Produkty regionalne

Przepisy, porady na zaprawianie alkoholu i wyrób nalewek
Awatar użytkownika
Tofi
100%
100%
Posty: 1863
Rejestracja: 2006-01-05, 00:36
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Kontaktowanie:

Produkty regionalne

Post autor: Tofi » 2006-11-18, 00:51

Pewnie to zainteresuje każdego. Szkoda, że dolny śląsk nie ma własnych trunków. Z tego co się pytałem ludzi którzy historię regionu znają niemalże perfekcyjnie to mówili mi o śliwowicy. Nie wiem ile w tym prawdy, bo nie udało mi się tego zweryfikować.



Grzebiąc w internecie trafiłem na czeską stronę o buraku cukrowym i porównałem to z tym co jest napisane w wikipedii. Nie znam się zbyt dobrze na czeskim, ale coś mi się wydaje, że Pruská lékárna Andreas Sigismund Marggraf používal alkohol /Niemiecki aptekarz Andreas Zygmunt Marggaf produkował alkohol z cukru a użył do tego Białej Śląskiej Cukrowej Rzepy - czyt. buraka cukrowego/ czyżby naszka ukochana cukrówka grunwaldzka była w linii prostej spokrewniona z tradycyjnym trunkiem śląskim? Była by to podstawa do opatentowania bimbru jako produktu regionalnego. Mógł by ktoś zwerywikować moją interpretacje tej czeskiej strony?



znalazłem słownik czesko polski, i niestety nie chodzi w tym tekście o wyrób księżycówki :(, a szkoda, bo już było tak pięknie - bimbr jako napój regionalny

Awatar użytkownika
Ariush
50%
50%
Posty: 106
Rejestracja: 2006-11-08, 14:07
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Ariush » 2006-11-18, 17:22

to może łatwiej Ci będzie po angielsku

http://en.wikipedia.org/wiki/Sugar_beet

jarek
40%
40%
Posty: 93
Rejestracja: 2006-03-15, 22:04
Lokalizacja: BXL

Post autor: jarek » 2006-11-18, 18:00

Czy to o produktach regionalnych oznacza, że na podlasiu można robić legalnie śliwowicę?? Trzeba się gdzieś zarejestrować czy jak przyjdą smutni panowie to się tłumaczyć, że to produkt regionalny i mam prawo? Please rozwińcie ten temat.

Awatar użytkownika
Tofi
100%
100%
Posty: 1863
Rejestracja: 2006-01-05, 00:36
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Kontaktowanie: