Witam!
Bardzo ciekawy pomysł i realizacja
Mam pomysł nieco podobny, ale "gaźnikowy"
, niedługo próby - na razie tylko z ręcznym sterowaniem.
Finalnie też ma być sterowanie automatyczne, siłownikiem zamka centralnego (podpowiedział mi to jeden z forumowiczów - tutaj mu dziękuję
) sterowanym typowym, dedykowanym modułem sterowania (to jest konieczne, ponieważ napięcie z silnika siłownika musi być po zadziałaniu zdjęte w ciągu 0,7÷1 sekundy).
Moduł z kolei będzie sterowany również przez termostat różnicowy Szkopera.
Miałem robić moduł sterowania, najpierw go sobie opracowałem, potem zdobyłem oryginalny schemat, ale okazało się, że nie ma to sensu; ceny modułu sterowania i siłowników są śmieszne, najprostsze chińskie zaczynają się już od 6÷8zł.
Te siłowniczki są jakby stworzone do tego zastosowania, skok to ok. 20mm, siła od 3 do nawet 8kG (są też podobno 30kG, do bagażnika).
Można dać na nie niższe napięcie, wtedy "delikatniej" pracują - nawet od 3÷4V.
Zastanawiam się, czy te najsilniejsze nie pociągnęłyby nawet wajchy zaworu kulowego,
musiałby być co prawda poluzowany i lekko "chodzić".
Mam do Ciebie jedno dość ważne pytanie - jak jest wykonana chłodnica Liebiga, szczególnie interesuje mnie jaką dokładnie zastosowałeś rurkę wewnętrzną?
Można by po tym ocenić, jakie są konieczne wymiary chłodnicy i jej konstrukcja do określonej mocy grzania.
Ja dałem rurkę karbowaną 12/16mm, ok. 0,5m i jeszcze nie wiem, jak będzie z wydajnością takiej chłodnicy.
Ale powinna wydolić, ponieważ u mnie kolumna nie będzie działać w reżimie pracy zerojedynkowej - siłownik będzie przełączał między stanem pełnego powrotu, a ustalonym doświadczalnie RR, np. 1:5 (układ jest tak skonstruowany, że może działać z dowolnym, zadanym stosunkiem RR), a nie między pełnym powrotem i pełnym odbiorem.
W moim założeniu automatyka ma zacząć pracować dopiero pod koniec procesu, do tego momentu praca będzie przebiegać z tradycyjnym, optymalnym RR równym 1:4÷1:6.
W zasadzie chodzi mi o pewne odcięcie pogonów, bez strat ale i bez niepożądanych ogoniastych "dodatków".
PS: Gdybyś dał u siebie zawór kulowy za klapką, przed Liebig'iem, mógłbyś w prosty sposób regulować RR.
Najlepszym miernikiem nieskończoności jest ludzka głupota i arogancja.