Grzanie gazem samochodowym

Teoria i praktyka metody garnkowej
lenny4589
0%
0%
Posty: 6
Rejestracja: 2012-11-11, 16:58
Lokalizacja: modliborzyce

Grzanie gazem samochodowym

Post autor: lenny4589 » 2013-12-11, 19:57

Panowie dostałem butle 60l pełną gazu :D.
I zastanawiam czy można przeznaczyć do grzania kega za pomocą taboreta gazowego.
Mam chęć go wykorzystać bo mam do grzania 100l nastawu owocowego w sam raz na święta: :) .
Ostatnio zmieniony 2013-12-11, 20:45 przez lenny4589, łącznie zmieniany 1 raz.
BIMBER NAPÓJ BOGÓW BOGOWIE PILI I DŁUGO I ŻYLI

Awatar użytkownika
Spirit
100%
100%
Posty: 2303
Rejestracja: 2008-03-01, 18:30
Lokalizacja: Ostrołęka.

Post autor: Spirit » 2013-12-11, 20:26

Czemu nie, tylko musisz wyposażyć instalację w reduktor.
Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Mogę siedzieć i patrzeć na nią godzinami....

Awatar użytkownika
magas
101%
101%
Posty: 6990
Rejestracja: 2009-02-01, 12:05

Post autor: magas » 2013-12-11, 20:44

Nie znam się nic na sprawach technicznych, ale pamiętam, że butla od widlaka, która niby miała lepszy gaz, nie pasowała pod końcówkę jaką mam przy taborecie.

lenny4589
0%
0%
Posty: 6
Rejestracja: 2012-11-11, 16:58
Lokalizacja: modliborzyce

Post autor: lenny4589 » 2013-12-11, 20:59

Mam reduktor i powoli biorę się do składania. :D
BIMBER NAPÓJ BOGÓW BOGOWIE PILI I DŁUGO I ŻYLI

wajzer

Post autor: wajzer » 2013-12-11, 21:03

Gaz od LPG dużo lepszy od normalnego, jest w nim więcej zdaje się Butanu przez co lepiej się pali do samego końca.
Możesz tym gazem nabić zwykłą butlę :wink:

Awatar użytkownika
OLO 69
100%
100%
Posty: 1593
Rejestracja: 2009-11-23, 14:01

Post autor: OLO 69 » 2013-12-11, 21:10

Ale na stacjach niezbyt chętnie nabijają, bo ponoć im tego nie wolno robić. Ale był czas, że stosowałem i potwierdzam, ten gaz samochodowy jest lepszy i wydajniejszy od tego nabijanego normalnie w butle.
OLO 69

Awatar użytkownika
Spirit
100%
100%
Posty: 2303
Rejestracja: 2008-03-01, 18:30
Lokalizacja: Ostrołęka.

Post autor: Spirit » 2013-12-12, 08:09

Gaz w butli ma 6 atmosfer, więc uważaj na szczelność przed reduktorem.
Małe butle turystyczne napełniają na niektórych stacjach
Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Mogę siedzieć i patrzeć na nią godzinami....

runner2
40%
40%
Posty: 83
Rejestracja: 2013-01-07, 13:56

Post autor: runner2 » 2013-12-13, 10:46

Więcej butanu? Chyba nie, bo przecież butan cięższy i w zimie by się nie spalał cały gaz. Ja osobiście używam tylko takiego tankowanego. Czy jest wydajniejszy? Wątpię, ale przynajmniej jak tankuje do pełna to wiem ile jest wlane, a po drugie to cały czasz mam swoją nówkę sztukę butle. A od widlaka gaz będzie taki sam, tylko butla ma ssawke w środku, bo widlak potrzebuje gaz w stanie płynnym.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez runner2, łącznie zmieniany 1 raz.
Podróż koleją skraca czas podróży pociągiem.

Awatar użytkownika
Astemio
101%
101%
Posty: 2144
Rejestracja: 2006-12-28, 12:29

Post autor: Astemio » 2013-12-13, 12:18

Witam, tu nie chodzi o to, że butan jest - lub nie - cięższy.
Chodzi o to, że propan skrapla się poniżej -40°C, a butan lekko poniżej 0°C (za to butan ma większą wartość opałową). Innym faktem jest to, że w temperaturze np. 20°C ciśnienie w butli propanowej jest znacząco większe, niż w butli z butanem.
Z tego wynika, iż w nieogrzewanym pomieszczeniu z temperaturą w okolicy zera, a tym bardziej poniżej zera będą problemy: z początku, kiedy w mieszance jest propan palnik/taboret będzie normalnie pracował, ale kiedy propan z mieszanki się wyczerpie, a skroplony butan będzie chlupotał na dnie butli (wtedy w butli praktycznie zero ciśnienia) - palnik/taboret pobierający gaz lotny działać nie będzie, lub działać będzie bardzo słabo.
Z tego co się dowiedziałem, LPG samochodowe w okresie letnim ma przewagę zawartości butanu, natomiast w okresie zimowym ma (lub raczej: powinno mieć :twisted: ) przewagę propanu. Tak mi powiedziano na stacji LPG.
W wypadku pobierania gazu płynnego syfonem - z dna zbiornika - problem chyba znika, ciśnienie gazowego propanu powinno "wypompować" czy wypchnąć płynny butan (do -42°C :D ).

Techniczny propan jest ok. 15-20% droższy niż mieszanka; używam go w palniku warsztatowym, i odtąd skończyły się problemy z brakiem ciśnienia w butli w zimie.
Najlepszym miernikiem nieskończoności jest ludzka głupota i arogancja.

Awatar użytkownika
starowar
101%
101%
Posty: 262
Rejestracja: 2011-04-11, 11:38
Lokalizacja: Halinów
Kontaktowanie:

Post autor: starowar » 2013-12-14, 00:13

Wystarczy podgrzać butlę wodą z deflegmatora i nie ma znaczenia jaki gaz jest w butli

laurentp
100%
100%
Posty: 1368
Rejestracja: 2013-07-08, 22:08
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: laurentp » 2013-12-27, 01:02

Astemio pisze:Techniczny propan jest ok. 15-20% droższy niż mieszanka; używam go w palniku warsztatowym, i odtąd skończyły się problemy z brakiem ciśnienia w butli w zimie.
Jest w zasadzie równy ceną, o ile masz piec grzewczy, ale tu kwalifikuje się nawet "katalityczny ogrzewacz" i kupujesz ze zwolnieniem z akcyzy "na cele opałowe".
U mnie, w tym roku 2.200/1000l (w lipcu?, najniższa cena)
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez laurentp, łącznie zmieniany 1 raz.
https://nowyekran24.com/ prawda 24h, POLSKIE forum poza zasięgiem "głównego ścieku", taki informacyjny "DETOX"!
Nienawidzę.mechaniki.Za to przemiany fazowe zaczynają mnie fascynować

Awatar użytkownika
Astemio
101%
101%
Posty: 2144
Rejestracja: 2006-12-28, 12:29

Post autor: Astemio » 2013-12-27, 12:25

Witam, kupowałem po prostu butlę 11kg i zapłaciłem ok. 15zł więcej, niż za mieszankę.
Ale dobrze wiedzieć, jeśli to możliwe, to następnym razem spróbuję zagadać odpowiednio - 15zł nie majątek (tym bardziej, że butlę bardzo rzadko zmieniam), ale na ulicy nie leży.
Najlepszym miernikiem nieskończoności jest ludzka głupota i arogancja.

yanux
0%
0%
Posty: 5
Rejestracja: 2010-08-25, 21:12

Post autor: yanux » 2013-12-30, 21:39

Podam swój sposób na ogrzewanie baniaka gazem ziemnym.
Taboret zrobiłem w własnym zakresie, w tym celu wykorzystałem palnik z junkersa jaki jest stosowany do grzania wody w domowych gospodarstwach. Palnik posiada 12 dysz i każda dysza oddzielnie jest podłączona do płaskiego palnika z którego wydobywa sie niebieski płomień. Co drugą dysze zablokowałem i usunąłem elementy palnikowe, pozostawiłem tylko 5 szt. palniczków. Wydajność palnika ograniczyłem ponad połowę, rozpiętość dysz palnikowych wynosi 20 cm. Do płynnej regulacji przepływu gazu do palnika zastosowałem precyzyjny zawór igłowo - stożkowy. Zawory grzybkowe, kurki stożkowe czy kulowe - są trudne do ustawienia żądanej wysokość płomienia. Posiadam baniak 32 l. z płaskim dnem o średnicy 41 cm. i ten palnik całkowicie wystarcza do rozgrzania pełnej zawartości w baniaku do temperatury 82*C. w ciągu 40 min. Przy maksymalnym grzaniu końcówki płomieni mają tylko lekko dotykac dno baniaka wysokość płomienia około 4-5 cm. W czasie stabilizacji kolumny i dalszy proces destylacji płomień ustawiam na 1.5 cm. i tak do końca leci 96% pomiar w 20*C. Wydajność na 1 godz/ 1.2 l. na kolumnie typu VM. Mozna zwiększyc wydajność ale tracimy na procentach, zawór kulowy 3/4 " na chłodnicy Liebiega otwieram na 1/2 przepustowość.

yanux
0%
0%
Posty: 5
Rejestracja: 2010-08-25, 21:12

Post autor: yanux » 2014-01-01, 23:11

Chcę nadmienić, że grzeje gazem ziemnym nisko-cisnieniowym i nie potrzebuję reduktora. Mam pytanie odnośnie tego płomiennika, jak to działa zwiększa wydajność kaloryczną gazu, czy zapewnia bezpieczeństwo?
Ostatnio zmieniony 2014-01-02, 06:31 przez yanux, łącznie zmieniany 1 raz.

lukas_0
30%
30%
Posty: 41
Rejestracja: 2009-07-20, 12:51
Lokalizacja: aktualnie Edinburgh

Post autor: lukas_0 » 2014-01-02, 17:10

yanux pisze:... jak to działa zwiększa wydajność kaloryczną gazu, czy zapewnia bezpieczeństwo?
Powiększa powierzchnię wymiany płomień/spaliny - ciecz podgrzewana (grzeje szybciej = ekonomiczniej)

ps. post kolegi Wajzer'a ze zdjęciem
http://www.bimber.info/forum/viewtopic. ... 2596#52596

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości