Ile na dolewkę?

Wolna strefa o wszystkim i o niczym
cieptas
60%
60%
Posty: 246
Rejestracja: 2006-04-30, 13:57

Ile na dolewkę?

Post autor: cieptas » 2007-03-18, 19:02

Ile spritusu można maksymalnie dolać do benzyny aby smarowanie było dopuszczalne?
Ostatnio zmieniony 2012-10-30, 10:03 przez cieptas, łącznie zmieniany 1 raz.

leon
40%
40%
Posty: 81
Rejestracja: 2007-01-25, 23:18

Post autor: leon » 2007-03-18, 21:58

Tyle ile dolewa się benzyny do gazu. Leon

miodzio
40%
40%
Posty: 73
Rejestracja: 2007-01-03, 22:41
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: miodzio » 2007-03-18, 23:09

lukasek

To zależy od silnika do którego chcesz to zatankować. Silniki flex np. f-my Saab pracują na mieszance 85% eth. + 15% benzyny, lub na czystym eth. ale co 4-5 tankowanie muszą być tankowane czystą benzyną.
http://www.saab.pl/docs/pl/biopower_technologia.asp

leon
Tyle ile dolewa się benzyny do gazu. Leon
Co to ma być, dowcip?
Jak nie wiesz to się nie odzywaj!

leon
40%
40%
Posty: 81
Rejestracja: 2007-01-25, 23:18

Post autor: leon » 2007-03-18, 23:41

Skarżysz na mnie jak przedszkolak a przy nadarzajacej się okazji sloma ci z butow zaczyna wylazić. Co masz do zarzucenia mojej odpowiedzi. chyba tylko to ze ja ją napisalem. Uzasadnij konieczność dolewania benzyny do gazu. Jak nie dolewa się do gazu to nie trzeba dolewać i do etanolu. Proste jak budowa cepa. Silnik nie jest smarowany pzrez paliwo tylko przez olej. silniki smarowane jednocześnie paliwem i olejem zakończyły żywot w samochodach jak do trabanta zaczęli zakladac silnik czterosuwowy. Jedynym elementem na który brak sliskości paliwa mialby wplyw jest zawor ssący i jego prowadnica. Ale te elementy nie potrzebują smarowania. Tak dobrano material na prowadnicę że jest samosmarna. Bo gdyby potrzebowala smarowania to zawor by się zatarrł po kilkudziesięcu sekundach pracy na gazie. Na dodatek żeby przypadkiem na trzonek zaworu nie dostawal się olej stosuje się bardzo skuteczne uszczelnienia między prowadnicą a zaworem. Leon

Awatar użytkownika
winiarek5
101%
101%
Posty: 1814
Rejestracja: 2006-04-09, 15:02
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: winiarek5 » 2007-03-19, 00:32

Dwusuwowe silniki spalinowe smarowane olejem rozpuszczonym w paliwie nie zakończyły niestety jeszcze żywota. Są nadal w powszechnym użyciu w motocyklach, motorowerach, kosach i piłach spalinowych i w wielu innych zastosowaniach dzięki prostocie swej konstrukcji, mimo że bardziej zatruwają środowisko niż silniki czterosuwowe.
Nie chodzi tu więc o smarowanie silnika :lol: ale o smarowanie przylgni gniazd zaworowych i ochronę tych gniazd przed wypalaniem w silnikach starszych konstrukcji. Funkcję tę spełniał dodatek związku z ołowiem a dodatkowym lub nawet równorzędnym jego zadaniem było podniesienie liczby oktanowej paliwa co zapobiegało spalaniu detonacyjnemu mieszanki benzyna-powietrze przy coraz większym stopniu sprężania.
W silnikach nowszych konstrukcji zastosowano inne materiały na gniazda zaworów aby dostosować je do benzyn bezołowiowych wprowadzonych do sprzedaży ze względu na ochronę środowiska.
Prowadnice zaworów wykonane z żeliwa sferoidalnego w pewnych granicach nie wymagają smarowania ze względu na grafit znajdujący się w żeliwie sferoidalnym. Na dłuższą metę jednak brak smarowania może spowodować zatarcie się trzonków zaworów w ich prowadnicach. Paradoksalnie smarowanie prowadnic realizują uszczelniacze prowadnic zaworowych. Dzięki nim minimalne ilości oleju z mgły olejowej przedostają się do tych prowadnic smarując je. Gdy uszczelniacze ulegną zużyciu następuje silne zasysanie mgły olejowej do kanału dolotowego powodujące powstawanie nagarów w komorze spalania, na tłoku i przylgniach gniazd zaworowych. Dodatkowym objawem jest nadmierne zużycie oleju i niebiesko-szary dym wydostający się z rury wydechowej. W drastycznym przypadku brak reakcji na pierwsze objawy zużycia uszczelniaczy zaworów może doprowadzić do urwania się zaworu wydechowego i konieczności remontu silnika.

Winiarek
Ostatnio zmieniony 2007-03-23, 16:01 przez winiarek5, łącznie zmieniany 1 raz.

cieptas
60%
60%
Posty: 246
Rejestracja: 2006-04-30, 13:57

Post autor: cieptas » 2007-03-19, 07:14

etanol chce lać do Fiata 126p, można tam lać sam spirytus?

Awatar użytkownika
Avo
50%
50%
Posty: 155
Rejestracja: 2006-09-02, 21:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Avo » 2007-03-19, 10:16

wydaje mi się że powinno sie udać, ale dla pewności dodaj troche benzyny.. tak w okolicach 10-20%.. nie zapomnij o niebędnych przeróbkach w gaźniku.. wszystko jest w dziale o paliwach..
z którego roku jest ten bolid???
Czasem delektuję się głupotą własnych myśli:)

cieptas
60%
60%
Posty: 246
Rejestracja: 2006-04-30, 13:57

Post autor: cieptas » 2007-03-19, 10:21

bolid jest z 83, ale kupilem go od starszego pana, garazowany, przebieg 33000km

miodzio
40%
40%
Posty: 73
Rejestracja: 2007-01-03, 22:41
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: miodzio » 2007-03-19, 10:25

Na początek spróbuj trochę innych proporcji niż radzi przedmówca. Pamiętaj że eth. ma wyższą liczbę oktanową od benzyny, ale też niższą wartość opałową. Czyli ma mniejsze tendencje do spalania detonacyjnego (stukowego), i potrzebujesz spalić więcej eth. żeby uzyskać tę samą moc co przy spalaniu czystej benzyny.

Awatar użytkownika
Avo
50%
50%
Posty: 155
Rejestracja: 2006-09-02, 21:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Avo » 2007-03-19, 10:34

w takim razie to odbuduj go i ciesz się klasykiem.. o ile mnie pamięć nie myli to jest to chyba rocznik z dobrymi gaźnikami (coś zmienili i mniej paliły).. niom i napewno jest nieprzystosowany do spalania benzyny bezołowiowej, więc mogą być problemy ze spirytusem.. ale nie wiem czy to ma coś wspólnego..

tak czy siak.. jak dla mnie to szkoda takiego cacuszka na experymeta :|
Czasem delektuję się głupotą własnych myśli:)

jaron
101%
101%
Posty: 271
Rejestracja: 2007-01-20, 16:34

Post autor: jaron » 2007-03-19, 20:56

Witam
W latach 80 były problemy z benzyną do mojego malucha lałem różne wynalazki
lałem też sam metanol osiągał tylko 50km/godz po rozwierceniu dyszy 90km/godz
ale palił 10l/100

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości