Keg gumowy - szeroki wlew

Teoria, praktyka, sprzęt, kolumna
Awatar użytkownika
kula
101%
101%
Posty: 509
Rejestracja: 2010-08-16, 10:00
Lokalizacja: z pod lasu
Kontaktowanie:

Keg gumowy - szeroki wlew

Post autor: kula » 2013-10-16, 10:06

Witam
Chciałbym przerobić kega pokrytego gumą na zbiornik z szerokim wlewem 114mm.
Czy ktoś z kolegów próbował robić cos podobnego, jakie były problemy?
Mam wątpliwości:
keg ma cienką ściankę, czy utrzyma ciężką kolumnę (bufor wzmacniający + kolumna, razem kilkanaście kg)
góra kega ma dwie warstwy blachy, czy można zdjąć górną warstwę w całości, jak pracochłonne jest obieranie kega z gumy (tylko górna część)?
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez kula, łącznie zmieniany 2 razy.
Kula

www.StalowkaSklep.pl - destylatory, akcesoria do budowy i stal kwasoodporna
https://www.facebook.com/stalowkadestylatory

furman

Post autor: furman » 2013-10-16, 10:41

Mówisz i masz http://www.bimber.info/forum/viewtopic. ... keg+gumowy

Robiłem parę sztuk. Guma schodzi różnie. Czasami od ręki, a czasami beznadziejnie. W zależności od Kega. Pamiętam miałem gumowego 50 litrowego niskiego a szerokiego, podobny do EURO, ale inny nie pamiętam z jakiego browaru, guma schodziła bardzo lipnie, ale dałem radę. Czy wytrzyma obciążenie. A dlaczego nie jak na fitingu wytrzymuje to i na większym obwodzie powinna.

liyo78
30%
30%
Posty: 35
Rejestracja: 2011-05-26, 23:54

Post autor: liyo78 » 2013-10-16, 14:57

Góra KEGa ma wzmocnienia więc dlatego wytrzymuje sam fiting. Po usunięciu wzmocnienia może być różnie, ale z drugiej strony większa średnica wywijki też będzie wzmocnieniem.

mossini
10%
10%
Posty: 18
Rejestracja: 2011-01-01, 19:51
Lokalizacja: WrocLOVE

Post autor: mossini » 2013-10-16, 19:01

Tydzień temu wspawana u mnie została właśnie wywijka 114mm.
Zdejmij to wzmocnienie. Mi w czasie spawania guma przepaliła się i ten pierścień odkleił się.
Blacha faktycznie jest ciękka, ale teraz wszystko jest sztywne.

Obrazek

Na początku chciałem przyspawać to górnej blachy, ale wyciąłem 5mm tak żeby wywijka leżała na dolnej i pospawane jest od środka.
Załączniki
20130907_123955a.jpg
Ostatnio zmieniony 2013-10-16, 19:06 przez mossini, łącznie zmieniany 1 raz.
Keg:30, Kolumna: LM/VM, fi60, 130cm, wziernik, 2kW+1,5kW, sprężynki. SpirMaster

Awatar użytkownika
C2H6O
60%
60%
Posty: 286
Rejestracja: 2010-01-06, 21:14
Lokalizacja: RoI

Jak wykonać otwór 4"?

Post autor: C2H6O » 2015-10-17, 20:21

================================================


Koledzy, w jaki sposób wykonać w kegu otwór Φ100 do złącza TClamp 4"? Macie jakieś sprawdzone sposoby?
Czy tuleję złącza lepiej jest spawać na dennicy kega, czy wpuszczać w?

Awatar użytkownika
Władek
80%
80%
Posty: 431
Rejestracja: 2012-10-17, 20:24
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » 2015-10-17, 20:53

Ja robię to tak,
Szlifierka kątowa mała, tarcza do cięcia KO., cieniutka i taka prawie zużyta, chodzi o to aby miała jak najmniejszą średnicę tak ok 6cm.
Markerem zaznaczam obrys otworu, przykładając rurę potrzebnej średnicy lub cokolwiek innego.
Delikatnie zaczynam wycinać , robiąc delikatne "sznyty" po obwodzie potrzebnego otworu. Trzeba to zrobić wielokrotnie, należy też, zostawić naddatek na póżniejsze doszlifowanie otworu, też malutką tarczą do szlifowania, tym razem szlifujemy od wewnątrz czoło otworu.
Laser to nie jest, ale można to zrobić naprawdę bardzo dokładnie, znikomym kosztem.
Powodzenia.
Pozdrawiam Władek

Awatar użytkownika
magas
101%
101%
Posty: 5611
Rejestracja: 2009-02-01, 12:05

Post autor: magas » 2015-10-17, 21:01

Władek ja cie przecież nagrałem jak to robisz :wink: https://www.youtube.com/watch?v=gkZGJOTcfyU , a tu jak byłeś wczorajszy i ręce lekko drżały https://www.youtube.com/watch?v=xPgasVWYpAk

Awatar użytkownika
C2H6O
60%
60%
Posty: 286
Rejestracja: 2010-01-06, 21:14
Lokalizacja: RoI

Post autor: C2H6O » 2015-10-17, 22:00

Dzięki Władek.
Dużej średnicy otwór, jak w filmach, wycinałem również przy pomocy takiego cyrkla.

Awatar użytkownika
Władek
80%
80%
Posty: 431
Rejestracja: 2012-10-17, 20:24
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » 2015-10-17, 22:03

Wycinałem tak pod 60mm. i dało radę, tylko cierpliwości.
Pozdrawiam Władek

Awatar użytkownika
Frog
80%
80%
Posty: 423
Rejestracja: 2013-01-04, 10:22
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Frog » 2015-10-18, 19:36

Kolega wycinał mi otwór w kegu plazmą. Przygotowanie 5min. cięcie mniej niż minuta.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości