Wąż do gazu propan-butan a gaz ziemny.

Teoria, praktyka, sprzęt, kolumna
Awatar użytkownika
bielok
101%
101%
Posty: 607
Rejestracja: 2006-06-30, 09:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Wąż do gazu propan-butan a gaz ziemny.

Post autor: bielok » 2007-08-11, 19:11

Witam.
Nie mam specjalnego doświadczenia w gazownictwie dlatego postanowiłem zapytać. Czy można użyć węża do propan-butan aby zasilić taboret gazowy na gaz ziemny?
Mam kłopot z podłączeniem gazu do miejsca gdzie docelowo będę maiał pracownie chemiczną :( chodzi o odcinek 6m waż byłby podłączany tylko okresowo.
pozdrawiam
bielok

Alkohol nie rozwiąże twoich problemów...
A z drugiej strony, mleko w sumie też nie..

Paluch
101%
101%
Posty: 722
Rejestracja: 2006-06-10, 21:54
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Paluch » 2007-08-11, 20:39

@ Bielok
Zgodnie z przepisami nie wolno używać węży do przesyłania gazu ziemnego. Jedynym wyjątkiem jest elastyczny wąż metalowy do przyłączania np. kuchenek.
Dawniej wolno było przyłączać za pomocą w. gumowych ale z powodu ogromnej ilości wypadków w całym cywilizowanym świecie tego zabroniono.
To co robisz w swoim domu jest Twoją sprawą ale ja mając analogiczną sytuację zastosowałem butlę propan-butan aby się uniezależnić.
Już to kiedyś pisałem ale naprawdę z gazem nie ma żartów i jeśli można zminimalizować ryzyko to należy to zrobić.
Kótko mówiąc kup butlę i reduktor.
Pozdrawiam Paluch

Awatar użytkownika
bielok
101%
101%
Posty: 607
Rejestracja: 2006-06-30, 09:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: bielok » 2007-08-11, 21:04

Powiem tak - widze identyczne niebezpieczeństwo przy używaniu taboretu gazowego zasilanego z butli propan-butan jak i instalacji gazu ziemnego za pomocą węża, nawet z naciskiem na fakt że butla to w razie jakiejś wpadki to niezła bomba.