Auto eksperymentalne, adaptacja przeróbki i wyniki.

Wolna strefa o wszystkim i o niczym
Genesis72
40%
40%
Posty: 98
Rejestracja: 2006-04-09, 10:18

Post autor: Genesis72 » 2006-08-03, 16:30

Mam takie pytanie
Jezeli jazda na spirytusie potrzebuje mniej powietrza, to czy zamiast powiekszac dysze w gazniku, nie mozna by bylo przytkac troche filtr powietrza.

Jezdze na gazie (fiat 125), jezeli przytkam filt troche - samochod chodzi jak burza, podejrzewam, ze wtedy zamiast powietrza wciagnietego bierze gaz (gdy powietrze mu troche przytkalem, wiec sobie to rekompensuje gazem), czyli mieszanka jest bogatsza,
wiec nie wypalaja sie zawory.

Prosze o opinie
Dziekuje

korekta: kowal

Mirass
0%
0%
Posty: 1
Rejestracja: 2006-03-10, 11:17

Post autor: Mirass » 2006-10-12, 20:41

Witam Kolegów.
W mojej uczelni od dawna były prowadzone prace nad paliwami zastępczymi do samochodów.
Stosowaliśmy również spirytus techniczny – ten skażony dla silników o zapłonie iskrowym oraz wszelakiego rodzaju oleje roślinne oraz ich estry do zasilania silników o zapłonie samoczynnym (prowadziliśmy również badania na opale). Dysponuje dużą ilością wyników
Dotyczących tych zagadnień.
Postaram się odpowiedzieć na kilka wątpliwości, które pojawiły się na tym forum.
1. Od około 20 lat gaźnikowe i wtryskowe układy zasilania przystosowane są do zasilania paliwami zawierającymi metanol oraz czysty metanol – chodzi głównie o odporność na poszczególnych elementów układu na metanol – pęcznienie, wymywanie i takie tam,
2. Do zasilania silników stosuje się alkohol odwodniony – 99.95%, - musi być odwodniony bo woda podczas rozpylania w gaźniku osadza się na ściankach i potrafi zamarznąć i zatkać przelot. Jest parę silników fabrycznie przerobionych – stosuje się odpowiednio podgrzewane kolektory.
3. Granice zapalności są nieco lepsze dla alkoholu od 0.40 do 1.70 gdy dla benzyny wynoszą one około od 0.55 do 1.25 – dlatego zwiększa się nieco średnicę dyszy paliwowej,
4. Stała parowania alkoholu jest o 30-40% większa od benzyny czyli alkohol odparowuje szybciej ale za to jednostkowy spadek temperatury przy parowaniu alkoholu jest większy 2-3 razy w stosunku do benzyny, jest to niekorzystne, trzeba znacznie więcej ciepła na odparowanie alkoholu przez co kolega Cichy miał problemy z rozruchem i pracą silnika w początkowej fazie
5. Wartość opałowa jest mniejsza, przez co moc jest nieco mniejsza- wartości nie pamiętam a odpowiednie opracowanie mam w robocie – jak ktoś jest zainteresowany mogę sprawdzić.
6. W silnikach przystosowanych do spalania benzyn bezołowiowych (gniazda zaworowe wykonane z odpowiedniego materiału) nie ma problemy wypalania się gniazd zaworowych,
7. układ wytrysku benzyny – niema problemu – najczęściej zmienia się w programoe sterującym odpowiednie stosunki paliwa do powietrza czyli zmiana czasu otwarcia wtryskiwacza.
8. Genesis72 – jak przytkasz filtr to masz w układzie większe podciśnienie, więcej gazu jest podawane do układu dolotowego a powietrza mniej – mieszanka jest bogatsza i silnik ma większą moc – tzw. Regulacja dynamiczna. To samo można zrobić bez zatykania filtra – podkręcając parownik.



Na wszystkie pytania z tej dziedziny chętnie odpowiem.
Ostatnio zmieniony 2006-11-25, 21:43 przez Mirass, łącznie zmieniany 1 raz.

Ziutek

Auto eksperymentalne, adaptacja przeróbki i wyniki.

Post autor: Ziutek » 2006-10-15, 01:25

Witam

Jak napisales:
"W mojej uczelni od dawna były prowadzone prace nad paliwami zastępczymi do samochodów.
Stosowaliśmy również spirytus techniczny – ten skażony dla silników o zapłonie iskrowym oraz wszelakiego rodzaju oleje roślinne oraz ich estry do zasilania silników o zapłonie samoczynnym (prowadziliśmy również badania na opale). Dysponuje dużą ilością wyników
Dotyczących tych zagadnień."

W zwiazku z tym mam pytanie - co musze zrobic, aby moj samochod mogl bezpiecznie jezdzic na alkoholu.

Pozdrawiam

Akita-san
0%
0%
Posty: 3
Rejestracja: 2007-01-10, 22:23

Post autor: Akita-san » 2007-01-11, 16:58

http://www.greenfuels.co.uk/ - oprócz biodiesla sprzedają też moduły "FullFlex". Brazylijski osprzęt pozwalający na jazdę (bez przeróbek i przestawiania) samochodami na miszankoach od 100% benzyny do 100% etanolu. Czy ktoś to zna z praktyki? Artykuły są bardzo pochlebne...

bio

Post autor: bio » 2007-01-14, 09:59

W Polsce tez juz mozna nabyc takie urządzenia, nadchodzi era pojazdów spirytusowych
http://biopaliwa.com/product_info.php?c ... cts_id=450

Akita-san
0%
0%
Posty: 3
Rejestracja: 2007-01-10, 22:23

Post autor: Akita-san » 2007-01-15, 15:47

No ok, to czy ktoś już to testował, albo ma dostęp do NIEZALEŻNYCH wyników testów?

I jak to wygląda dla silników przyczepnych, generatorów prądu, małych silników łodziowych i lekkich silników lotniczych (UL-e!!)?

bio

Post autor: bio » 2007-01-15, 19:07

Motocykle zuzlowe podobno sa zasilane spirytusem.Ale przedstawiam link samochodu na
spirytus, u nas oczywiscie sie nie opłaca bo szkodzi silnikom.
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=ab ... artId=4755

bio

Post autor: bio » 2007-01-15, 19:15

Albo zrób mieszanke spirytusowo-dieslowa tak jak to robiono za komuny ,pewnie wtedy byłes małym dzieckiem i nie pamiętasz.
http://www.zielonysztandar.com.pl/index ... 9&dzial=47

Akita-san
0%
0%
Posty: 3
Rejestracja: 2007-01-10, 22:23

Post autor: Akita-san » 2007-01-15, 20:32

Masz rację, za komuny byłem jeszcze młodziutkim maturzystą a potem (zależy kiedy się dla Ciebie komuna skończyła) młodym studentem, a potem jeszcze nawet młodym w ogóle człowiekiem... Ale jednak bardzo interesujące ciekawostki, dziękuję. Tyle że te ciekawostki mają się nijak do mojego pytania:

1. Opisany w OtoMoto Saab jeździ na mieszance 15/85 czyli starej technologii Flextech. W dodatku jest to auto (wynika z tekstu) fabrycznie przygotowane. A ja pytam o technologię FullFlex i conversion kits. No i te dziennikarskie opisy - to jest żaden raport z testu.

2. O mieszance alkoholowo dieslowskiej musiałeś gdzieś indziej czytać, bo w podanym przez Ciebie tekście nie ma o niej słowa. Zamiast tego jest mowa o domieszkach do 20% alkoholu, które zmian w silniku nie potrzebują.

3. Tak jak sobie przypominam, to do diesla dolewano denturatu (pół litra na bak) ale nie dla oszczędności, tylko dla związania wody żeby zimą nie zamarzała w przewodach i wtryskiwaćzch. Ale może je się mylę...

Tym niemniej - dziękuję.

Awatar użytkownika
goral
0%
0%
Posty: 4
Rejestracja: 2007-07-15, 23:37

Post autor: goral » 2007-07-15, 23:56

Witam wszystkich :)

niestety widze ze ten temat nie jest dalej kontynuowany ... :(
v.o.s.p. co z twoimi probami z GAZ-em ?
jak wypadly ?
jestem wyjatkowo zainteresowany bo sam chce uruchomic UAZ-a !! na podobnym paliwie :)

cichy .. co z twoim mondeo ? smiga dalej ?
opowiadaj jak twoja jazda na alternatyfie :) ! :)

Pozdrawiam wszsytkich forumowiczow i czekan na cd !! :)

Awatar użytkownika
v.s.o.p.
50%
50%
Posty: 163
Rejestracja: 2006-02-11, 18:45
Kontaktowanie:

Post autor: v.s.o.p. » 2007-07-16, 18:12

Przyjaciel poznał dziewczynę mniej więcej w czasie kiedy pisałem pierwsze posty GAz wylądował w garażu i stoi tam do dziś.

aktualnie ślęczę nad próbami z szybką kolumną destylacyjną. jeżeli rozpoczniemy eksperymenty z samochodem to będzie to wtryskowy nissan primera gdzie dorzucimy bak spirytusowy i elektrozawór zmieniający zasilanie po rozgrzaniu kolektora ssącego.

za kilka lat docelowo będzie to saab bio power, który jest fabrycznie przystosowany do śmigania na spirolu.

pozdrawiam
Lutek
V.S.O.P.
www.vsop.com.pl
http://vsop.blox.pl
Gdy dłużej nie odpowiadam pisz bezpośrednio na info@vsop.com.pl

Awatar użytkownika
goral
0%
0%
Posty: 4
Rejestracja: 2007-07-15, 23:37

Post autor: goral » 2007-07-16, 22:57

Ajajajajaj ... nie dobrze ... :( choc oczywiscie przyjacielowi zycze wszystkiego naj ... :)
tak akurat temat ktory mnie zainteresowal padl ...

Hmmm .. a moze by tak jakies wskazowki v.o.s.p ?
bo pewnie doszedles do jakiegos etapu i rozumiem ze z wiadomych wzgledow
nie udalo sie dokonczyc.

Jesli bedziesz chcial sie podzielic informacjami to bardzo chetnie zostane "testerem" :)

Pozdrawiam forumowiczow

Awatar użytkownika
v.s.o.p.
50%
50%
Posty: 163
Rejestracja: 2006-02-11, 18:45
Kontaktowanie:

Post autor: v.s.o.p. » 2007-07-18, 22:26

Ja po przeczytaniu postu o mondeo planuję zrobić tak:


żeby się samochód nie dławił na początku trzeba go odpalać na benzynie i nagrzać kolektor ssący/cylindry powyżej 50 C. Tak więc zostawiłbym oryginalny układ zasilania bez zmian i wpiął się przed pompą z zaworem elektrycznym, którym można sterować z kabiny. Jak silnik się nagrzeje (kwestia eksperymentów na konkretnym modelu) przełączam sie na spirol (nie miesza się z benzyną więc jak się jedno skończy drugie zacznie lecieć zaraz za nim)

W tym momencie liczę na to ze wtryskowy układ skład mieszanki sam sobie dostosuje i nie ingeruję w żadne układy wtryskowe czy powiększanie dysz itp.

W sumie to kwestia dodania nowego zbiornika paliwa (keg w bagażniku?) ze spirytusem i prostego układu zaworowego sterowanego z kabiny.

Po tych eksperymentach można będzie dopiero coś powiedzieć jak się jeździ i ile taki samochód wytrzyma (korozja wydechu, zawory etc)

No to tyle plany, na razie nie zrobiłem nic poza eksperymentami z szybką aparaturą. wiem że to oddzielny temat ale wiedząc już ze mogę zrobić 10 L/godzinę czas poważnie zająć się samochodem i trochę pojeździć. (bimber paliwowy robiony z taką prędkością śmierdzi okrutnie :) ).

pozdrawiam
Lutek
V.S.O.P.
www.vsop.com.pl
http://vsop.blox.pl
Gdy dłużej nie odpowiadam pisz bezpośrednio na info@vsop.com.pl

Awatar użytkownika
balcerek
10%
10%
Posty: 19
Rejestracja: 2007-07-05, 09:24

Post autor: balcerek » 2007-07-19, 09:39

v.s.o.p. pisze:... ale wiedząc już ze mogę zrobić 10 L/godzinę ...
Masz na myśli 10L/godzinę gotowego destylatu? Niezła prędkość - flaszka (0,5L) sprytu co 3 minuty. Musisz chyba zużywać ogromne ilości wody do chłodzenia i gazu do grzania. Co z wymianą kega? Masz chyba aparat do pracy ciągłej. Czy można prosić o fotke?

Awatar użytkownika
degustator
40%
40%
Posty: 67
Rejestracja: 2006-07-14, 08:27
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: degustator » 2007-07-19, 19:02

Z tym sprytem to nie było zbyt sprytne...wyrwało się czy co?

Pozdrawiam
degustator
________________________________________

Doświadczenie powiększa naszą mądrość nie zmniejsza jednak naszej głupoty.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości