Połączenie grzałka - kable

Teoria, praktyka, sprzęt, kolumna
amanda_ru
10%
10%
Posty: 16
Rejestracja: 2012-05-14, 11:20

Połączenie grzałka - kable

Post autor: amanda_ru » 2012-09-11, 19:58

Mam podobną grzałkę w kegu http://stalowkasklep.sstore.pl/grzalka- ... -p-27.html , obecnie kable zasilające grzałkę są bezpośrednio wpięte w grzałkę co jest problematyczne przy manewrowaniu kegiem i jego myciem. Ma ktoś pomysł na zrobienie jakiegoś złącza między kablami i grzałką, które można swobodnie rozłączać?

maria-n
100%
100%
Posty: 1214
Rejestracja: 2008-07-15, 14:52

Post autor: maria-n » 2012-09-11, 20:34

Niestety, przyłącza prądowe grzałek, to ich najbardziej newralgiczne punkty. Jest to, za sprawą dwóch powodów . Pierwszy to taki, że płynie w nich stosunkowo duży prąd. Drugim jest wysoka temperatura przenoszona z ich wnętrz. Jak te dwie kwestie się na siebie nałożą ,mamy problem. Radzę zrobić tak: do oryginalnych złącz grzałki dołączyć, możliwie krótkimi odcinkami przewodu o przekroju 2,5mm2, złącze (gniazdo/wtyk) AC IBM, taka nomenklatura jest stosowana w f-mie Piekarz, można też ich szukać w np. TME, lub podobnych hurtowniach. W danych technicznych, podawane jest nominalne obciążenie 10, a nawet spotyka się 16A. Jak to zrobimy solidnie, (lutowanie i dokręcanie) powinno się udać.

andrzejg11
90%
90%
Posty: 710
Rejestracja: 2009-03-03, 18:32

Post autor: andrzejg11 » 2012-09-11, 21:10

Krótki kabel podłączony do grzałki i zakończony zwykłą wtyczką. W (na) ścianie gniazdko jedno lub 3-fazowe w zależności od posiadanych zasobów mocy.
W kolumnie znajdują się półki, a reszta jest opinią.
pozdrawiam - andrzejg11

Awatar użytkownika
robol69
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 957
Rejestracja: 2005-12-27, 07:27

Post autor: robol69 » 2012-09-11, 21:25

Witam
Przerabiałem podobny problem, po kilku wybiciu korków, co
było skutkiem stopienia się izolacji na przewodach zabezpieczyłem
końce przewodów bezpośrednio przylegające do grzałki wężykiem
silikonowym :mrgreen:. Krótkie kawałki po 10 cm załatwiły sprawę.
Dodatkowo do ustalenia wężyków na przewodach można wcisnąć
silikon żaroodporny do środka, pomiędzy przewód a wężyk, po
stwardnieniu silikonu temat nie do ruszenia.

robol
Ostatnio zmieniony 2013-01-15, 14:46 przez robol69, łącznie zmieniany 1 raz.
Polak potrafi !!!

andrzejg11
90%
90%
Posty: 710
Rejestracja: 2009-03-03, 18:32

Post autor: andrzejg11 » 2012-09-11, 21:58

Grzałki firmy jtmikro http://www.jtmikro.pl/ posiadają osłonę zacisków z wpustem kablowym i dławikiem, co załatwia problem wyrywania kabla i zwarć na przewodach wiodących prąd.
B. dobra współpraca
W kolumnie znajdują się półki, a reszta jest opinią.
pozdrawiam - andrzejg11

Awatar użytkownika
Astemio
101%
101%
Posty: 2144
Rejestracja: 2006-12-28, 12:29

Post autor: Astemio » 2012-09-11, 23:09

Witam, ja zastosowałem przy kociołku dwa wtyki grzejne WG-2, współpracujące z gniazdami kablowymi grzejnymi NZU-1 :D
Brzmi to bardzo poważnie, ale proszę wpisać w wyszukiwarkę (grafiki) nazwy i symbole, a sprawa stanie się niepoważnie prosta :D
To popularne i znane chyba od setki lat wtyki przystosowane do wytrzymywania dość wysokich temperatur i prądów, dodatkowo mają styk zerujący/uziemiający.
Zamontowanie przy KEG-u, pod wtykiem grzejnym oryginalnej osłony lub choćby wygiętej w kształcie litery U blachy pozwala na wykorzystanie sprężystych styków zerujących znajdujących się na gnieździe kablowym.
Najlepszym miernikiem nieskończoności jest ludzka głupota i arogancja.

Awatar użytkownika
drgranatt
100%
100%
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-07-13, 11:13
Lokalizacja: 3-city

Post autor: drgranatt » 2012-09-12, 09:52

Z mojego doświadczenia nie polecam żadnych dodatkowych elementów łączeniowych. Najlepszym i najpewniejszym jest bezpośrednie łączenie przewodów do styków grzałki. Stosowanie dodatkowych styków połączeniowych może być przyczyną zwiększenia rezystancji na linii przepływu prądu a co za tym idzie otrzymamy dodatkową porcję wytwarzanego ciepła na stykach a tego chyba nie chcemy :(
Można zastanowić się natomiast nad złączem typu CLIFFCON, o obciążalności do 20A i napięciu znamionowym 250V. Cena takiego kompletnego złącza to wydatek rzędu 45-50 PLN.
Dane techniczne CLIFFCON
Ostatnio zmieniony 2012-09-12, 10:19 przez drgranatt, łącznie zmieniany 1 raz.

maria-n
100%
100%
Posty: 1214
Rejestracja: 2008-07-15, 14:52

Post autor: maria-n » 2012-09-12, 10:19

"Coś za coś"! Jeżeli chcemy mieć sprzęt w pełni mobilny i denerwują nas plątające oraz ciągnące się za kegiem połączenia w postaci kabli, robimy te dodatkowe połączenia. Obarczone jest to, większym ryzykiem wystąpienia jakichś nie prawidłowości. Jednak jeżeli zrobimy je dostatecznie solidnie i KONTROLUJEMY w trakcie prowadzenia procesu, chociaż dwu-trzy krotnie, temperaturę owych dodatkowych połączeń, to myślę, że można sobie na nie pozwolić. Ja je mam, są w użyciu wygodne, ale też wiem o ryzyku i SPRAWDZAM je co jakiś czas, na razie nic się nie dzieje. Jednak przygotowany jestem na jakieś niespodzianki, to i ryzyko wdaje się mniejsze!

andrzejg11
90%
90%
Posty: 710
Rejestracja: 2009-03-03, 18:32

Post autor: andrzejg11 » 2012-09-12, 10:27

Idąc dalej tym tropem (@Astemio, @DrGranatt) wydaje się, że najtańszym i najlepszym rozwiązaniem byłoby podłączenie grzałek na krótkich przewodach (najlepiej z żyłami z drutu - nie linki) do złącza trójfazowego natynkowego z bolcami o obciążalności 16 lub 32 A. Gniazdo takie jest odporne na bryzgi wody (mycie) ma wsp. ochrony IP 44.
Złącze to przykręcone byłoby na baniaku do przyspawanego kawałka blachy stalowej, który wygięty jest pod kątem prostym.
Do złącza tego podłączamy kabel zakończony wtykiem przenośnym.
W kolumnie znajdują się półki, a reszta jest opinią.
pozdrawiam - andrzejg11

furman

Post autor: furman » 2012-09-12, 10:49

Coś w ten deseń panowie:

andrzejg11
90%
90%
Posty: 710
Rejestracja: 2009-03-03, 18:32

Post autor: andrzejg11 » 2012-09-12, 11:02

O to właśnie chodzi. :1st. Może tylko taka uwaga, że jeszcze lepiej byłoby, gdyby gniazdo to "leżało" poziomo (obrócone o 90 stopni). Wtedy ochrona przed ewentualnymi bryzgami (np. w czasie napełniania) byłaby jeszcze lepsza.
W kolumnie znajdują się półki, a reszta jest opinią.
pozdrawiam - andrzejg11

Awatar użytkownika
Astemio
101%
101%
Posty: 2144
Rejestracja: 2006-12-28, 12:29

Post autor: Astemio » 2012-09-12, 11:08

Witam, bardzo dobre rozwiązanie, choć... potężne :D
Ja mam te porcelanowe grzejne wtyki przykręcone do prostopadłej "puszki" z KO, z dwoma podświetlanymi wyłącznikami kołyskowymi 16A i diodami sygnalizacyjnymi.
Neonówki wyłączników sygnalizują tylko obecność napięcia sieci, dopiero ich załączenie podaje napięcie na grzałki (to sygnalizują LED-y).
Wszystko jest zasilane przedłużaczem z gniazda 3x16A, z dwóch faz.
Na razie nic się nie dzieje ze złączami, pewnie główny wpływ na to ma fakt, że prąd jednej grzałki wynosi tylko ok. 7,5A :D
Najlepszym miernikiem nieskończoności jest ludzka głupota i arogancja.

kowal2013
10%
10%
Posty: 10
Rejestracja: 2013-01-04, 16:41
Lokalizacja: suwalszczyzna

Post autor: kowal2013 » 2013-01-15, 10:33

Mam pytanie czy te dwa okrągłe elementy to grzałki :?: no i czy przez regulator musisz przeprowadzić zero (myślę że to sterownik regulujący mocą tak że powinna wchodzić jedna faza L3 i po regulacji wychodzić na grzałkę a masa tylko na grzałkę) drugą grzałkę podłącz pod fazę L4 i zero.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez kowal2013, łącznie zmieniany 1 raz.
Na tę ranę pomoże tylko jad żmiji

Teściowo pluńcie !!!
-------------------------
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
drgranatt
100%
100%
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-07-13, 11:13
Lokalizacja: 3-city

Post autor: drgranatt » 2013-01-15, 10:45

furman, do tego regulatora możesz podłączyć obie grzałki równolegle i masz problem z głowy - regulator ten jak widzę wytrzyma obciążenie do 5700W. Po drugie, jeśli dobrze myślę, to zasilanie musi odpowiadać napięciu nominalnemu grzałek. Do grzałek zasilanych 230V nie możesz podłączyć zasilania międzyfazowego 400V.
A dostałeś instrukcję podłączenia i schemat :?:

Jasior 2002
101%
101%
Posty: 35
Rejestracja: 2008-10-17, 21:08
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: Jasior 2002 » 2013-01-15, 11:56

Witam ja mam rozwiazane to tak: do zasilania wystarczaja popularne kable komputerowe
Załączniki
SDC18558.JPG
gniazda komputerowe z zasilaczy sprawdza sie idealnie.pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Jasior 2002, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość