Ile na dolewkę?
Ile na dolewkę?
Ile spritusu można maksymalnie dolać do benzyny aby smarowanie było dopuszczalne?
Ostatnio zmieniony 2012-10-30, 10:03 przez cieptas, łącznie zmieniany 1 raz.
lukasek
To zależy od silnika do którego chcesz to zatankować. Silniki flex np. f-my Saab pracują na mieszance 85% eth. + 15% benzyny, lub na czystym eth. ale co 4-5 tankowanie muszą być tankowane czystą benzyną.
http://www.saab.pl/docs/pl/biopower_technologia.asp
leon
Jak nie wiesz to się nie odzywaj!
To zależy od silnika do którego chcesz to zatankować. Silniki flex np. f-my Saab pracują na mieszance 85% eth. + 15% benzyny, lub na czystym eth. ale co 4-5 tankowanie muszą być tankowane czystą benzyną.
http://www.saab.pl/docs/pl/biopower_technologia.asp
leon
Co to ma być, dowcip?Tyle ile dolewa się benzyny do gazu. Leon
Jak nie wiesz to się nie odzywaj!
Skarżysz na mnie jak przedszkolak a przy nadarzajacej się okazji sloma ci z butow zaczyna wylazić. Co masz do zarzucenia mojej odpowiedzi. chyba tylko to ze ja ją napisalem. Uzasadnij konieczność dolewania benzyny do gazu. Jak nie dolewa się do gazu to nie trzeba dolewać i do etanolu. Proste jak budowa cepa. Silnik nie jest smarowany pzrez paliwo tylko przez olej. silniki smarowane jednocześnie paliwem i olejem zakończyły żywot w samochodach jak do trabanta zaczęli zakladac silnik czterosuwowy. Jedynym elementem na który brak sliskości paliwa mialby wplyw jest zawor ssący i jego prowadnica. Ale te elementy nie potrzebują smarowania. Tak dobrano material na prowadnicę że jest samosmarna. Bo gdyby potrzebowala smarowania to zawor by się zatarrł po kilkudziesięcu sekundach pracy na gazie. Na dodatek żeby przypadkiem na trzonek zaworu nie dostawal się olej stosuje się bardzo skuteczne uszczelnienia między prowadnicą a zaworem. Leon
Dwusuwowe silniki spalinowe smarowane olejem rozpuszczonym w paliwie nie zakończyły niestety jeszcze żywota. Są nadal w powszechnym użyciu w motocyklach, motorowerach, kosach i piłach spalinowych i w wielu innych zastosowaniach dzięki prostocie swej konstrukcji, mimo że bardziej zatruwają środowisko niż silniki czterosuwowe.
Nie chodzi tu więc o smarowanie silnika ale o smarowanie przylgni gniazd zaworowych i ochronę tych gniazd przed wypalaniem w silnikach starszych konstrukcji. Funkcję tę spełniał dodatek związku z ołowiem a dodatkowym lub nawet równorzędnym jego zadaniem było podniesienie liczby oktanowej paliwa co zapobiegało spalaniu detonacyjnemu mieszanki benzyna-powietrze przy coraz większym stopniu sprężania.
W silnikach nowszych konstrukcji zastosowano inne materiały na gniazda zaworów aby dostosować je do benzyn bezołowiowych wprowadzonych do sprzedaży ze względu na ochronę środowiska.
Prowadnice zaworów wykonane z żeliwa sferoidalnego w pewnych granicach nie wymagają smarowania ze względu na grafit znajdujący się w żeliwie sferoidalnym. Na dłuższą metę jednak brak smarowania może spowodować zatarcie się trzonków zaworów w ich prowadnicach. Paradoksalnie smarowanie prowadnic realizują uszczelniacze prowadnic zaworowych. Dzięki nim minimalne ilości oleju z mgły olejowej przedostają się do tych prowadnic smarując je. Gdy uszczelniacze ulegną zużyciu następuje silne zasysanie mgły olejowej do kanału dolotowego powodujące powstawanie nagarów w komorze spalania, na tłoku i przylgniach gniazd zaworowych. Dodatkowym objawem jest nadmierne zużycie oleju i niebiesko-szary dym wydostający się z rury wydechowej. W drastycznym przypadku brak reakcji na pierwsze objawy zużycia uszczelniaczy zaworów może doprowadzić do urwania się zaworu wydechowego i konieczności remontu silnika.
Winiarek
Nie chodzi tu więc o smarowanie silnika ale o smarowanie przylgni gniazd zaworowych i ochronę tych gniazd przed wypalaniem w silnikach starszych konstrukcji. Funkcję tę spełniał dodatek związku z ołowiem a dodatkowym lub nawet równorzędnym jego zadaniem było podniesienie liczby oktanowej paliwa co zapobiegało spalaniu detonacyjnemu mieszanki benzyna-powietrze przy coraz większym stopniu sprężania.
W silnikach nowszych konstrukcji zastosowano inne materiały na gniazda zaworów aby dostosować je do benzyn bezołowiowych wprowadzonych do sprzedaży ze względu na ochronę środowiska.
Prowadnice zaworów wykonane z żeliwa sferoidalnego w pewnych granicach nie wymagają smarowania ze względu na grafit znajdujący się w żeliwie sferoidalnym. Na dłuższą metę jednak brak smarowania może spowodować zatarcie się trzonków zaworów w ich prowadnicach. Paradoksalnie smarowanie prowadnic realizują uszczelniacze prowadnic zaworowych. Dzięki nim minimalne ilości oleju z mgły olejowej przedostają się do tych prowadnic smarując je. Gdy uszczelniacze ulegną zużyciu następuje silne zasysanie mgły olejowej do kanału dolotowego powodujące powstawanie nagarów w komorze spalania, na tłoku i przylgniach gniazd zaworowych. Dodatkowym objawem jest nadmierne zużycie oleju i niebiesko-szary dym wydostający się z rury wydechowej. W drastycznym przypadku brak reakcji na pierwsze objawy zużycia uszczelniaczy zaworów może doprowadzić do urwania się zaworu wydechowego i konieczności remontu silnika.
Winiarek
Ostatnio zmieniony 2007-03-23, 16:01 przez winiarek5, łącznie zmieniany 1 raz.
Na początek spróbuj trochę innych proporcji niż radzi przedmówca. Pamiętaj że eth. ma wyższą liczbę oktanową od benzyny, ale też niższą wartość opałową. Czyli ma mniejsze tendencje do spalania detonacyjnego (stukowego), i potrzebujesz spalić więcej eth. żeby uzyskać tę samą moc co przy spalaniu czystej benzyny.
w takim razie to odbuduj go i ciesz się klasykiem.. o ile mnie pamięć nie myli to jest to chyba rocznik z dobrymi gaźnikami (coś zmienili i mniej paliły).. niom i napewno jest nieprzystosowany do spalania benzyny bezołowiowej, więc mogą być problemy ze spirytusem.. ale nie wiem czy to ma coś wspólnego..
tak czy siak.. jak dla mnie to szkoda takiego cacuszka na experymeta
tak czy siak.. jak dla mnie to szkoda takiego cacuszka na experymeta
Czasem delektuję się głupotą własnych myśli:)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości