Strona 4 z 4

Re: Re

: 2011-06-23, 23:18
autor: tomy
sonne2 pisze:....Niestety nie mam aktualnie ani dostępu do silnika, ani warunków, aby to sprawdzić, czy w silniku iskrowym etanol mógłby być paliwem:(
Zamierzasz wywarzać otwarte drzwi ? W Brazylii 80% pojazdów jeździ na etanolu. W niektórych regionach Brazylii jest to 100%. Tak więc co chcesz sprawdzać ?

Re

: 2011-06-24, 04:34
autor: sonne2
Wiesz na Youtube widziałem jak klient leje do swojego diesla olej rzepakowy do smażenia. Ty też tak zrobiłbyś? Brazylia to Brazylia, Polska ma inne warunki, na pewno są inne samochody. Chodzi mi o to, że chciałbym sprawdzić jak się jeździ.

: 2011-06-24, 10:11
autor: jurii
A co jest nie tak w laniu rzepaku? Połowa starych mercedesów na taksówkach tak jeździ :) Te silniki spalą wszystko, VWowskie 1.6D też potrafią dużo przetrawić- kiedyś mając rezerwę dolałem do zbiornika 5l benzyny, nie zrobiło to na nim wrażenia i jechał dalej.

Re: Re

: 2011-06-24, 10:18
autor: tomy
sonne2 pisze:Wiesz na Youtube widziałem jak klient leje do swojego diesla olej rzepakowy do smażenia. Ty też tak zrobiłbyś?.....
A wyobraź sobie że od ponad trzech lat tak robię. Mam SAAB'a z instalacja paliwową przystosowaną do pracy na "rzepaku". Może to być czysty olej prosto z B.......i, może być taki przepracowany. Ten przepracowany musi zostać pozbawiony pozostałości stałych (przefiltrowany) i odwodniony. Ale i tak jakiego oleju bym w danej chwili nie miał to przed wlaniem do auta jeszcze dodatkowo przepuszczam go przez dodatkowy filtr 4µm. W Szwecji na stacji benzynowej dystrybutor z olejem rzepakowym jest tak samo normalny jak stojący w każdym sklepie automat......skupujący puszki po koli, piwie itp. No niestety, dzięki naszej "władzy" jesteśmy zacofani o ładnych kilka dziesięcioleci. Po co nasi "wybrańcy" podpisują wszelkie możliwe międzynarodowe umowy, konwencje o ochronie środowiska jeżeli następnego dnia wychodzi ustawa w myśl której akcyza na biopliwa to 1750 PLn od tony. Dokładnie tyle samo wynosi akcyza od....paliw lotniczych. W Europie nie ma już wyższych stawek akcyzowych.

Re

: 2011-06-25, 20:18
autor: sonne2
Tak. Ale jazda na rzepaku została już wielokrotnie przedstawiona na YouTube, wielu publikacjach naukowych itd. A wskaż mi chociaż 1 film na YouTube z jazdą na etanolu, czy poradami jak przerobić gaźnik, czy system dostarczania paliwa bardziej skomplikowany w nowoczesnych autach?

: 2011-06-26, 11:27
autor: tomy
Kombinujesz jak koń pod górę. Piszesz jedynie po to żeby coś napisać. Pytałeś czy nalałbym rzepaku do Diesla, odpisałem że cały czas tak robię (nie tylko ja tak jeżdżę). W tym to momencie stwierdziłeś że nie tędy droga, że tak się nie da udowodnić własnego "widzimisię". No to z powrotem czepiłeś się biednego etanolu. Powiedz co chcesz udowodnić, oprócz tego że potrafisz pisać. Bo jak na razie wykazałeś jedynie brak jakiejkolwiek wiedzy w temacie biopaliw. No cóż, są wakacje i jak widać "dzieci neostrady" przestał obowiązywać szlaban na internet, gry itp.

P.S.
Żeby daleko nie szukać. W roku 2007 na jednym z salonów motoryzacyjnych firma SAAB zaprezentowała swoje autko z silnikiem biopower. Może pracować na samej benzynie, czystym etanolu i mieszankach w dowolnych proporcjach. Do produkcji seryjnej miało trafić w 2009 roku.

Re

: 2011-06-26, 21:41
autor: sonne2
Niestety, moja wiedza na temat biopaliw jest krótko mówiąc niewielka. Ale akurat jeżeli chodzi o paliwa tradycyjne to mam dużo do powiedzenia.

Mi nie chodziło o to, że jazda na etanolu jest niemożliwa. Pisałem tylko, że nie mam warunków, aby to sprawdzić. A Ty zaraz, że to już istnieje. Tyle to już od dawna wiadomo.Wiadomo, że silniki spalinowe są przejściowym ogniwem w zasilania aut i prędzej czy później zostaną wyparte przez silniki elektryczne zasilane np: przez ogniwa metanolowe.

Piszę na forum bo zainteresował mnie temat. Osoba pisała, że przerobiła auto, aby spalało etanol. Myślałem, że zaprezentuje może jakieś zdjęcia lub filmy. Chciałbym zobaczyć na własne oczy jak pracuje taki silnik. To coś złego?

Re: Re

: 2011-06-26, 22:19
autor: tomy
sonne2 pisze:....Chciałbym zobaczyć na własne oczy jak pracuje taki silnik. To coś złego?....
E tam, zaraz coś złego. Gdyby nie zwykła ludzka ciekawość to w dalszym ciągu siedzieli byśmy na drzewach obżerając się bananami. Tyle tylko, że piszesz tak iż chwilami ciężko się połapać o co tak właściwie Ci chodzi.

: 2013-09-05, 20:22
autor: robson82
Witam, jestem nowy na tym forum, posiadam własnej produkcji adaptery do jazdy na etanolu, sprzedaje je za 450zł. Posiadam tylko wtyczki bosch, prosta instalacja ok 15 minut. Jeździ na tym Passat 1.8t już 2 lata, właśnie buduje destylator z sterownikiem na mikroprocku. Destylat do jazdy wystarczy 86%, sprawdzone poniżej jest problem przy niskich temperaturach.

: 2013-09-08, 21:52
autor: Citizen Kane
No to zaprezentuj nam ten sterownik. Jakiś schemat, czy co tam, żeby można było to zrobić sobie we własnym zakresie.

: 2014-06-08, 21:05
autor: drirr
Hmm a nikt z was nie instalował LPG w samochodzie? Moim zdanie wystarczył by sterownik od LPG, w etanolu jest woda więc ustawienie wtrysku większego o np 20%, wmontowanie dodatkowych wtrysków paliwa dla etanolu i reszta instalacji jak dla benzyny jedynie odporna na stężone alkohole, jedyny problem jaki widzę to pompa paliwa która mogła by całkiem szybko zardzewieć, oraz może wtryski.
Ktoś już próbował taki patent?

: 2014-06-09, 16:42
autor: runner2
Koledzy a czym spirol różni się od benzyny bezołowiowej? Oczywiście skład i pochodzenie to ja rozumiem. Ale jeśli chodzi o właściwości palne to myślę, że jest bardzo podobny. Może jest suchy bardziej niż etylina, ale pali się elegancko. U mnie to co na początku odbieram z kolumny ląduje w kosiarce. Silnik to dwusuwowy B&S leje troszkę więcej oleju do 2t i śmiga aż miło. Kusi mnie żeby wlać do clio ale poczekam aż się koledzy wypowiedzą. Kiedyś brat miał starego grata i kilka litrów spirolu zza Buga, nie dało się tego pić, więc poszło do baku. I grat szedł aż miło. 4-ro suw ale radzieckiej produkcji. Nie było go szkoda. Teraz mamy katalizatory i telewizory.

: 2014-06-10, 15:45
autor: wiking
runner2 pisze: Teraz mamy katalizatory i telewizory.
I pompo wtryski :wallangry .

: 2014-06-10, 16:10
autor: runner2
Z dieslem może być problem, ale benzyniak bez katalizatora chyba nie powinien mieć nic przeciwko. Zwłaszcza przy 96%, ale nie jest to opłacalne. Więc wolę się napić i jechać rowerem.

: 2014-06-10, 17:17
autor: tomy
runner2 pisze:....Więc wolę się napić i jechać rowerem....
No, tegoroczna nagroda Darwina słusznie ci się należy.