Witam wszystkich pomoc pilna/destylator/whisky/bimber/burbon?

Zadajemy tutaj proste i podstawowe pytania dotyczące destylacji.
EzekielAxel
0%
0%
Posty: 1
Rejestracja: 2020-08-26, 14:20

Witam wszystkich pomoc pilna/destylator/whisky/bimber/burbon?

Post autor: EzekielAxel » 2020-08-26, 14:50

Witam serdecznie wszystkich smakoszy... A więc tak chciałbym rozpocząć swoja przygodę z bimbrownictwem chce kupić destylator powiedzmy max do 1500zł jakoś tak ,,czy taki pot-still 50l z kega z 3 odstojnikami el. za 600zł jest GIT? [pierwsze razy będę pędził w domu w aneksie] czy lepiej kupić gdzieś kega/a inną kolumnę? Jestem w ogóle zielony w temacie.

Gównie chodzi mi o pędzenie whisky/burbonów, ziarna/pszenice/kukurydze itp... Za 1,5 roku mam wesele i fajnie by było postawić gdzieś jakąś 5L beczkę własnego wynalazku... :D

Wydaje mi się ze poniżej 30l to chyba nie opłaca się brać. Chcę się uczyć zrobić dobry przepis [ZACIER] na 30l fermentatorach [przepędzać to] gdy już dojdę do jakiejś dobrej jakości celem jest przelewanie to do dębowych beczek.

Nie zależy mi na szybkości itp itd, a być dobre i tyle jak dojdę do precyzji [zacieru] to 30L-zamienie na beczkę np.60L i nawet jak będę miał 400L dobrego zacieru to poświęcam cały weekend żeby raz to przepędzić, a później [[[ drogi raz ]]] żeby mieć dobra jakość miałem 6l a jak przepędzę dwa razy będę miał np.3,5l oki spoko pasi mi to ale moje pytanie, dla mnie to jak grzanie paliwa w garnku ? Nie chce chaty wysadzić w powietrze ? To nie wybuchnie nic ? :D :D ....i jak przygotowywać destylator przed pędzeniem ? pomiędzy,,po pędzeniu ,,żeby był czysty .itp .itp ..i zawsze pierwsza szklanka bimbru do kosza tego się nie pije? Ale się napisałem może mnie ktoś poprowadzić podpowiedzieć? Będę wdzięczny za podanie jakiegoś nr.na priv gdzie zadzwonię i ktoś mi da jakieś wskazówki step by step, dzięki pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Kto jest online