Toyota Avensis T22 2002 diesel D4D problem

Wolna strefa o wszystkim i o niczym
Awatar użytkownika
zwyczajny
101%
101%
Posty: 778
Rejestracja: 2011-04-05, 07:59

Toyota Avensis T22 2002 diesel D4D problem

Post autor: zwyczajny » 2012-06-30, 19:58

Sprawa wyglada tak: kilka dni temu kupilem avensis t22 2002 d4d i mam troche watpliwosci co do zaplonu... przy odpalaniu... kreci przez ok 3-4 sekundy ale mam wrazenie jakby w pol obrotu(poza zaplonem) odpalal... a to diesel.. kreci i odpala w polowie zaplonu... do tej pory mam ga14de nissana almere n15 bezawaryjnego i nie mam pomyslu na poprawe zaplonu tego diesla.. macie moze pomysl jaka moze byc przyczyna dlugiego krecenia i odpalenia " w miedzyczasie " obrotu walu rozrzadu z zaworami?? mam na mysli odpalenie nie w skrajnym polozeniu... moze troche niejasno to wytlumaczylem, wiec w razie czego to chetnie odpowiem na pytania!!
Ostatnio zmieniony 2012-10-30, 12:04 przez zwyczajny, łącznie zmieniany 1 raz.
XXX

Awatar użytkownika
szybki999
101%
101%
Posty: 150
Rejestracja: 2011-04-14, 23:31
Lokalizacja: Chełm

Post autor: szybki999 » 2012-06-30, 23:41

To CR one nie pala z kopa.Właściwie to nie wiem po co to kupiłeś.

Awatar użytkownika
bastek
40%
40%
Posty: 59
Rejestracja: 2008-01-04, 10:52
Lokalizacja: Łódź

Post autor: bastek » 2012-07-01, 01:14

Witam.
@Zwyczajny.
Tak na szybko wpadłem na forum "avki". Twoja maszyna powinna mieć pasek rozrządu. Sprawdź czy nie wyciągnięty (wyeksploatowany). Stare auto ga14de nissan almera n15 z tego co chwyciłem to benzyna. Diesel w tym typie ma 1-2 sek. zwłoki nim zakręci, ale pasek sprawdź.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
zwyczajny
101%
101%
Posty: 778
Rejestracja: 2011-04-05, 07:59

Post autor: zwyczajny » 2012-07-01, 04:47

Szybki, kupilem bo od rodziny, bo 2002,bo sol+, kombi, po wymianie dwumasy i sprzegla, bo w sierpniu slub i moze wozek bedzie potrzebny a do n15 nie wejdzie.. no i 7000zl tez nie jest drogo:)

Myslalem wlasnie czy to czasen nie aparat zaplonowy, ale to diesel i tutaj raczej ma znaczenie wtryskiwacz, chyba ze czegos nie rozumiem..

Rozrzad ma juz 50 000 wiec planuje go wymienic w tygodniu, zastanawialem sie co by sie stalo jakby przy poprzedniej wymianie rozrzadu ktos zle ustawil znaki i pracowalby przesuniety o jeden klin...

ogolnie pali w miare poprawnie, ale to ze zapala w pol zaplonu strasznie rzuca silnikiem przy zaplonie. dlatego chcialbym ta sprawe wyprostowac.. To moj drugi diesel, ale poprzedni to byla carina II 1984 i tamte silniki mozna spokojnie montowac do czolgow.. z d4d to moja pierwsza stycznosc i trzeba sie podszkolic..
XXX

gumbas
30%
30%
Posty: 37
Rejestracja: 2012-02-16, 19:07
Lokalizacja: Miłocin

Post autor: gumbas » 2012-07-01, 18:47

Zwyczajny zacząłbym od rzeczy prostych, twoja toyota ma pompę CR i jest bardzo wrażliwa na jakość naszego paliwa. Co i na jakiej stacji lejesz do zbiornika?

Awatar użytkownika
zwyczajny
101%
101%
Posty: 778
Rejestracja: 2011-04-05, 07:59

Post autor: zwyczajny » 2012-07-01, 18:55

leje na orlenie, bak paliwa byl wymieniany dwa lata temu..

a zeby tak smiesznie przedstawic w czym tkwi problem:

zaplon prawidlowy powinien wygladac wg.mnie
wuuw wuuw wuuw trach zaplon

a tu jest sytuacja
wuuw wuuw wuuw wu zaplon uw

:D
XXX

Awatar użytkownika
bastek
40%
40%
Posty: 59
Rejestracja: 2008-01-04, 10:52
Lokalizacja: Łódź

Post autor: bastek » 2012-07-01, 20:11

Witam.
Po tym ,,wu zapłon uw'' silnik już pracuje ?
Jeżeli tak, to może być to rozrusznik. Na forum ,,avki" poczytałm trochę temat w którym zadałeś pytanie. Chimeryczne to Twoje autko, ale nie należy się poddawać.
Jeżeli nie ma innych niepokojących objawów typu dymienie, nierówna praca, paliwożerność, stuki w silniku, a z resztą przeczytaj pierwsze pięć stron z wspomnianego tematu. Twoja wiedza będzie podobna do mojej.
Po opisanych obiawach, obstawiam rozrusznik. Powiem więcej-tulejki. Ta Twoja bestia jest bardzo wrażliwa na nadmierne ubytki prądu. Na odległość trudno doradzać.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
lech.zywiec
101%
101%
Posty: 286
Rejestracja: 2011-09-05, 22:34

Post autor: lech.zywiec » 2012-07-01, 21:44

Jak byś był przejazdem na mazurach w podróży poślubnej :mrgreen: to poleciłbym Ci 100% fachowca.

Awatar użytkownika
a_priv
100%
100%
Posty: 3144
Rejestracja: 2006-08-25, 08:30

Post autor: a_priv » 2012-07-02, 08:45

Może też być problem z którymś z wtryskiwaczy.

pzdr

Awatar użytkownika
Pietro
101%
101%
Posty: 1145
Rejestracja: 2006-04-05, 21:51

Post autor: Pietro » 2012-07-02, 09:29

A może zacząć od odczytania tego, co ma do zakomunikowania sam pojazd? :)
Ratujmy się, bo trzeźwiejemy :cry:

Awatar użytkownika
zwyczajny
101%
101%
Posty: 778
Rejestracja: 2011-04-05, 07:59

Post autor: zwyczajny » 2012-07-02, 12:51

Pietro jestem za,,, w N15 robiłem to zworką i wyczytałem, że tutaj jest podobnie...
XXX

Awatar użytkownika
Pietro
101%
101%
Posty: 1145
Rejestracja: 2006-04-05, 21:51

Post autor: Pietro » 2012-07-02, 14:22

Wstyd się przyznać :oops: ale nie wiem, co to jest "zworka" i do czego to służy.
Ratujmy się, bo trzeźwiejemy :cry:

Awatar użytkownika
bwie.
70%
70%
Posty: 304
Rejestracja: 2009-10-09, 13:59
Lokalizacja: 52.153°N, 21.038°E

Post autor: bwie. » 2012-07-02, 15:20

Pietro
poniżej w linku za zworkę robi spinacz biurowy :mrgreen: - w wielu autach można w odpowiedni sposób wywołać wyświetlanie kodów błędów i potem sprawdzić w wykazie, osobiście nie próbowałem - przeważnie jeżdżę do mechanika
http://opel.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=68050
http://www.youtube.com/watch?v=3A_X4RAa_I0
http://www.youtube.com/watch?v=D_RKgSwv ... re=related
Ja lubię siebie. Siebię lubi mnie. Mnie lubię ja. I wszyscy jesteśmy szczęśliwi. Schizofrenicy nie mają źle.

gumbas
30%
30%
Posty: 37
Rejestracja: 2012-02-16, 19:07
Lokalizacja: Miłocin

Post autor: gumbas » 2012-07-02, 19:25

Jak nie paliwo to jestem za wersją bastka. Mówisz, że dwumas był wymieniany, od zepsutych dwumasów lecą rozruszniki. Brat ma Forda Mondeo i zanim wymienił tę zarazę nabijającą kabzę wszystkim producentom samochodów to rozrusznik dwa razy musiał naprawiać. Objawy były podobne jak u ciebie, dziwnie kręcił, trochę długo, później zaczął rzęzić przy rozruchu.

JanK
80%
80%
Posty: 447
Rejestracja: 2008-04-27, 21:57
Lokalizacja: Z polecenia.

Post autor: JanK » 2012-07-02, 21:27

@zwyczajny na początek sprawdź stan świec żarowych,(może któraś była niesprawna) następnie stan tzw "masy". Utlenienie styków daje takie obiawy. Potem rozrusznik, dalej wtryski. Moje porady dotyczą prawdziwych/klasycznych silników wysokoprężnych. O nowych wolę nie piasać. Nóż się w kieszeni otwiera taki to szajs!!!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości