Strona 1 z 3

Diesel na LPG

: 2008-09-05, 22:27
autor: bimber_rajh
Witam

Ostatnio dużo słyszałem na temat : jak przerobić diesla na to aby jego paliwem był gaz (LPG), myślę że to bardzo ciekawy temat a pomysł godny polecenia. Z innego forum:

http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/foru ... -vt208.htm

Ciekaw jestem jak taki silnik pracowałlby na alkoholu etylowym? Może ktoś z forum jest w temacie? Proszę o sugestie.

Pozdrawiam

Witam

: 2008-09-13, 08:00
autor: cieptas
ja slyszalem ze robi sie to dla powiekszenia momentu obrotowego, ciekawe czy na on czy lpg taniej :) moj fryzjer mowil ze instalacja szesc tysiecy kosztuje :)

: 2008-09-14, 00:17
autor: artgsm
Jesli masz diesla, to najtaniej jezdzic na filtrowanym zuzytym oleju ze smazalni. Dostaniesz go za darmo, filtrujesz malym kosztem, no i jezdzisz.
Na etanolu i lpg najlatwiej uruchomic benzyniaka. No i jest troche drozej :wink:
Acha, w niskich temperaturach frytura tezeje, wiec trzeba dolac troche benzyny

: 2008-09-14, 12:02
autor: bnp
witam
nie odbiegając zbytnio od tematu chciałbym się dowiedzieć jaki jest gwint w przyłączu do tankowania gazem( otwór w końcówce wmontowanej zazwyczaj w zderzaku)
jako że mam za darmo LPG który po analizie wypuszczam w kosmos chcę dorobić sobie końcówkę i tankować mego golfa. jak się uda zaoszczędzę 300-400 zł- chyba warto :mrgreen:

: 2008-09-14, 23:45
autor: KARMEL
Witam
oleje do smażenia frytek utleniają się i wysychają pozostawiając cienką warstwę gęstej lepiącej się mazi ta maż robi bałagan w silniku i jego osprzęcie

: 2008-09-14, 23:53
autor: onek_uk
W wschodnim londynie jest juz pare miejsc gdzie legalnie mozna kupic taki oczyszczony olej , trzeba jeszcze tylko dokupic takie male cacko ktore instaluja odrazu na tych stacjach :D

: 2008-09-15, 00:24
autor: artgsm
@KARMEL

Wolalbys nie wiedziec, co jest w naszym legalnie sprzedawanym paliwie, ktore to robia naprawde balagan :wink:

Olej z frytek w porownaniu z naszym polskim "paliwem" to prawdziwa ambrozja dla silnika :shock:

Nikt pewnie nie wie, dlaczego po krotkim czasie zaczynaja sie lawinowe wycieki oleju z silnika, utrata mocy, dymienie na bialo, czesto krotko po generalnym remoncie silnika i wymianie wszystkich uszczelnien. Dlaczego od razu olej zalewa nam np tarcze sprzeglowa, olej wycieka spod pokrywy zaworow. Poniewaz w naszym paliwie jest WSZYSTKO. Nafta, zuzyte rozpuszczalniki, przepracowane oleje, farby, woda, zywice i co tylko sobie zapragniecie. Pewnie jeszcze cala kupa innych skladnikow, ograniczeniem jest tylko wyobraznia wlascicieli stacji paliw. Uszczelnienia robia sie jak ciasto, albo twardnieja i po prostu krusza sie. Filtry sie zapychaja, a elektroniczne pompy wtryskowe siadaja prawie natychmiast.
Nie wszystko paliwo zawiera takie "polepszacze", ale jak zauwazylem, to wiekszosc na polskim rynku.
Przepraszam za ta moja "wylewnosc", ale jestem jeszcze w szoku po wizycie u mechanika. To nic w porownaniu z szokiem, ktory przezyl moj portfel :shock:

: 2008-09-18, 10:23
autor: ORSON
Jakoś na paliwach innych niż ON stary klasyczny silnik diesla pracuje lepiej , ciszej itd. testowałem różne rzeczy i ostatnio poruszam się na Bioestrze, który lubia moje diesle.

: 2008-09-20, 20:13
autor: avplpl
Diesel aby chodził na LPG to już nie może być diesel, tylko silnik o zapłonie iskrowym. LPG, tak samo jak i etanol, ma zbyt małą liczbę cetanową, za to bardzo dużą liczbę oktanową, co uniemożliwia stosowanie go w silniku o zapłonie samoczynnym. Tak więc przeróbka polega na odprężeniu silnika poprzez zmianę tłoków i/lub "podwyższenie" głowicy, dorobienie instalacji zapłonowej, przepustnicy i oczywiście samej instalacji LPG. Sprawność takiego silnika będzie oczywiście mniejsza, ale koszt paliwa i tak nieco mniejszy, ze względu na znaczną różnicę ceny LPG i ON.
Za to w Niemczech montują w pełni profesjonalne instalacje na zużyty olej jadalny. Są one sterowane komputerowo i nadają się do najnowocześniejszych silników diesla. Uruchomienie następuje na ON a następnie stopniowo zwiększa się udział oleju w mieszance, aż do przejścia na sam olej. "Paliwo" w zbiorniku jest podgrzewane, tak więc nawet w zimie zużycie ON jest niewielkie. Koszt takiej instalacji to o ile pamiętam po przeliczeniu na nasze kilka- kilkanaście kzł, a więc podobnie jak najlepszych instalacji LPG do silników benzynowych, czyli wtrysku fazy ciekłej. Oczywiście jak ktoś robi kilkadziesiąt tysięcy kilometrów rocznie jest to opłacalne.

: 2008-09-23, 15:24
autor: ORSON
LPG dodiesla jest srednio opłacalna. Jednak wykonanie jest mozliwe bez przeróbek o jakich mówi kolega. Tyle tylko że nie jeździ sie na samym lpg. Szczegóły zna mój znajomy, który założył cos takiego i nawet zrobił wbitkę do dowodu rej. Ale jak sam ocenił oszczedności z tego tytułu sa niewielkie.

: 2008-12-19, 14:46
autor: bimber_rajh
Co do LPG. Jaką drogą jeszcze się otrzymuje propan (oprócz tego co robią w rafinerach z ropy) na większą skalę? Czy jest takie coś możliwe?

[ Dodano: 2008-12-21, 15:47 ]
chyba pytanie zbytnio wykracza poza forum... :(

: 2008-12-22, 00:04
autor: Irek
Z tym olejem frytkowym to panowie macie rację, sam tankowałem kiegyś mojego poczciwego golfa w Biedronce!!!! i faktycznie mniej dymił na "rzepaku" i miał jakby większego kopa, mieszałem go trochę z ON.Teraz zmieniłem auto na inne ale tez diesla.Jeśli ktoś ma dostęp do taniego "frytkowego" to nie ma się co zastanawiać...2-3-luz mam najszybszy wóz- pozdrawiam

: 2008-12-29, 11:33
autor: xaafuun
Koledzy dizla nie na LPG się przerabia tylko na CNG.
Ale to też mało opłacalny interes.

: 2008-12-29, 15:40
autor: Tofi
Ale do krótkich wypadów można tankować z kuchenki gazowej, zwłaszcza, jeżeli ktoś ma gaz ziemny w ryczałcie.

: 2008-12-29, 16:18
autor: xaafuun
Tofi pisze:Ale do krótkich wypadów można tankować z kuchenki gazowej, zwłaszcza, jeżeli ktoś ma gaz ziemny w ryczałcie.
Tak, tylko musisz to przez sprężarkę ślimakową przepuścić bys miał 200 bar ...