Kilka pytań przed pierwszym uruchomieniem AAbratka

Zadajemy tutaj proste i podstawowe pytania dotyczące destylacji.
JonesBulbul
0%
0%
Posty: 3
Rejestracja: 2019-12-04, 11:27

Kilka pytań przed pierwszym uruchomieniem AAbratka

Post autor: JonesBulbul » 2019-12-04, 14:40

Witam wszystkich.

Od dwóch dni jestem w posiadaniu Aabratka, chciałbym dodać że jestem totalnie początkujący w temacie, stąd mam kilka pytań.


1. Jako że Aabratek którego jestem posiadaczem jest świeżo wykonany to nie posiadam wypełnienia kolumny, zasięgnąłem języka u kilku starszych i dowiedziałem się że najlepsze będą sprężynki pryzmatyczne, chciałbym kupić te z linka poniżej:

https://allegro.pl/oferta/sprezynki-pry ... e=facebook

Pytanie brzmi, czy te sprężynki będą dobre? I do jakiego poziomu wypełnić kolumnę? Nie wiem czy do pełna czy jest jakaś dedykowana ilość, kolumna fi60,3mm wysokość 120cm.

2. Kolejny aspekt który mnie ciekawi to to jaka powinna być temperatura otoczenia podczas destylacji? W związku z porą roku raczej przyjemnych warunków się nie spodziewam ale nie wiem czy ma to wpływ na przeprowadzanie destylacji.

3. Mam kega o pojemności ~65L, ile litrów nastawu/zacieru mogę maksymalnie wlać aby piana podczas destylacji nie poszła w kolumnę? (znajomy powiedział mi ze jak wleje 50l to bedzie ok, chciałbym się upewnić).

4.
viewtopic.php?t=2103

W temacie z linku powyżej znalazłem następujący nastaw:
"drożdże gorzelnicze ALCOTEC TURBO 24 Pure - 1 op. + 25kg cukru + 90l wody + 30g kwasku cytrynowego + około 3kg zmielonych jabłek"

Kupiłem wyżej wymienione drożdże (obecnie pod nazwą Alcotec Turbo Yeast express 24) i chciałbym się upewnić czy jedno opakowanie drożdży do takich proporcji reszty składników jest odpowiednie? Wstawiam pierwszy nastaw aby jeszcze przed nowym rokiem zapoznać się lepiej z maszyną którą posiadam.

A może jest ktoś kto może mi polecić jakiś inny nastaw na pierwszy raz?