Obudowa do ds-a
Obudowa do ds-a
Kupiłem czujniki ds bez obudowy Teraz kombinuję z czego ją wykonać, może macie jakieś sprawdzone pomysły bo mi przyszło do głowy takie coś jak na zdjęciu ale nie wiem jak to będzie działać w praktyce. W necie czytałem o obudowie z wkładu zenit, oblaniu ds-a żywicą ale jak na razie żadnego prostego i funkcjonalnego pomysłu. Są obudowy do ds-ów ale trudno dostać w małych ilościach, chyba że wiecie gdzie, to poproszę namiary.
Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Mogę siedzieć i patrzeć na nią godzinami....
w którym miejscu kolumny kolega chce mierzyć? ta aluminiowa obudowa z kondensatora długo nie wytrzyma w kegu, na szczyćcie kolumny na pewno dłużej, ale nie wieki
ja proponowałbym umieścić czujnik w kawałku rurki K-O tak aby wystawał troszeczkę ( powinno to zmniejszyć bezwładność cieplną) i zalać środek żywicą lub zabezpieczyć silikonem - osobiście tak bym zrobił bo wielokanałowy termometr na DSach mama w planach
ja proponowałbym umieścić czujnik w kawałku rurki K-O tak aby wystawał troszeczkę ( powinno to zmniejszyć bezwładność cieplną) i zalać środek żywicą lub zabezpieczyć silikonem - osobiście tak bym zrobił bo wielokanałowy termometr na DSach mama w planach
Dziś wpadł mi do głowy taki pomysł aby umieścić ds-a w rurce od teleskopowej anteny radiowej. Mosiężna ale niklowana na zewnątrz, grubość ścianki około 0,2 mm. Teraz tylko: czy umieścić to rurkę na przestrzał w kolumnie żeby nie zaślepiać końca, czy jednak wystawić kawałek ds-a i resztę zalać silikonem lub żywicą. ?
Drugie pytanie: jaką żywicą, epoksydową, poliestrową, akrylową, poliuretanową czy jeszcze jakąś inną. Taka żeby była dość płynna, inaczej nie uszczelni dokładnie.
Drugie pytanie: jaką żywicą, epoksydową, poliestrową, akrylową, poliuretanową czy jeszcze jakąś inną. Taka żeby była dość płynna, inaczej nie uszczelni dokładnie.
Ostatnio zmieniony 2010-04-06, 16:43 przez Spirit, łącznie zmieniany 1 raz.
Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Mogę siedzieć i patrzeć na nią godzinami....
Ja mam układ czujnika wysunięty z rurki i uszczelniony żywicą. Co prawda nie jest to DS18B20 tylko LM35 lecz to bez znaczenia, obudowy mają takie same. W ten sposób likwiduje się do niczego nie potrzebą bezwładność cieplną. Po co niby nagrzewać rurkę i czekać aż nagrzeje się układ zamknięty w środku.Spiryt pisze:Teraz tylko: czy umieścić to rurkę na przestrzał w kolumnie żeby nie zaślepiać końca, czy jednak wystawić kawałek ds-a i resztę zalać silikonem lub żywicą. ?
A nie można włożyć czujnik w rurkę KO zalać silikonem Clearoom i potem tylko zesrkobać delikatnie silikon z końca czujnika, mam starą fotkę przed zeskrobaniem silikonu, teraz wystaje kawałek czarnego łepka czujnika.
http://www.bimber.info/forum/download.php?id=3263
http://www.bimber.info/forum/download.php?id=3261
http://www.bimber.info/forum/download.php?id=3263
http://www.bimber.info/forum/download.php?id=3261
Pozdrawiam
Jeżeli nie obawiasz się kontaktu żywicy z alkoholem zrób jak opisano powyżej.
Można też naciąć miedzianą rurkę (6 lub 8mm, w zależności od średnicy czujnika) zaklepać i zaślepić, lub po prostu przylutowaś denko. W środek czujnik i silikon lub lepiej pasta do montowania radiatorów (do kupienia w sklepach z częściami elektronicznymi). To ostatnie dla zmniejszenia bezwładności cieplnej. Mocowanie do kolumny poprzez połączenie ślizgowe (króciec o średnicy wewnątrznej nieznacznie większej od zewnątrznej średnicy rurki czujnika), uszczelnione taśmą teflonową. Można też nagwintować osłonę czujnika lub ją przylutować. Przy ostatnim rozwiązaniu należy uważać, aby jej nie rozszczelnić i oczywiście montować czujnik po lutowaniu.
Można też naciąć miedzianą rurkę (6 lub 8mm, w zależności od średnicy czujnika) zaklepać i zaślepić, lub po prostu przylutowaś denko. W środek czujnik i silikon lub lepiej pasta do montowania radiatorów (do kupienia w sklepach z częściami elektronicznymi). To ostatnie dla zmniejszenia bezwładności cieplnej. Mocowanie do kolumny poprzez połączenie ślizgowe (króciec o średnicy wewnątrznej nieznacznie większej od zewnątrznej średnicy rurki czujnika), uszczelnione taśmą teflonową. Można też nagwintować osłonę czujnika lub ją przylutować. Przy ostatnim rozwiązaniu należy uważać, aby jej nie rozszczelnić i oczywiście montować czujnik po lutowaniu.
@ all
jeśli można ,to też wtrącę swoje trzy grosze.Rozwiązanie kol. cemika uważam za wystarczające (też tak mam i nic się nie dzieje) ,z jednym "ale" ,jeśli chodzi o użycie pasty do polepszenia kontaktu termicznego chodzi o to, że niektóre mogą przewodzić prąd elektr. i jeśli damy jej za dużo a wystąpi przerwa w izolacji lutowanych przewodów do końcówek czujnika to mamy "niefajnie" oczywiście nie musi nam się zaraz uszkodzić czujnik ale mogą wystąpić przekłamania w odczytach temp. lub też całkowita niemożliwość pomiaru.Tak ,że pasty nie za dużo a na wszelki wypadek jedna cienka warstwa teflonu (tak aby objął część czujnika wraz z połączeniami lutowniczymi )używanego w połączeniach hydraulicznych i mamy po kłopocie.I tu jeszcze mała dygresja - koledzy co wy tak się obawiacie bezwładności cieplnej w stosowaniu różnych rozwiązań montowania czujników temp.Przecież pomiar mamy w odległości przeważnie na wys. 1/3 wypełnienia to jest prawie "kilometr" od głowicy i zanim trafią tam jakiekolwiek smrody to reg. ma wystarczająco dużo czasu na reakcję nie bójcie się na pewno zdąży odciąć to czego nie potrzebujemy.Z moich obserwacji wynika ,że to jest więcej niż 30-40 sek.( mam kolumnę 1,5 ",a pomiar w odległości 25 cm od pomiaru temp. głowicy), te czujniki są tak precyzyjne
że wystarczy na nie chuchnąć z odległości kilkunastu cm, a one już reagują (możecie sami to sprawdzić) Jeśli zaś chodzi o użycie zalewy uszczelniającej ,to wg mnie ,a robiłem to wielokrotnie nie tylko przy produkcji rektyfikacyjnej najlepiej spisuje się jakakolwiek twarda żywica epoksydowa (np. "Distal") Nie pozwoli na przemieszczanie czujnika po zalaniu co może zrobić miękki silikon (tym bardziej podgrzany)
jeśli można ,to też wtrącę swoje trzy grosze.Rozwiązanie kol. cemika uważam za wystarczające (też tak mam i nic się nie dzieje) ,z jednym "ale" ,jeśli chodzi o użycie pasty do polepszenia kontaktu termicznego chodzi o to, że niektóre mogą przewodzić prąd elektr. i jeśli damy jej za dużo a wystąpi przerwa w izolacji lutowanych przewodów do końcówek czujnika to mamy "niefajnie" oczywiście nie musi nam się zaraz uszkodzić czujnik ale mogą wystąpić przekłamania w odczytach temp. lub też całkowita niemożliwość pomiaru.Tak ,że pasty nie za dużo a na wszelki wypadek jedna cienka warstwa teflonu (tak aby objął część czujnika wraz z połączeniami lutowniczymi )używanego w połączeniach hydraulicznych i mamy po kłopocie.I tu jeszcze mała dygresja - koledzy co wy tak się obawiacie bezwładności cieplnej w stosowaniu różnych rozwiązań montowania czujników temp.Przecież pomiar mamy w odległości przeważnie na wys. 1/3 wypełnienia to jest prawie "kilometr" od głowicy i zanim trafią tam jakiekolwiek smrody to reg. ma wystarczająco dużo czasu na reakcję nie bójcie się na pewno zdąży odciąć to czego nie potrzebujemy.Z moich obserwacji wynika ,że to jest więcej niż 30-40 sek.( mam kolumnę 1,5 ",a pomiar w odległości 25 cm od pomiaru temp. głowicy), te czujniki są tak precyzyjne
że wystarczy na nie chuchnąć z odległości kilkunastu cm, a one już reagują (możecie sami to sprawdzić) Jeśli zaś chodzi o użycie zalewy uszczelniającej ,to wg mnie ,a robiłem to wielokrotnie nie tylko przy produkcji rektyfikacyjnej najlepiej spisuje się jakakolwiek twarda żywica epoksydowa (np. "Distal") Nie pozwoli na przemieszczanie czujnika po zalaniu co może zrobić miękki silikon (tym bardziej podgrzany)
Witam
Obudowę wykonałem z pręta Ko fi12
Trochę jest zabawy przy uzyskaniu max cienkich ścianek,udało mi się uzyskać ściankę 0,2 ostatnie zebranie nadmiaru wykonałem kątówką z papierem ściernym w pracującej tokarni
Efekt końcowy na zdjęciu
Mam pytanie
DS dość ciasno wchodzi i planuję go wkleić distalem,czy sam czujnik też lekko posmarować klejem czy wystarczy zakleić tylko końcówkę z przewodem?
Obudowę wykonałem z pręta Ko fi12
Trochę jest zabawy przy uzyskaniu max cienkich ścianek,udało mi się uzyskać ściankę 0,2 ostatnie zebranie nadmiaru wykonałem kątówką z papierem ściernym w pracującej tokarni
Efekt końcowy na zdjęciu
Mam pytanie
DS dość ciasno wchodzi i planuję go wkleić distalem,czy sam czujnik też lekko posmarować klejem czy wystarczy zakleić tylko końcówkę z przewodem?
@marpier
czujnik wsunąć do oporu w wykonaną rurkę,(można koniec czujnika posmarować pastą polepszającą kontakt termiczny) unieruchomić i na głębokość ok. 1 cm zalać distalem przewód
czujnika , oczywiście punkty lutownicze powinny być od izolowane żeby przypadkiem nie zwarły się czy , to między sobą czy też do ścianki wyk. rurki .
czujnik wsunąć do oporu w wykonaną rurkę,(można koniec czujnika posmarować pastą polepszającą kontakt termiczny) unieruchomić i na głębokość ok. 1 cm zalać distalem przewód
czujnika , oczywiście punkty lutownicze powinny być od izolowane żeby przypadkiem nie zwarły się czy , to między sobą czy też do ścianki wyk. rurki .
- Pablo Maximus
- 101%
- Posty: 125
- Rejestracja: 2008-02-10, 23:40
- Lokalizacja: z Podbeskidzia
Znalazłem porządne obudowy na czujniki typu PC (pdf w załączniku). W Krakowie na ul. Kapelanka 11 mają dystrybutora, jak znajdę trochę czasu to skoczę dowiedzieć się w jakiej są cenie.
- Załączniki
-
- oslony_czujnikowe.pdf
- (87.88 KiB) Pobrany 309 razy
PIERWSZE TO:
[url]http://moonshine_still.republika.pl/[/url] & http://www.bimber.info/forum/viewtopic.php?t=605
dopiero potem pytania.
[url]http://moonshine_still.republika.pl/[/url] & http://www.bimber.info/forum/viewtopic.php?t=605
dopiero potem pytania.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości