Strona 7 z 8

: 2010-12-02, 18:13
autor: man111
Ja tam się nie znam, :D ale kolega miodzio mowi o silnikach żużlowych wychodzących z fabryki.Te same silniki idą do przeróbki i uzyskują po tuningu bez problemu ponad 50 % więcej.Jako ,ze producent dba o własne interesy w każdym przypadku,przypomnę ,że tylko ingerencja w oprogramowanie typowych ropniaków daje do 30 % wiecej mocy i dużo większy moment.Spalanie sie zmniejsza ,przy takiej samej jezdzie,a ręczę,nic nie traci na trwałości silnika.Oczywiście warunek,ze nie wykorzystujemy tego do ekstremalnej jazdy :D

: 2010-12-02, 22:00
autor: xaafuun
To prawda, że można wirusować auta podwyższając ich KM i Nm, ale takie auto wymaga potem większego dbania. Więc nie jest to opcja dla każdego.
Disel i ekstremalna jazda? :nie_wiem :nie_wiem
To tak jak krowa i skrzydła...
Pozd Rafał

: 2010-12-03, 17:31
autor: man111
Widze ,ze kolega nie ma wiedzy na ten temat.Auta nie wirusujemy tylko wgrywamy nową mapę zapłonów.Dbać nie musimy wiecej ,jesli podniesienie mocy jest w granicach 20-30%,bo te same silniki są sprzedawane w takich mocach ,a róznia się tylko "komputerem"
A co tej krowy i skrzydeł :mrgreen: ,to mało kolega w życiu widział :nie_wiem bez obrazy

: 2010-12-03, 17:49
autor: Korona
marzy mi się taka KROWA :lol:

: 2010-12-07, 16:20
autor: xaafuun
man111 pisze:Widze ,ze kolega nie ma wiedzy na ten temat.
Akurat mam 8)
Auta nie wirusujemy tylko wgrywamy nową mapę zapłonów.
Wgrywanie map, to w języku forumowym właśnie "wirusowanie" autka.
U nas na forum nie piszemy bimber, tylko "nektar, doborć".
Taka analogia.

Dbać nie musimy wiecej ,jesli podniesienie mocy jest w granicach 20-30%,bo te same silniki są sprzedawane w takich mocach ,a róznia się tylko "komputerem"
Nie zawsze tylko komputerem. Czasem jest inny dolot, wylot, i wtryski, pompa paliwa etc.
A dbać trzeba, i to o każde, a o wysilone tym bardziej, no chyba że ktoś nie lubi.
A co tej krowy i skrzydeł :mrgreen: ,to mało kolega w życiu widział :nie_wiem bez obrazy
Eh, takiej krowy bym nie chciał nawet widzieć :shock:
Pozd Rafał

: 2010-12-07, 19:05
autor: jurii
Te "krowy" są niekiedy szybsze od żałosnych benzyn. Polecam sprawdzić czasy na ćwiartkę w polskiej dragowej klasie diesel.
Sam mam mocno zmodowanego ropniaka i twierdzenie, że po lekkim czipie trzeba bardziej o auto dbać jest krótko mówiąc- błędne. Nawet po dużym remapie od strony opieki i dbania niewiele się zmienia, a rygory temperaturowe dla silnika i turbiny trzymać trzeba zawsze...

: 2010-12-07, 20:42
autor: xaafuun
Witam.
Ajajaj żeście się waście tych krów uczepili, jak tonący brzytwy.
Miałem na myśli fakt, że disle to nie auta rajdowo-wyścigowe, to tyle i tylko tyle.
Klekoty są dobre, na dłuższe trasy, ale nie jako autka wyściogowo-rajdowe. Co to to nie.
Pozd Rafał

Ps. Dowcip 8) 8)
Synek do Ojca:
- Tatusiu patrz, posłuchaj to auto jest zepsute
- Nie to tylko disel synku.
:mrgreen: :mrgreen:

: 2010-12-14, 22:42
autor: Pafcio
xaafuun pisze:
man111 pisze:Widze ,ze kolega nie ma wiedzy na ten temat.
Akurat mam 8)
Słowa, słowa, słowa. Ja jednak też jestem zdania, że nie za bardzo masz na ten temat pojęcie - na pewno nie praktyczne o czym świadczy właśnie to, co piszesz. Ja od 2004 roku "chipuję" auta swoje i żony (zawsze są to TDI i zawsze wyciągam "na maxa") i jedyne dbanie to dolewanie paliwa i standardowe przeglądy. Aut nie oszczędzamy i korzystamy ze zwiększonych osiągów.

: 2011-02-02, 13:01
autor: 700
A może alternatywą będzie samochód na sprężone powietrze?
http://www.youtube.com/watch?v=qGBjgQ6rXq8

: 2011-03-27, 16:30
autor: mario
Kolega @xaafuun napisał : Klekoty są dobre, na dłuższe trasy, ale nie jako autka wyściogowo-rajdowe. Co to to nie.
Proszę przeanalizować wyniki Le Mans 24 series.
Pozdrawiam.

: 2011-03-27, 21:16
autor: TeddyBeers
mario pisze: Proszę przeanalizować wyniki Le Mans 24 series.
a WRC i inne sporty jeżdą na petrolu i co z tego wynika ??? - nic

Nie porównuj silników rajdowych, wzmocnionych, zrobionych do specjalnego zastosowania, do tradycyjnych benzyniaków, czy klekotów.

: 2011-03-28, 08:57
autor: mario
Kolego @TeddyBeers żle odczytałeś mojego posta. Chciałem zwrócić tylko uwagę że silniki z zapłonem samoczynnym są wykorzystywane z powodzeniem w sportach motorowych.
Pozdrawiam.

Alternatywa paliwa

: 2011-04-18, 13:13
autor: furman

: 2011-04-18, 16:10
autor: tomy
Ciekawe jaki to ma silniczek wstawiony.

: 2011-04-18, 23:24
autor: jurii
Normalny wodorowy. Akurat NaOH + Al to dość droga metoda uzyskiwania wodoru- w większej skali by się nie sprawdziło.