Złoty środek - jaka kolumna

Zadajemy tutaj proste i podstawowe pytania dotyczące destylacji.
Norb
30%
30%
Posty: 35
Rejestracja: 2015-10-25, 09:51

Złoty środek - jaka kolumna

Post autor: Norb » 2015-10-28, 14:19

Witam, jestem tu nowy i całkowicie zielony, mam tego świadomość (zaraz się dowiem że w najczarniejszych moich snach nie widziałem jak jestem zielony). A poważnie chciałem podziękować za to forum i ludziom którzy je tworzą. Mam wielki szacunek dla ludzi którzy bezinteresownie dzielą się swoja wiedzą.

Trochę o mnie i czego tu szukam.

Z destylacją mam niewiele wspólnego moje hobby to „wino”. Rzadko kiedy mam do dyspozycji winogrona (to się zmieni) najczyściej niskoalkoholowy napój robię z mieszaniny czereśni i wiśni. Bardzo często są to nastawy z niewdzięcznego materiału jakim są śliwy (deserowe wino śliwkowe mocne). Od 2 lat robię też cydr (brut zero słodzików taki najbardziej mi smakuje). Wszystko w niedużych ilościach nastawy do 50l. Chociaż bardzo się staram i cały czas się uczę potknięcia się zdarzają. 3 lata temu 100l śliwki zrobione zadowolony wino wyszło mocne, mina zrzedła po roku brak tendencji do klarowania. 50L podzieliłem na mniejsze nastawy eksperymentując np. bentonit. Druga część zostawiłem zgodnie z poradami z czasem się wyklaruje. Po dwóch latach nie dość ze wino się nie wyklarowało to jeszcze smak się mocno pogorszył i nastaw się utlenił.

Tym przydługim wstępem zmierzam z prośba o pomoc. Chcę zabezpieczyć się na przyszłość. Cukru mi szkoda ale chyba więcej pracy jaka w to włożyłem. Moim zabezpieczeniem miała by być wódka smakowa. Proces wymyśliłem prosty brak zadowolenia z wina 1 przepuszczenie, brak zadowolenia z rezultatów - uzyskać możliwie czysty produkt np. na nalewki.