Teoria, praktyka, sprzęt, kolumna
-
szybki999
- 101%
- Posty: 150
- Rejestracja: 2011-04-14, 23:31
- Lokalizacja: Chełm
Post
autor: szybki999 » 2012-01-16, 23:12
zbyszko pisze:
Można podłączyć sprężarkę albo jakiś inny "nawiew", ale czy to ma sens
Myślałem raczej o butli z O2.
Zwiększając ciśnienie gazu reduktorem przy tej samej średnicy dyszy zwiększymy prędkość wylotu gazu może ten gaz pociągnie wtedy więcej powietrza.
-
zbyszko
- 101%
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2009-11-10, 20:36
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Post
autor: zbyszko » 2012-01-17, 01:05
szybki
ja nie chcę być złośliwy ale Tobie baba może więcej pociągnąć, jak będziesz bardziej miły.
Myślałem raczej o butli z O2.
A to już inna bajka. Ja nie posiadam takowej więc wpadłem na pomysł ze sprężarką.
Koledzy mają palniki na P-B + O2 i działa to to jak trza.
Ostatnio zmieniony 2012-01-17, 13:28 przez
zbyszko, łącznie zmieniany 1 raz.
czytam nie pytam
-
maria-n
- 100%
- Posty: 1365
- Rejestracja: 2008-07-15, 14:52
Post
autor: maria-n » 2012-01-17, 09:00
@zbyszko
żeby palnik miał większą wydajność, nie tylko musi posiadać większą średnicę otworu wylotu gazu, ale jeszcze pobierać powietrze potrzebne do spalania na zasadzie inżektora. To znaczy dysza powinna być w rurce, a otwór pobierający powietrze powinien być usytuowany (w tej rurce), za dyszą w kierunku źródła pobierania gazu i posiadać regulację. Najprościej przesuwna tulejka z blokadą.
-
szybki999
- 101%
- Posty: 150
- Rejestracja: 2011-04-14, 23:31
- Lokalizacja: Chełm
Post
autor: szybki999 » 2012-01-17, 09:08
maria-n pisze:@zbyszko
To znaczy dysza powinna być w rurce, a otwór pobierający powietrze powinien być usytuowany (w tej rurce), za dyszą w kierunku źródła pobierania gazu i posiadać regulację. Najprościej przesuwna tulejka z blokadą.
Przecież wszystko o czym piszesz jest w taborecie.
Zerwałem dzisiaj pokrywkę z reduktora pod nią jest śrubka wkręcając jsa można zwiększyć ciśnienie gazu.
-
gucio 19
- 50%
- Posty: 158
- Rejestracja: 2009-09-05, 18:19
- Lokalizacja: lubelskie
Post
autor: gucio 19 » 2012-01-17, 13:56
Witam!
Dobrze robisz wkręcając tą śrubkę możesz zwiększyć ciśnienie gazu,w tym typie można też zwiększyć wydajność ale to już informacja na pw. jakby ktoś potrzebował.
-
maria-n
- 100%
- Posty: 1365
- Rejestracja: 2008-07-15, 14:52
Post
autor: maria-n » 2012-01-17, 14:05
@szybki
Rzeczywiście popełniłem błąd pisząc swój post, nie znając konstrukcji "taboretu", myślałem o palniku własnej konstrukcji. Ja taki posiadam. Wiem tylko jedno,żeby dobrze wyregulować palnik,mam tu na myśli i wielkość płomienia, a także sprawność trzeba regulować stosunek (przepraszam za wyrażenie) tych dwóch czynników tzn. ilość gazu, a także ilość powietrza. Jeśli się równocześnie tych parametrów POPRAWNIE, nie wyreguluje, to można osiągnąć efekt dużego płomienia. Jednak nie koniecznie będzie następować całkowite spalanie gazu i będą straty. Jest to bardzo trudne do osiągnięcia w warunkach "domowych" gdzie przeważnie nie ma dostępu do analizatora spalin. Mogę tylko podpowiedzieć:jak płomień bardziej "czerwony" to za dużo gazu, a za mało powietrza. Jak bardziej "biały"- na odwrót. Trzeba znaleźć ten złoty środek.
-
czornulek
- 101%
- Posty: 1065
- Rejestracja: 2009-01-04, 17:00
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: czornulek » 2012-01-17, 23:58
Teoretycznie: im większe ciśnienie gazu tym z większą prędkością gaz "porywa" powietrze (coś jak gaźnik). Zastanawia mnie skuteczność takiego taboretu bo przy wyższym ciśnieniu uwalniającego się z dyszy gazu, może być on rozproszony (rysunek podglądowy):
Zamiast zbierać jak najwięcej powietrza, tunel za dyszą będzie za bardzo wypełniony gazem. Wszystko będzie wiadome po kolorze spalania gazu. Testy radzę przeprowadzać w dobrze wentylowanych pomieszczeniach, każdy z nas wie co znajduje się z niedopalonym gazie.
Nie potrzebuję się dobrze bawić, żeby pić alkohol.
-
szybki999
- 101%
- Posty: 150
- Rejestracja: 2011-04-14, 23:31
- Lokalizacja: Chełm
Post
autor: szybki999 » 2012-01-18, 13:13
Podkręcałem wczoraj reduktor i da się uzyskać większy płomień bez żółtego płomienia.Wiec wasze dywagacje są nieprawidłowe.Powietrza wiec nie brakuje za to przy za dużym ciśnieniu płomień zaczyna się unosić nad palnikiem.Nagrałbym filmik niestety gaz mi się skończył.
-
zwyczajny
- 101%
- Posty: 778
- Rejestracja: 2011-04-05, 07:59
Post
autor: zwyczajny » 2012-01-18, 20:19
W najbliższym czasie zdobędę termę gazową tylko ciekawe ile ona moze miec KW???
XXX
-
61gaw
- 101%
- Posty: 374
- Rejestracja: 2011-11-02, 10:52
- Lokalizacja: Z osiedla nad stawem
Post
autor: 61gaw » 2012-01-18, 20:42
Termy gazowe mają z reguły 18-24kW, bojlery 5-10kW, mój bojler Aristona ma 7kW
-
czornulek
- 101%
- Posty: 1065
- Rejestracja: 2009-01-04, 17:00
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: czornulek » 2012-01-18, 23:54
szybki999 pisze:Wiec wasze dywagacje są nieprawidłowe.
To dobrze, jakbym kiedyś planował zmianę kotła to już wiem, że troszkę można podkręcić taboret. Unoszący się płomień to znak, że otwory palnika są zbyt małej średnicy, należało by je troszeczkę rozwiercić.
Nie potrzebuję się dobrze bawić, żeby pić alkohol.
-
zbyszko
- 101%
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2009-11-10, 20:36
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Post
autor: zbyszko » 2012-01-18, 23:59
Czorny Ty zobacz co pisze na fajach.
Palenie szkodzi
Szybki podkręcał reduktor a nie taboret.
To ja rozwiercałem dyszę i nic nie zyskałem
.
czytam nie pytam
-
czornulek
- 101%
- Posty: 1065
- Rejestracja: 2009-01-04, 17:00
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: czornulek » 2012-01-19, 00:24
Zbyszko, nie chodzi mi o dyszę ale o palnik w którym są otwory.
Nie potrzebuję się dobrze bawić, żeby pić alkohol.
-
maria-n
- 100%
- Posty: 1365
- Rejestracja: 2008-07-15, 14:52
Post
autor: maria-n » 2012-01-19, 09:16
@zbyszko
dlatego nic Ci nie dało rozwiercenie dyszy, bo odległość otworu wylotowego dyszy od końca rurki została ta sama i nie zmieniło się podciśnienie, które ma za zadanie zassać (pociągnąć) większą ilość powietrza potrzebnego do spalenia większej ilości gazu. Należy zmieniać jedno i drugie. Żeby to zrobić najprościej,można na rurkę (dyszę) nasadzić tulejkę przesuwną i wtedy regulować obydwoma, powietrzną(tą za dyszą w kier.źródła gazu) i wylotową mieszanki powietrzno-gazowej.
-
zbyszko
- 101%
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2009-11-10, 20:36
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Post
autor: zbyszko » 2012-01-19, 12:13
To wszystko rozumie, a tematu nie drążyłem dalej ponieważ mój test odbył się przy tzw okazji.
I nie chodziło w nim o zwiększenie mocy ale o coś zupełnie innego o czym pisać nie mogę, stąd też mój wniosek że samo rozwiercenie dyszy nic nie wniesie.
czytam nie pytam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości