędną do rektyfikacji zacieru.
Nie ma potrzeby rozwijania tematu. Nagłówki gazet: "zacier na stacjach paliw". Kolumna rektyfikacyjna mieści się nawet w "maluchu".
Buzi!!
Kolego Cyrograf15
Silnik motocykla żużlowego osiąga moc max. 48-51 kW z 500 cm³ czyli 102 kW (140 kM) z litra pojemności. Tak wysilony silnik nie może mieć większej trwałości!Tak silniki żużlowe mają sporo mocy jak na 500cm i trwałość kilku wyścigów. Co w praktyce oznacza że kapitalny remont co kilka motogodzin,
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości