Woda,Owoce + troche rodzynek - Stoją 2tyg co z tym zrobić?

Zadajemy tutaj proste i podstawowe pytania dotyczące destylacji.
Awatar użytkownika
romanix
20%
20%
Posty: 21
Rejestracja: 2008-11-28, 22:11
Lokalizacja: WLKP

Woda,Owoce + troche rodzynek - Stoją 2tyg co z tym zrobić?

Post autor: romanix » 2008-12-18, 13:19

Potrzebuje rady - co dalej zrobic z tym czyms czyli z 2tygodniową mieszanina owoców wody i dorobiny rodzynek. Mianowicie u szanownej babci mej sa dwie zamknięte beczki łącznie 160l zupy owocowo rodzynkowej, Jestem totalnym amatorem wiec proszę o porade co zrobić z tym dalej by wyszlo cus cekawego. Potrzebuje tych beczek do nastawu cukrowego i chce przelac to w balony tylko nie wiem jakim procesom poddawac taka zupke.
Bede wdzięczny za rade.

Awatar użytkownika
Astemio
101%
101%
Posty: 2144
Rejestracja: 2006-12-28, 12:29

Post autor: Astemio » 2008-12-18, 13:28

Witam!
Jesli zapowiada się dobrze, to można zostawić i wypić po roku, dwóch wino (w miedzyczasie ew. ostrożnie dosłodzić, jeśli zajdzie konieczność i zlać ze dwa razy znad osadu(!)).

Jeśli chcesz zrobić nastaw cukrowy, dedukuję, że masz coś do destylacji, czy to kolumnę, czy pot-stilla.
A jeżeli tak i jeżeli nie masz pojęcia o winiarstwie, to możesz to przepędzić jak każdy inny zacier/nastaw.
Ale jeszcze poczekaj - niech jeszcze dwa tygodnie pochodzi, trochę sklaruje.
Jeśli jest/będzie nadal gęste - uważaj przy grzaniu na przypalanie.
Ostatnio zmieniony 2008-12-18, 13:30 przez Astemio, łącznie zmieniany 1 raz.
Najlepszym miernikiem nieskończoności jest ludzka głupota i arogancja.

Awatar użytkownika
romanix
20%
20%
Posty: 21
Rejestracja: 2008-11-28, 22:11
Lokalizacja: WLKP

Nie wiem jak przenieś.

Post autor: romanix » 2008-12-18, 13:35

czy na forum dla początkujących destylerów wchodzą tez doświadczeni do ktorych skierowane jest to pytanie... ??

[ Dodano: 2008-12-18, 13:36 ]
Kolego Astemio czyli radzisz przelac do balonow nic nie dodawac i fermentowac bez tlenu ??

Awatar użytkownika