Problem z połączeniem kolumny do kega

Teoria, praktyka, sprzęt, kolumna
Awatar użytkownika
bogo
40%
40%
Posty: 71
Rejestracja: 2008-03-25, 17:57
Lokalizacja: małopolskie

Post autor: bogo » 2009-04-20, 11:27

witam,
ja mam 4 śruby i według mnie jest to wytaczające (kolumna 2 m z rury 2'' głowica robol), zapewniają szczelność i stabilność, może dyskusję lepiej skierować na tory rozmiar śruby a ich ilość :D bo na 4 lub 6 możemy i 20 wcisnąć
w moim przypadku M10 - 4 szt + nakrętka motylkowa
miałem również aabratka tam było M12 5 szt i również nakrętka motylkowa

pozdrawiam

Ps nie piszę żeby ładować nie wiadomo jakie duże śruby tylko przedstawiam swoje rozwiązanie
moją pierwsza aparaturę odziedziczyłem po tacie, a on jak coś robi to musi być atomowe :lol:
dlatego zastosował M12 (wstępnie było 10 śrub ale zaspawałem połowę)
Ostatnio zmieniony 2009-04-20, 17:23 przez bogo, łącznie zmieniany 1 raz.
Czas to pieniądz, a pieniądz to browar, więc nie traćmy czasu i pijmy to piwo

Awatar użytkownika
slawek50b
101%
101%
Posty: 41
Rejestracja: 2008-03-25, 14:00

Post autor: slawek50b » 2009-04-20, 11:34

U mnie jest śruba M8 - 8szt.

JanK
80%
80%
Posty: 447
Rejestracja: 2008-04-27, 21:57
Lokalizacja: Z polecenia.

Post autor: JanK » 2009-04-20, 14:51

Na wytrzymalość śruby ma wpływ nie tylko jej średnica ale też tzw. próba. Śruba M10 próby 4,8 będzie miała mniejszą wytrzymałość niż M8 próby np. 10,9.

Awatar użytkownika
inżynier
101%
101%
Posty: 1823
Rejestracja: 2006-11-14, 12:00

Post autor: inżynier » 2009-04-20, 15:36

JanK pisze:Na wytrzymalość śruby ma wpływ nie tylko jej średnica ale też tzw. próba. Śruba M10 próby 4,8 będzie miała mniejszą wytrzymałość niż M8 próby np. 10,9.
Ludzie, śruba M8, wytrzymuje 1 tonę na zrywanie, a dodatkowo weźcie pod uwagę, że nasz sprzęt powinien pracować bezciśnieniowo.
pozdrawiam - inżynier

JanK
80%
80%
Posty: 447
Rejestracja: 2008-04-27, 21:57
Lokalizacja: Z polecenia.

Post autor: JanK » 2009-04-20, 16:12

Inżyniej ma zupełną rację, nie ma potrzeby stosować śrub o dużych średnicach. W moim sprzęcie kolumne z kegiem łączą 3 śruby M6 próby 5,8. W zupełności wystarczają, układ jest szczelny i stabilny.

Awatar użytkownika
ropcio
50%
50%
Posty: 120
Rejestracja: 2008-08-24, 20:30
Lokalizacja: skontowni

Post autor: ropcio » 2009-04-20, 19:37

ja mam 8 śrub M10 :mrgreen: .
Akurat taki gwintownik miałem pod ręką do nierdzewki i fajnie będzie wyglądać.
Zastosuje nakrętki kołpakowe nierdzewne i jeszcze je wypoleruje.

Obrazek
alkohol zabija powoli, ale nam się nigdzie nie spieszy

henry
101%
101%
Posty: 262
Rejestracja: 2007-12-01, 21:02
Lokalizacja: dzikie pola

Post autor: henry » 2009-04-20, 20:36

A ja mam złącze DN85 (standard to o ile pamiętam DIN 851). Otwór zrobiłem wiertłem 6mm po okregu, potem brzeszczot i kamień na wiertarkę, a ostatecznie pilnik. Daje się zrobić. Wieczór w garażu i wszystkie niezbedne otwory w kegu można miec na gotowo. Moja łapa tam się nie zmieści, ale przeznaczenie to tylko do klarownych i tych prawie klarownych. Jak by co sie stało to zawsze mogę poprosić lepszą połowę o umycie garów... chyba ma jednak w tym większą wprawę... Zaletą takiego złącza (śrubunek) to czas monatżu i demontażu. Jak się przewiduje kilka procesów pod rząd to napewno się takie rozwiązanie doceni. Na dobrych rozwiązaniach nie oszczędzałem, ale i nie sumowałem ile ostatecznie wszystko kosztowało... ciągle mam długi z tego tytułu... tzn. nie wszyscy którzy brali udział w wytworzeniu dostali swój przydział trunkowy, aczkolwiek już kosztowali i niestety należności musze spłacić i to szybko bo jak mi się zwalą do garażu to mogę nie dać rady...

Awatar użytkownika
Tofi
100%
100%
Posty: 1863
Rejestracja: 2006-01-05, 00:36
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tofi » 2009-04-21, 00:29

JanK pisze:[...]nie ma potrzeby stosować śrub o dużych średnicach[...]
duże nakrętki wygodniej się dokręca palcami
facetowi wjechał w tył auta jakiś facet, nn i nie wytrzymał, wysiadł z auta żeby mu wygarnąć, tamten też wysiadł i okazało się że kierowca to klocek 2x2m. Kolana się mu ugięły i próbuje jakoś rozluźnić atmosferę:
- Masz może klucz 19?
- Nie, do 42 dokręcam rękami

Awatar użytkownika
ropcio
50%
50%
Posty: 120
Rejestracja: 2008-08-24, 20:30
Lokalizacja: skontowni

Post autor: ropcio » 2009-04-21, 08:36

henry pisze:A ja mam złącze DN85 (standard to o ile pamiętam DIN 851). Otwór zrobiłem wiertłem 6mm po okregu, potem brzeszczot i kamień na wiertarkę, a ostatecznie pilnik. Daje się zrobić. Wieczór w garażu i wszystkie niezbedne otwory w kegu można miec na gotowo.
Nie wiem po co się tyle bawić, ja otwór Φ160 zrobiłem szlifierką w 5 minut. Zrobiłem zdjęcie przed i po wycięciu (tak żeby można było prześledzić cały proces). Pierwsza fota 8:10, druga 8:15. Na zdjęciu jest już gotowy otwór.
Obrazek
henry pisze: Zaletą takiego złącza (śrubunek) to czas monatżu i demontażu. Jak się przewiduje kilka procesów pod rząd to napewno się takie rozwiązanie doceni.
również zastosowałem śrubunek (din-50), około 100mm od górnego kołnierza. Do niego będzie dokręcana kolumna.

Obrazek

pozdrawiam
alkohol zabija powoli, ale nam się nigdzie nie spieszy

stxc
30%
30%
Posty: 44
Rejestracja: 2009-01-24, 17:51

Post autor: stxc » 2009-04-21, 11:43

Witam

Właśnie zacząłem budować kolumnę i jestem na etapie połączenia kega z kolumną. Ja zastosowałem złączki mleczarskie DIN100 i DIN50. Nie jest to tanie rozwiązanie ale łatwość demontażu i montażu rekompensuje wszytko.

pozdrawiam
Załączniki
4.jpg
3.jpg
21.jpg
2.jpg

henry
101%
101%
Posty: 262
Rejestracja: 2007-12-01, 21:02
Lokalizacja: dzikie pola

Post autor: henry » 2009-04-21, 18:55

Każdy sposób dobry jak zadzaiała i uzytkownik zadowolony... Mój keg podobnie wygląda jak na zdjęciu nr.2 tyle, że DN85 no i potem redukcja na DN50. Dodatkowo mam zawór bezpieczeństwa oraz przyłącze do sondy temperatury w zbiorniku. A co do otworu to ten duży to faktycznie i ja też robiłem szlifierką kątowa z cienka tarczą do ko. teraz sobie o tym przypomniałe jak "ropcio"napisał, ale te mniejsze juz robiłem wiertłem. Ale wykończeniówka była już jak pisałem wcześniej.

Awatar użytkownika
ropcio
50%
50%
Posty: 120
Rejestracja: 2008-08-24, 20:30
Lokalizacja: skontowni

Post autor: ropcio » 2009-04-21, 19:05

również mam zawór bezpieczeństwa, z tym że zamontowany jest (łącznie z wejściem na czujnik temp.) w kołnierzu. Całość wypalona laserem, więc miałem mniej roboty z wierceniem otworów w kegu.
alkohol zabija powoli, ale nam się nigdzie nie spieszy

Awatar użytkownika
a_priv
100%
100%
Posty: 3144
Rejestracja: 2006-08-25, 08:30

Post autor: a_priv » 2009-04-21, 21:25

@stxc
Fajnie wyszła ta przejściówka DIN100/DIN50. :brawo Można w niej akurat umieścić wypełnienie miedziane. Z racji większego przekroju na tym odcinku pary będą stosunkowo wolniej się przemieszczały (dłuższy kontakt z miedzią) niż w rurze.


pzdr

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości