Co i Jak Zrobić By Forum Było Bardziej Przyjazne Dla Uczestn

Masz problem, wniosek, sugestię - napisz
Awatar użytkownika
Mr.R
50%
50%
Posty: 111
Rejestracja: 2012-09-19, 21:51
Lokalizacja: Centrum

Post autor: Mr.R » 2014-01-22, 12:08

Kwalifikacją do usunięcia tematu było by np.: ktoś pyta czy warto kupić ten sprzęt dając link do allegro, przez kilka dni padnie pewnie ze 10-20, zainteresowany powinien to przeczytać i po kilku dniach temat do usunięcia.

Do usunięcia tematy mówiące o tym samym w kilku miejscach dajmy na to temat o sklepie Bimberhobby w dziale gdzie zrobić zakupy ma 3 tematy o tym samym:
- www. bimberhobby.pl
- Nowości w ofercie
- Jak to gdzie robić zakupy!?
Czy można te tematy zawęzić do jednego tematu tak jak ma to sklep Winohobby, jeden temat i wszystko, niech tam piszą o nowościach, promocjach, konkursach etc…


Uważam że tematy nie związane z konkretnym rodzajem drożdży turbo, ale omawiające bardzo ogólne zapytania o tych drożdżach, powinny być zawsze w jednym temacie, np. Drożdże TURBO: uwagi, porady, spostrzeżenia, pytania – w takim dziale powinny się znaleźć tematy takie jak:
- Najlepsze drożdże do cukrówek
- Jakie drożdże wybrać?
- I znowu drożdże Turbo
- Drożdże
- Cukrówka jakich użyć drożdży
- Drożdże gorzelnicze - jakie najlepsze.
- Praca drożdży na cukrówce
- Ile te drozdże mogą przerobić cukru ??


Te tematy też mogłyby być pod jednym tematem: Namnażanie drożdży:
- Rozmnażanie drożdzy - czy ktoś porbował ?
- Namnażanie drożdży
- Hodowla drożdży.
I tak można by dalej skomasować tematy forum.

Awatar użytkownika
franta
90%
90%
Posty: 804
Rejestracja: 2010-04-25, 13:37

Post autor: franta » 2014-01-22, 12:48

Citizen Kane pisze:A na jakiej podstawie kwalifikować temat do usunięcia. To co jednym będzie się wydawało czymś zbytecznym, drugim może być bardzo potrzebne. No i już widzę te krzyki o cenzurze...
Widzę że kolega Mr.R kilka pomysłów Ci już podał, ja podam kolejne:

-Ano chociażby na takiej że nie tak dawno trafiłem na temat w którym nic konkretnego nie było, natomiast ostatni post wisiał z 2008 roku. Jak odnajdę dom Ci od razu link do tego tematu.
Takich tematów jest kilka o ile nie kilkadziesiąt w które kompletnie żaden od dawna już nie zagląda.

Nie baw my się w zbieractwo bo się komuś może przydać, jeśli coś zginie to zawsze będzie można zrobić nowy temat, natomiast złomu i innego szmelcu należy się pozbyć, Ot i tyle Amen.

Kolejna sprawa którą widzę to usunięcie nie aktywnych użytkowników.
Ktoś tam kiedyś dokonał rejestracji, być może dawno ta osoba już w obłokach, nie wiem.
- Ile jest osób które nawet od kilku lat się nie zalogowały?
- Ile takich którzy od rejestracji również się nie pojawili?
mam wymieniać dalej?

Mam nadzieję że nie chodzi tu o licznik ile to mamy duszyczek na forum, czy też tematów :nie_wiem

Jeśli tak nie jest to w czym problem?
CK nie pytaj więcej o to na jakiej podstawie, są osoby chętne do pomocy więc to wykorzystaj, druga taka okazja może się nie pojawić.

Ps.
Twój cyrk więc Ty tu kolego rządzisz a my tu tylko jesteśmy :nie_wiem Widzami?, Gośćmi? a może Małpkami?
Przepraszam za użyte określenia, nikomu nie obiecywałem że będę grzeczny.

Pretender
40%
40%
Posty: 74
Rejestracja: 2011-12-12, 09:46

Post autor: Pretender » 2014-01-22, 12:53

Skoro można rozpoczynać nowe wątki z pytaniami, na które jest już odpowiedź na forum (w mniejszym lub większym stopniu) to może moderatorzy zamykali by taki wątek do do dalszej edycji? Wtedy nikt nie będzie pisał postów nie na temat, a moderator (ewentualnie) może wskazać drogę do szukanej odpowiedzi. Nie uważam również, że kasowanie wątków, nawet w stylu "czy taka kolumna będzie odpowiednia" jest dobre, bo nawet w takich tematach mogą paść ciekawe podpowiedzi lub inne informacje, które znów przydadzą się innym. Odpowiednio sformułowany temat wątku ułatwi sprawę, jak również pomoże stworzenie dodatkowych podkategorii forum. Osoby, które szukają np termometru lub przebiegu procesu wchodzą w odpowiednie działy i przeszukują je.
I druga sprawa to wyszukiwarka. Wg mnie pomocne byłoby wyszczególnienie szukanych wyrazów/fraz w znalezionych postach, o wiele łatwiej byłoby szukać.
Wydaje mi się również, że wprowadzenie początkowego ograniczenia pisania postów (wymagana akceptacja) nie jest dobra. Zacznie się wtedy wyścig, zbieranie postów, pisanie o niczym.
A, i jeszcze jedno, mianowicie wygaszanie postów, lub ich kasowanie na wniosek piszącego, czy też przenoszenie do innego działu. Nie jest to dobre, bo gdy później czytamy taki wątek, z którego usunięto choćby tylko jeden post powoduje chaos. Przepraszam za ostre słowa, ale to rolą moderatorów jest pilnowanie porządku :oops


PS
Szefostwo zastanawiało się nad wprowadzeniem możliwości korzystania z aplikacji tapatalk?

Awatar użytkownika
Spirit
100%
100%
Posty: 2303
Rejestracja: 2008-03-01, 18:30
Lokalizacja: Ostrołęka.

Post autor: Spirit » 2014-01-22, 13:15

Wyszukiwarka działa dobrze, trzeba jedynie zaznaczyć "szukaj wszystkich słów" i "pokaż wyniki jako posty".
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Spirit, łącznie zmieniany 1 raz.
Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Mogę siedzieć i patrzeć na nią godzinami....

Pretender
40%
40%
Posty: 74
Rejestracja: 2011-12-12, 09:46

Post autor: Pretender » 2014-01-22, 13:23

To wiem, chodziło mi raczej o podkreślenie/wyróżnienie szukanego słowa. Tak jest na czarnym forum. Szukam np. "termometr", wyświetla mi listę postów z szukanymi słowami na czerwono.

Awatar użytkownika
Citizen Kane
-#Admin
-#Admin
Posty: 5058
Rejestracja: 2005-12-19, 23:37
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Post autor: Citizen Kane » 2014-01-22, 16:17

Zbiorczo...

Na każdym forum, ściślej na każdym, w którym miałem lub mam okazję bywać, jest problem z nowymi userami. Choćbyś zrobił nie wiem jakie FAQ i kosmiczne wyszukiwarki to i tak znajdzie się model, który tam nawet nie zajrzy. Przykład z tego forum - aukcje i wygaszanie w giełdzie. 80% postów (jak nie więcej) nie spełnia warunków warunków regulaminu.

Utworzenie grupy, która miałaby rozwijać wiedzę ukrytą przed ogółem uważam za nieporozumienie.

Coś w rodzaju "Nie polecamy" czy "Wieszaki z Allegro" jest jak najbardziej do zrealizowania. Ktoś pisze obszerny temat, dołącza stosowne foty i podwiesza się go w FAQ - temat może, a nawet powinien być poddany dyskusji, a wspólne wnioski zawarte np. w pierwszym poście - oczekuję propozycji.

Grupowanie tematów (myślę np. o drożdżach), może odbić się czkawką, bo w długaśnym wątku jeszcze trudniej będzie znaleźć stosowną rzecz, a newbie widząc tasiemca od razu rozpoczną pisanie pytania. Łączenie tematów mam jeszcze niedogodność w postaci kolejności postów, które są automatycznie sortowane wg. czasu wysłania.

Usuwanie tematów - zgoda, ale to czy jest to temat wartościowy czy nie, jest subiektywne (oczywiście są i ewidentnie bezwartościowe, ale jaki to procent). Usuwam, a autor rości sobie pretensje i pisze o cenzurze. To bardzo śliska sprawa.

Nieaktywni użytkownicy - z punktu widzenia działania forum to czynnik nieistotny. Czyszczenie nie odbywa się regularnie, ale jest okresowo wykonywane. Parametrami do usunięcia jest brak logowania się od roku i zero postów na koncie.

Nie nazywam tego zbieractwem, ale usuwanie czegoś po to, aby napisać to samo znowu, to chyba nie najlepszy pomysł. Usuwać wszystko stare czy tylko niektóre. Kryteria - ty uważasz, że do kosza, ktoś inny - absolutnie. I jest problem.

Drogę do konkretnego wątku dla szukającego może wskazać każdy, nie musi to być wcale moderator. Tu pochwała usera zbyszko, który w ostatnim czasie dał się poznać w tej materii in +.

Wygaszanie, wcale nie uważam, że usunięcie jednego postu powoduje chaos. Właśnie dlatego znikają posty, żeby tego chaosu nie było. Niestety, niektórzy są zbyt nadgorliwi i wygaszają posty w temacie. Poratować się można w takim przypadku cytując post, na który się odpowiada. Owszem rolą moderatrów jest pilnowanie porządku, ale usuwanie przez nich postów na 100% nie spodoba się części piszących i jest zgrzyt.

TapaTalk - pbpBB o obecnej wersji nie wspiera tej aplikacji - czyli nie będzie.

Wyszukiwarka - nie jest idealna, ale Spiryt doskonale pokazał jak należy z niej skorzystać. Nie dziwmy się, że wpisanie frazy "drożdże" może wygenerować tysiące wyników.

Kwestia pomocy userów - fajnie, ale ja jestem czarnowidzem, bo już coś podobnego przerabiałem podczas podziału kategorii Fermentacja. Początkowy zapał szybko wygasł i zostałem praktycznie tylko z Tofim. Z rzeczy ostaniach, proszę zwrócić uwagę na ilość osób zaangażowanych w takie tematy jak: Jak prowadzę swój proces, czy temat o tabelach i wykresach.

Co mogę zaproponować na szybko - utworzenie forum "Kosz", do którego mógłby spływać potencjalne tematy do usunięcia. Wątki byłby automatycznie usuwane po zadanym czasie o ile ich autor nie zrobi jakiegoś ale...

I prywatnie - kiedy odnalazłem w Sieci temat na forum Oliwki, łykałem z niego posty jak małpa kit. Kilka dni zajęło mi przebrniecie przez wszystko i nawet nie myślałem o pisaniu pytań... Gdybym wtedy miał na tacy to, co zawiera to forum, byłbym wniebowzięty.

Awatar użytkownika
Spirit
100%
100%
Posty: 2303
Rejestracja: 2008-03-01, 18:30
Lokalizacja: Ostrołęka.

Post autor: Spirit » 2014-01-22, 17:37

Może należało by jakoś nagradzać użytkowników którzy są pomocni, np rangi, pomógł, itp. Kiedyś już proponowałem takie rozwiązanie, bo pomimo że pomogłem wielu osobom, wystarczy że nie ma mnie na forum pół roku a jakiś "nowy" poucza mnie jak mam prowadzić proces.
Można byłoby też wprowadzić rangę "zaszkodził" wtedy autor tematu mógłby kasować hejterów i trolów w swoim temacie.
Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Mogę siedzieć i patrzeć na nią godzinami....

Pretender
40%
40%
Posty: 74
Rejestracja: 2011-12-12, 09:46

Post autor: Pretender » 2014-01-22, 17:48

CK
Podsumowując to co napisałeś - nie da się tak zrobić, aby zadowolić wszystkich.
Pozostaje tylko trzymać się regulaminu. Piszesz, że 80% postów nie spełnia wymogów - więc je kasujcie, a do autora krótka informacja z jakiego powodu.
Nie chodziło mi o usuwanie tylko o zamykanie. Może to być na wniosek autora lub mpderatora po np skierowaniu na właściwy trop.
Co do wyszukiwarki to korzystam z niej, napisałem tylko co wydaje mi się dobre do zastosoqania tutaj.
Pisząc o podkategoriach nie miałem na myśli wątków tasiemców. Chodziło mi raczej o zgrupowanie tematów o tej samej tematyce w jednym miejscu, bardziej "dokładnym".
Niemniej forum uważam za kopalnię wiedzy, w której warto "kopać" ;D

Awatar użytkownika
drgranatt
100%
100%
Posty: 1410
Rejestracja: 2009-07-13, 11:13
Lokalizacja: 3-city

Post autor: drgranatt » 2014-01-22, 19:57

Citizen Kane pisze:Co mogę zaproponować na szybko - utworzenie forum "Kosz", do którego mógłby spływać potencjalne tematy do usunięcia. Wątki byłby automatycznie usuwane po zadanym czasie o ile ich autor nie zrobi jakiegoś ale...
Nad tym można zastanowić się. Jest to krok w dobrym kierunku tylko w jakich działach go ustawić i jakie zastosować kryteria na razie :nie_wiem . Może na początek w dziale zakupy albo utworzyć nowy dział Kupię/Sprzedam i tam po miesiącu do kosza.
Taka moja sugestia.

Awatar użytkownika
Citizen Kane
-#Admin
-#Admin
Posty: 5058
Rejestracja: 2005-12-19, 23:37
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Post autor: Citizen Kane » 2014-01-22, 20:16

Kosz jest jeden, to podforum, do którego wpadają tematy kasowane przez moderatorów.

Awatar użytkownika
franta
90%
90%
Posty: 804
Rejestracja: 2010-04-25, 13:37

Post autor: franta » 2014-01-22, 20:38

Kolego CK na wstępie chciałem Ci złożyć życzenia urodzinowe, dużo zdrowia i cierpliwości do nas, byś jak najdłużej wytrzymał z nami :lol: :lol:

Proszę bardzo jak na razie tyle modę dać Ci w prezencie.

Proszę oto kilka przykładów usuwania całych tematów według mnie w zupełności nie potrzebnych.

Przeszukując konta użytkowników napotkałem coś ciekawego, można sprawdzić.

Daję użytkownicy, w okienku Metoda sortowania zaznaczam (Łączny czas wizyt i następnie zaznaczam Rosnąco po czym klikam Sortuj i tu co :lal

Na pierwszej pozycji jest użytkownik czujny – ewenement, Łączny czas wizyt 0, natomiast postów 3, przecież takich cudów nie ma.
Postanowiłem więc sprawdzić jak to jest możliwe
- http://www.bimber.info/forum/viewtopic. ... sc&start=0 - :nie_wiem jak a jednak cuda się zdarzają.
Kolejnych cudów już nie szukałem.

Wracając do użytkowników, wychodzi mi 55 stron na każdej mam 25 osób – osoby te dokonały tylko rejestracji i nic więcej, daje to nam już 1375 martwych dusz .
Wspomniałeś o usuwaniu użytkowników:
"Nieaktywni użytkownicy - z punktu widzenia działania forum to czynnik nieistotny. Czyszczenie nie odbywa się regularnie, ale jest okresowo wykonywane. Parametrami do usunięcia jest brak logowania się od roku i zero postów na koncie." - spełnia wspomniane parametry?

http://www.bimber.info/forum/viewtopic.php?t=41 potrzebny? Uważam że nie, proszę zobaczyć ostatnią wizytę

http://www.bimber.info/forum/viewtopic.php?t=62 link nie kumaty lub ja dupowaty ?

Proszę zobaczyć ile tematów w tej kategorii jest użytecznych?
Mam wymieniać dalej?

Ps. nadaję się do kosza? , no to leci
Ostatnio zmieniony 2014-01-22, 22:21 przez franta, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Citizen Kane
-#Admin
-#Admin
Posty: 5058
Rejestracja: 2005-12-19, 23:37
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Post autor: Citizen Kane » 2014-01-22, 20:57

franta pisze:Kolego CK na wstępie chciałem Ci złożyć życzenia urodzinowe, dużo zdrowia i cierpliwości do nas, byś jak najdłużej wytrzymał z nami :lol: :lol:
Dzięki
franta pisze:przecież takich cudów nie ma.
Tabele w bazie ulegają rozsynchronizowaniu. Koryguję to rzadko, jest wielce prawdopodobne, że przy kolejnej synchronizacji dane będą już prawidłowe.
franta pisze:spełnia wspomniane parametry?
Nie wiem, za dużo indywidualnego sprawdzania. Masowe kasowanie według ustawionych kryteriów następuje w panelu administarcyjnym
franta pisze:http://www.bimber.info/forum/viewtopic.php?t=41 potrzebny? Uważam że nie, proszę zobaczyć ostatnią wizytę

http://www.bimber.info/forum/viewtopic.php?t=62 link nie kumaty lub ja dupowaty ?

Proszę zobaczyć ile tematów w tej kategorii jest użytecznych?
Mam wymieniać dalej?
Pierwszy do usunięcia, drugi można naprawić, co do kolejnych to oczywiście ja i modowie liczylibyśmy na aktywne wsparcie użytkowników.
Ostatnio zmieniony 2014-01-22, 20:57 przez Citizen Kane, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bodzio.1974
90%
90%
Posty: 978
Rejestracja: 2008-11-07, 12:11
Lokalizacja: Czy to ważne ?

Post autor: bodzio.1974 » 2014-01-22, 20:57

A ja polecam zasady stosowane z tego forum: TU
A ten temat powinien być od razu na stronie głównej widziany dobrze: FAQ
Mnie w nim brakuje tematów w prost mówiące o co chodzi np. LM,VM,OLM,bufory,separatory itp.
To powinniśmy jakość w tytułach zapodać poniżej linki tematów w których ten temat został mocno poruszony bądź wytłumaczony.Mnie trochę czasu to zajęło a też temat FAQ przeglądam jak mi wpadnie pod rękę bo tam zawsze coś nowego można znaleźć co zostało dodane.

Awatar użytkownika
franta
90%
90%
Posty: 804
Rejestracja: 2010-04-25, 13:37

Post autor: franta » 2014-01-22, 22:57

Panowie nasz Szef dziś ma urodziny, wszyscy składacie mu urodzinowe życzenia a prezentów zero :nie_powiem :lol:

Dajcie każdy coś od siebie nie bądźcie tacy jutro będzie choć miał coś do roboty.

Podam na dzień dzisiejszy stan licznika:
- Posty 95 945
- Tematy 3523
- Użytkownicy 7269


Ps,Taki mały podgląd dla wszystkich by każdy miał szansę zobaczyć czy w temacie coś ruszyło.

Awatar użytkownika
Citizen Kane
-#Admin
-#Admin
Posty: 5058
Rejestracja: 2005-12-19, 23:37
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Post autor: Citizen Kane » 2014-01-22, 23:04

franta pisze:
Ps,Taki mały podgląd dla wszystkich by każdy miał szansę zobaczyć czy w temacie coś ruszyło.
Więc do dzieła.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości