Oczyszczanie "produktu" przy użyciu filtrów węglow

Teoria, praktyka, sprzęt, kolumna
Daras
20%
20%
Posty: 28
Rejestracja: 2008-03-02, 21:08

Oczyszczanie "produktu" przy użyciu filtrów węglow

Post autor: Daras » 2008-03-02, 21:29

Jestem początkującym w tym temacie i zrozumiem jeśli dostanę po uszach gdybym coś przeoczył ale po lekturze(naprawdę wielogodzinnej i wielodniowej) tego niesamowitego forum nigdzie nie mogę uzskać informacji dotyczących filtracji otrzymanego alkoholu a konkretnie sposobu tej filtracji.Chodzi o to ,że jeden producent destylarek montuje filtr węglowy za chłodnicą a drugi twierdzi że to bez sensu bo nie stosuje się takich filtrów przy filtrowaniu alkoholu o stężeniu powyżej 50 % i jedyną formą dopuszczalną jest rozcieńczenie otrzymanego alkoholu jak produktu do spożycia a następnie użycie do tego celu kolumny filtracyjnej.
Nie wiem ale myślę,że przynajmniej jedem z nich nie ma racji. Może ktoś coś wie na ten temat?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
tomQ
70%
70%
Posty: 389
Rejestracja: 2007-05-24, 10:01
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Oczyszczanie "produktu" przy użyciu filtrów wę

Post autor: tomQ » 2008-03-02, 21:39

Daras pisze:J... dostanę po uszach ...
Może nie będzie tak źle :D
... jeden producent destylarek montuje filtr węglowy za chłodnicą a drugi twierdzi że to bez sensu bo ...
Skuteczność filtrowania zależy od wielu czynników, które są bardzo precyzyjnie opisane
na forum w jednym z postów.

Zdecydowanie najskuteczniejsze jest filtrowanie rozcieńczonego destylatu w osobnym filtrze
z zachowaniem bardzo wolnego przepływu i po odpowiednim przygotowaniu węgla.

Pozdrawiam,
TomQ

Daras
20%
20%
Posty: 28
Rejestracja: 2008-03-02, 21:08

Post autor: Daras » 2008-03-03, 09:35

Dziękuję za odpowiedź.Wnioskuję z niej,że stosowanie np przez firmę VSOP w swoich wyrobach filtra nie ma większego sensu...a tym samym wydawanie kasy na takie rozwiązanie też mija się z celem?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
a_priv
100%
100%
Posty: 3144