Auto eksperymentalne, adaptacja przeróbki i wyniki.
Ja tam się nie znam, ale kolega miodzio mowi o silnikach żużlowych wychodzących z fabryki.Te same silniki idą do przeróbki i uzyskują po tuningu bez problemu ponad 50 % więcej.Jako ,ze producent dba o własne interesy w każdym przypadku,przypomnę ,że tylko ingerencja w oprogramowanie typowych ropniaków daje do 30 % wiecej mocy i dużo większy moment.Spalanie sie zmniejsza ,przy takiej samej jezdzie,a ręczę,nic nie traci na trwałości silnika.Oczywiście warunek,ze nie wykorzystujemy tego do ekstremalnej jazdy
To prawda, że można wirusować auta podwyższając ich KM i Nm, ale takie auto wymaga potem większego dbania. Więc nie jest to opcja dla każdego.
Disel i ekstremalna jazda?
To tak jak krowa i skrzydła...
Pozd Rafał
Disel i ekstremalna jazda?
To tak jak krowa i skrzydła...
Pozd Rafał
Ostatnio zmieniony 2010-12-02, 22:24 przez xaafuun, łącznie zmieniany 1 raz.
Widze ,ze kolega nie ma wiedzy na ten temat.Auta nie wirusujemy tylko wgrywamy nową mapę zapłonów.Dbać nie musimy wiecej ,jesli podniesienie mocy jest w granicach 20-30%,bo te same silniki są sprzedawane w takich mocach ,a róznia się tylko "komputerem"
A co tej krowy i skrzydeł ,to mało kolega w życiu widział bez obrazy
A co tej krowy i skrzydeł ,to mało kolega w życiu widział bez obrazy
Akurat mamman111 pisze:Widze ,ze kolega nie ma wiedzy na ten temat.
Wgrywanie map, to w języku forumowym właśnie "wirusowanie" autka.Auta nie wirusujemy tylko wgrywamy nową mapę zapłonów.
U nas na forum nie piszemy bimber, tylko "nektar, doborć".
Taka analogia.
Nie zawsze tylko komputerem. Czasem jest inny dolot, wylot, i wtryski, pompa paliwa etc.Dbać nie musimy wiecej ,jesli podniesienie mocy jest w granicach 20-30%,bo te same silniki są sprzedawane w takich mocach ,a róznia się tylko "komputerem"
A dbać trzeba, i to o każde, a o wysilone tym bardziej, no chyba że ktoś nie lubi.
Eh, takiej krowy bym nie chciał nawet widziećA co tej krowy i skrzydeł ,to mało kolega w życiu widział bez obrazy
Pozd Rafał
Te "krowy" są niekiedy szybsze od żałosnych benzyn. Polecam sprawdzić czasy na ćwiartkę w polskiej dragowej klasie diesel.
Sam mam mocno zmodowanego ropniaka i twierdzenie, że po lekkim czipie trzeba bardziej o auto dbać jest krótko mówiąc- błędne. Nawet po dużym remapie od strony opieki i dbania niewiele się zmienia, a rygory temperaturowe dla silnika i turbiny trzymać trzeba zawsze...
Sam mam mocno zmodowanego ropniaka i twierdzenie, że po lekkim czipie trzeba bardziej o auto dbać jest krótko mówiąc- błędne. Nawet po dużym remapie od strony opieki i dbania niewiele się zmienia, a rygory temperaturowe dla silnika i turbiny trzymać trzeba zawsze...
Witam.
Ajajaj żeście się waście tych krów uczepili, jak tonący brzytwy.
Miałem na myśli fakt, że disle to nie auta rajdowo-wyścigowe, to tyle i tylko tyle.
Klekoty są dobre, na dłuższe trasy, ale nie jako autka wyściogowo-rajdowe. Co to to nie.
Pozd Rafał
Ps. Dowcip
Synek do Ojca:
- Tatusiu patrz, posłuchaj to auto jest zepsute
- Nie to tylko disel synku.
Ajajaj żeście się waście tych krów uczepili, jak tonący brzytwy.
Miałem na myśli fakt, że disle to nie auta rajdowo-wyścigowe, to tyle i tylko tyle.
Klekoty są dobre, na dłuższe trasy, ale nie jako autka wyściogowo-rajdowe. Co to to nie.
Pozd Rafał
Ps. Dowcip
Synek do Ojca:
- Tatusiu patrz, posłuchaj to auto jest zepsute
- Nie to tylko disel synku.
Słowa, słowa, słowa. Ja jednak też jestem zdania, że nie za bardzo masz na ten temat pojęcie - na pewno nie praktyczne o czym świadczy właśnie to, co piszesz. Ja od 2004 roku "chipuję" auta swoje i żony (zawsze są to TDI i zawsze wyciągam "na maxa") i jedyne dbanie to dolewanie paliwa i standardowe przeglądy. Aut nie oszczędzamy i korzystamy ze zwiększonych osiągów.xaafuun pisze:Akurat mamman111 pisze:Widze ,ze kolega nie ma wiedzy na ten temat.
Pozdrawiam
A może alternatywą będzie samochód na sprężone powietrze?
http://www.youtube.com/watch?v=qGBjgQ6rXq8
http://www.youtube.com/watch?v=qGBjgQ6rXq8
Kolega @xaafuun napisał : Klekoty są dobre, na dłuższe trasy, ale nie jako autka wyściogowo-rajdowe. Co to to nie.
Proszę przeanalizować wyniki Le Mans 24 series.
Pozdrawiam.
Proszę przeanalizować wyniki Le Mans 24 series.
Pozdrawiam.
Posiadanie własnych zgłoszonych patentów nie wyklucza możliwości bycia patentowanym głupcem.
Wszystkich zainteresowanych destylacją oraz akcesoriami zapraszam do sklepu internetowego HELICA.
Wszystkich zainteresowanych destylacją oraz akcesoriami zapraszam do sklepu internetowego HELICA.
- TeddyBeers
- 70%
- Posty: 326
- Rejestracja: 2010-11-10, 10:25
- Lokalizacja: UK
a WRC i inne sporty jeżdą na petrolu i co z tego wynika ??? - nicmario pisze: Proszę przeanalizować wyniki Le Mans 24 series.
Nie porównuj silników rajdowych, wzmocnionych, zrobionych do specjalnego zastosowania, do tradycyjnych benzyniaków, czy klekotów.
Aabratek, V=50l, ø76mm, H=150cm, sprężynki by karp55, P=4.1kW, 4m karbowanej DN16
Kolego @TeddyBeers żle odczytałeś mojego posta. Chciałem zwrócić tylko uwagę że silniki z zapłonem samoczynnym są wykorzystywane z powodzeniem w sportach motorowych.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Posiadanie własnych zgłoszonych patentów nie wyklucza możliwości bycia patentowanym głupcem.
Wszystkich zainteresowanych destylacją oraz akcesoriami zapraszam do sklepu internetowego HELICA.
Wszystkich zainteresowanych destylacją oraz akcesoriami zapraszam do sklepu internetowego HELICA.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości