Toczenie grotów do lutownicy z Cu.

Wolna strefa o wszystkim i o niczym
wawaldek11
101%
101%
Posty: 1068
Rejestracja: 2010-04-05, 00:16
Lokalizacja: Puszcza Goleniowska

Toczenie grotów do lutownicy z Cu.

Post autor: wawaldek11 » 2019-08-21, 14:05

Potrzebuję do precyzyjnego lutowanie cienkich grotów. I chyba trzeba je wytoczyć z wałka ∅ 7, którego nie widzę na allegro. Czyli z Ø 8.
Dałem do lokalnego tokarza, ale nie sprostał zadaniu - wiem, że toczy się trudniej i małe wymiary...
Czy ktoś z forumowiczów może mi pomóc w tym temacie?
Pozdrawiam,
Waldek

Danniel
50%
50%
Posty: 154
Rejestracja: 2010-11-24, 23:51
Lokalizacja: CK

Re: Toczenie grotów do lutownicy z Cu.

Post autor: Danniel » 2019-08-22, 06:40

A może obróbka bezubytkowa? Zrobić formę ze stali i odkuć/"wygnieść" na prasie?
"Jeżeli coś jest głupie , ale działa , to nie jest głupie" - Murphy :)

cox
10%
10%
Posty: 13
Rejestracja: 2019-01-26, 20:19

Re: Toczenie grotów do lutownicy z Cu.

Post autor: cox » 2019-08-22, 08:53

Witam ,
@wawaldek11
Nie wiem co uważasz za lutowanie precyzyjne?
Jeżeli chodzi o lutowanie drobniejszych elementów elektronicznych to można to zrobić na dwa sposoby.
- Modelować grot miedziany (wydłużać i nadawać pożądany kształt) za pomocą młotka na imadle lub kowadle.
- Nawinąć na grot lutownicy kilka zwojów drutu miedzianego o średnicy 2mm.
Następnie pilnikiem spiłować końcówkę pod kątem i lutować tak powstałym grotem.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2019-08-22, 11:14 przez cox, łącznie zmieniany 1 raz.

wawaldek11
101%
101%
Posty: 1068
Rejestracja: 2010-04-05, 00:16
Lokalizacja: Puszcza Goleniowska

Re: Toczenie grotów do lutownicy z Cu.

Post autor: wawaldek11 » 2019-08-22, 08:57

Danniel - dla dziesięciu sztuk? Chyba za dużo zachodu.
Już dostałem ofertę pomocy, ale miło, że i tu się pochylono nad moim problemem :)
cox pisze:
2019-08-22, 08:53
...Nie wiem co uważasz za lutowanie precyzyjne ?
Naprawa uszkodzonych ścieżek, wymiana drobnych smd w trudnodostępnych miejscach, czy miejsca gdzie jest duże zagęszczenie elementów smd i wysokich przewlekanych.
A za pomysł z kształtowaniem na kowadełku dziękuję - nie brałem go pod uwagę, a powinien wydłużyć żywotność grota. Natomiast z nawiniętym drutem nie zdało egzaminu.
Ostatnio zmieniony 2019-08-22, 09:07 przez wawaldek11, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam,
Waldek

Awatar użytkownika
Frog
80%
80%
Posty: 442
Rejestracja: 2013-01-04, 10:22
Lokalizacja: Gmina Wieliczka ;)

Re: Toczenie grotów do lutownicy z Cu.

Post autor: Frog » 2019-08-22, 23:07


wawaldek11
101%
101%
Posty: 1068
Rejestracja: 2010-04-05, 00:16
Lokalizacja: Puszcza Goleniowska

Re: Toczenie grotów do lutownicy z Cu.

Post autor: wawaldek11 » 2019-08-23, 00:12

Mam lutownice na pełne groty - mają większą pojemność cieplną i nie trzeba ustawiać wysokiej temperatury
https://zapodaj.net/3a631578ab2af.jpg.html
Pozdrawiam,
Waldek

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: euphorbia1 i 3 gości